Friday , March 29 2024

370 de absolvenți de clasa a VIII-a nu s-au înscris la Evaluarea Națională, iar 30 de elevi cu probleme medicale vor susține probele în condiții speciale

Potrivit IŞJ Suceava, este vorba despre 8 elevi cu deficiențe de auz, 1 elev cu deficiențe de vedere, 1 elev cu ADHD, 16 elevi cu TSI, 2 elevi cu TSA și alți 2 elevi cu diabet zaharat, care fie vor susține probele de examen într-o sală separată și sub supraveghere specializată, fie li se va mări timpul destinat redactării lucrării. Pentru evaluarea lucrărilor celor circa 5.000 de candidați înscriși, au fost constituite trei Centre zonale de evaluare, și anume Şcoala Gimnazială Nr. 1 Suceava, Şcoala Gimnazială Nr. 4 Suceava și Şcoala Gimnazială ”Ion Creangă” Suceava.

Probele scrise ale examenului de Evaluare Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a vor avea loc săptămâna viitoare, în zilele de 22 iunie, la Limba și literatura română, și 24 iunie, la Matematică. Inspectoratul Şcolar Județean (IŞJ) a informat că, în județul Suceava, sunt înscriși pentru a susține aceste probe un număr de 4.994 elevi. Precizăm că la simularea acestui examen, care a avut loc la finalul lunii martie, au fost înscriși 5.364 de elevi de clasa a VIII-a, dintre care 387 au absentat la proba de limba și literatura română, iar la proba de matematică 405 elevi au ales să nu se prezinte. Astfel, 370 dintre absolvenții de gimnaziu nu s-au înscris la Evaluarea Națională din acest an.

Examenul va fi organizat în 152 de centre de examen. Pentru evaluarea lucrărilor au fost constituite trei Centre zonale de evaluare, și anume Şcoala Gimnazială Nr. 1 Suceava, Şcoala Gimnazială Nr. 4 Suceava și Şcoala Gimnazială ”Ion Creangă” Suceava.

În vederea asigurării condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu tulburări de învățare, procedurile de examen au fost adaptate pentru 30 de elevi. Potrivit purtătorului de cuvânt al IŞJ Suceava, inspectorul Cezar Anuței, este vorba despre 8 elevi cu deficiențe de auz, care susțin probele de examen cu prezența unui interpret mimico-gestual și cu mărirea timpului destinat redactării lucrării cu o oră, 1 elev cu deficiențe de vedere, care susține probele de examen cu mărirea timpului destinat redactării lucrării cu o oră, 1 elev cu ADHD – sindrom hiperchinetic cu deficit de atenție, care susține probele de examen sub supravegherea unui cadru didactic desemnat, într-o sală separată și cu mărirea timpului destinat redactării lucrării cu o oră, 16 elevi cu TSI – tulburări specifice de învățare, dintre care 12 elevi susțin probele de examen cu mărirea timpului destinat redactării lucrării cu o oră, 1 elev susține probele de examen cu mărirea timpului destinat redactării lucrării cu 2 ore,  2 elevi susțin probele de examen într-o sală separată, prin dictarea conținutului lucrării scrise către un profesor asistent, 1 elev susține probele de examen într-o sală separată prin citirea subiectelor cu voce tare de către un profesor asistent, pe rând, în ordinea în care se elaborează lucrarea, 2 elevi cu TSA – tulburări din spectrul autist, care susțin probele de examen sub supravegherea unor cadre didactice desemnate, în săli separate și cu mărirea timpului destinat redactării lucrării cu 2 ore pentru unul dintre ei și alți 2 elevi cu diabet zaharat, care susțin probele de examen în săli separate, supravegheați medical.

Afișarea rezultatelor în urma susținerii celor două probe scrise din cadrul Evaluării Naționale va avea loc în data de 29 iunie, iar depunerea contestațiilor se va realiza în aceeași zi, începând cu ora 16:00 și până la 19:00, și pe 30 iunie, în intervalul orar 8:00 – 12:00. În data de 4 iulie vor fi afișate rezultatele finale, după soluționarea contestațiilor. (Oana NUȚU)

Vezi si

Femeie de 82 de ani, internată la Neurochirurgie după ce a fost lovită în cap de un panou publicitar, la Gura Humorului

O femeie de 82 de ani a ajuns în cursul dimineții de vineri la UPU …