Tuesday , April 23 2024

Se modifică regulamentul de furnizare a energiei electrice în sprijinul clienţilor finali. Pentru clienţii vulnerabili, se eşalonează la plată factura pe o perioadă de minimum 3 luni  

ANRE a lansat în consultare un proiect de ordin pentru aprobarea Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali. Acesta prevede, printre altele, ca, în cazul clienților casnici, facturarea să fie lunară, iar în cazul în care este pe o perioadă mai mare plata să fie eșalonată.

Potrivit unui comunicat semnat de președintele ANRE, Dumitru Chiriță, prevederile regulamentului se aplică atât clienţilor finali, cât şi furnizorilor de energie electrică, operatorilor de distribuţie a energiei electrice şi operatorului de transport şi de sistem.

Proiectul de Regulament propune actualizarea şi completarea unor prevederi deja existente în reglementări, dar și introducerea unor prevederi noi.

Printre acestea se numără introducerea noţiunii de client activ cu detalierea drepturilor, obligaţiilor, modului de certificare şi de vânzare a energiei electrice produse, regulilor de comercializare a energiei electrice pentru acești clienți etc.

„În cazul clienţilor casnici, precum şi în cazul clienţilor preluaţi de către furnizorul de ultimă instanţă, perioada de facturare să fie lunară; în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eşaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura”, se mai arată în comunicat.

De asemenea, proiectul prevede pentru clienții vulnerabili eşalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim 3 luni sau convenită de părţi.

Noul regulament prevede introducerea și actualizarea conținutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informațiile obligatorii a fi incluse de furnizori în acestea, precum și detalierea și actualizarea modalităților de soluţionare de către furnizor a plângerilor privind facturarea, „astfel clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii, iar furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă factura a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate”.  (Mediafax)

Vezi si

PNL și PSD au rupt alianța la București. Firea și Burduja vor candida pentru Primăria București

Coaliţia PSD – PNL a decis să meargă cu candidaturi separate la funcţia de primar …