Saturday , March 2 2024

Poșta Română ar vrea să intre pe piața RCA

 „Statul român ne cere, ni s-a spus. Avem această problemă a RCA-urilor. Miza Poștei nu este neapărat profitabilitatea, ci de a rezolva aceste probleme fundamentale ale României. Rolul social al Poștei este evident”, spune șeful companiei

Poșta Română este interesată de piața RCA, pentru că este totuși un business, dar trebuie să ne gândim cum facem să intrăm în această direcție, a afirmat, miercuri, într-un eveniment de specialitate, Valentin Ştefan, CEO-ul Companiei Naționale “Poșta Română” (CNPR).
“În decembrie, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene ne-a cerut o ofertă pentru un anumit proiect. Sigur că da, am făcut oferta acolo. Am scris niște date tehnice, ca la sfârșitul anului, în decembrie, mi se pare chiar înainte de Crăciun, să spună bun, vrem să lucrăm cu voi, că aveți cea mai bună infrastructură, ați promis cel mai mult, vrem să livrăm prin voi aceste carduri de energie. O provocare logistică fantastică, care presupune nu doar livrarea unui număr impresionant de trimiteri, dar și colectarea de bani de la milioane și milioane de clienți, unii clienți noi pe care nu i-am avut până acum. Odată planul făcut pentru o creștere de 10%, ne dăm seama că a venit alt contract pe care trebuie să-l prioritizăm. Acum, că am stabilizat acest contract, mi-am dat seama că statul român ne cere alt lucru. Avem această problemă a RCA-urilor, ni s-a spus și, evident, suntem interesați, că este totuși un business, dar trebuie acum să ne gândim cum facem să intrăm în această direcție. Bașca, mai avem și o nevoie de modernizare a infrastructurii companiei. Deci, miza Poștei nu este neapărat profitabilitatea companiei în acest moment, deși evident trebuie să facem bani, să ne plătim salariile și să mergem mai departe, ci este mai degrabă de a rezolva aceste probleme fundamentale ale României pe de o parte și, pe de altă parte, modernizarea companiei. Rolul social al Poștei este evident pentru toată lumea”, a menționat Şefan.
Şeful Poștei Române a admis faptul că instituția pe care o conduce se află “într-o căutare de perspectivă de identitate” și a transmis faptul că principala problemă este că “dăm statului peste 100 de milioane de euro în fiecare an și simțim că nu primim suficient înapoi”.
“Mi-aș fi dorit să văd o debirocratizare a activității noastre, o modalitate prin care statul român să-și ia informații necesare și să rezolve acele probleme fundamentale pe care le are, fără să intervină prea mult în activitatea noastră comercială. Am mers să discutăm cu marii jucători europeni despre tot ce înseamnă coletărie sau alte tipuri de produse în această direcție și am aflat că România, deși este o piață fantastică, avem cel puțin trei companii de curierat. Suntem singura țară din Europa care avem trei companii care au reușit să crească intern și care se bat de la egal la egal cu orice altă companie cel puțin din Uniunea Europeană”, a punctat reprezentantul CNPR.

Întrebat care este bugetul Poștei Române în acest an, Valentin Ştefan a declarat că acesta “este atât cât este nevoie”.  “Vrem să creștem această rețea de modernizare și tehnologizare a companiei, astfel încât să avem să oferim tuturor românilor acces la servicii moderne. În al doilea rând, încercăm să modernizăm compania, să eficientizăm serviciile companiei, tot ce înseamnă de la softuri administrative până la softuri comerciale. Poșta le are vechi de 20 de ani, nu ascundem asta și vedeți zilnic la cozile din oficiile poștale. În al treilea rând, încercăm să creăm această infrastructură comercială, de la centre logistice la cutii poștale digitale”, a punctat Ştefan. (Agerpres)

Vezi si

Moment istoric: Biserica Ortodoxă Română binecuvântează crearea unei structuri religioase în Ucraina

În cadrul ședinței de lucru desfășurate la Palatul Patriarhiei de la București, la data de …