Sunday , December 4 2022

Un botoșănean a murit în urma unei supradoze de paracetamol. El se trata la domiciliu de COVID-19

Un bărbat în vârstă de 70 de ani din localitatea Drăguşeni, judeţul Botoşani, a decedat în urma unei supradoze de paracetamol, medicament pe care îl lua pentru a se trata acasă de COVID-19, a declarat, miercuri, directorul Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Botoșani, medicul Monica Adăscăliţei, citată de Agerpres.

Potrivit sursei citate, bărbatul a intrat în comă profundă, iar membrii familiei au sunat la ambulanţă.

Pacientul a fost transportat la Secţia exterioară din oraşul Săveni a Spitalului Judeţean de Urgenţă „Mavromati”, iar de acolo a fost transferat la Botoşani, unde a fost internat pe Secţia de Anestezie – Terapie Intensivă.

„Din detaliile date de familie, pacientul prezenta de mai bine de o săptămână simptome respiratorii, însemnând tuse, febră, frisoane, dureri toracice şi tot, din declaraţiile familiei, pacientul lua de mai multe zile, printre alte medicamente, paracetamol, două tablete de 500 de miligrame, adică un gram la patru ore, însemnând că per 24 de ore lua şase grame de paracetamol, care este foarte mult. Pacientul a fost transferat de la Săveni la Botoşani, la Unitatea de Primiri Urgenţe, ulterior transferat pe Terapie Intensivă, unde a prezentat stop cardiorespirator. S-a încercat resuscitarea lui şi la câteva ore a decedat pe Terapie Intensivă. A fost testat cu test antigen rapid pe ambulanţă, testul fiind pozitiv, testat PCR în UPU pentru COVID şi acesta a venit la câteva ore, la fel, pozitiv”, a explicat Adăscăliţei.

Oficialul DSP arată că „pacientul prezenta la internare insuficienţă multiplă de organe, printre care şi insuficienţă hepatică, ce a grăbit decesul”.

Medicii atrag atenţia populaţiei că tratarea la domiciliu a unor boli, precum COVID-19, este contraindicată, iar o astfel de decizie poate avea efecte foarte grave.

„De fiecare dată am spus – automedicaţia face mai mult rău decât bine. Pentru asta există colaborarea cu medicul de familie, cu spitalul, cu ambulanţa, pentru că orice fel de medicament este, după cum ştim, toxic hepatic, prin faptul că toate medicamentele administrate fără indicaţia medicului pot duce la acest sfârşit tragic sau la această hepatită toxică medicamentoasă care poate fi fatală ulterior pacienţilor”, a adăugat Adăscăliţei.

Vezi si

VIDEO – „Cel mai tranzitat buștean din Piatra Craiului”. Aproape întreaga faună sălbatică a României, surprinsă de o cameră montată în pădure

O cameră de supraveghere montată într-un luminiș în munții Piatra Craiului, unde sunt mai mulți …