Sunday , February 5 2023

Nu ne mai putem inmatricula masinile in Bulgaria

Parlamentul de la Sofia va adopta în curând anumite amendamente legale care vor face imposibilă ca o maşină al cărei proprietar are domiciliul într-o altă ţară să continuă să poarte un număr de înmatriculare din Bulgaria, a dezvăluit Borislav Bogoev, vicepreşedinte al Comisiei bulgare de supraveghere financiară de la Sofia.
Noul proprietar al unui vehicul auto va fi obligat să-l înmatriculeze la adresa sa de domiciliu în termen de 14 zile după achiziţionare, potrivit agerpres.ro.
După expirarea a două săptămâni de la achiziţionare, vechiul număr de înmatriculare a vehiculului îşi va pierde valabilitatea. În acest fel nu va mai fi posibil ca vreun român să-şi cumpere un autoturism din Bulgaria şi să continue să-l conducă în ţara sa fără să-i schimbe numărul de înmatriculare.
Reprezentanţii sectoarelor de asigurări din România şi Bulgaria s-au reunit, marţi, în capitala bulgară pentru a dezbate problemele actuale transfrontaliere din segmentul auto în cadrul conferinţei “Asigurările auto în Sud-Estul Europei: Soluţii pentru probleme transfrontaliere”.
Borislav Bogoev, vicepreşedinte al Comisiei bulgare de supraveghere financiară de la Sofia, a declarat cu această ocazie că, prin modificările legale, noul proprietar al unui vehicul auto va fi obligat să-l înmatriculeze la adresa sa de domiciliu în termen de 14 zile după achiziţionare. După expirarea a două săptămâni de la achiziţionare, vechiul număr de înmatriculare a vehiculului îşi va pierde valabilitatea. În acest fel nu va mai fi posibil ca vreun român să-şi cumpere un autoturism din Bulgaria şi să continue să-l conducă în ţara sa fără să-i schimbe numărul de înmatriculare. Urmează să fie modificat şi regimul de emitere a procurilor prin care cetăţenii bulgari transferă dreptul de conducere a maşinii unei persoane terţe, a mai spus oficialul.
Borislav Bogoev a adăugat că, dacă vreun autoturism înmatriculat în Bulgaria produce un accident în România, despăgubirile sunt plătite de compania de asigurări din Bulgaria, sau în cazul în care acesta nu are poliţă de răspundere civilă auto – de Fondul de garantare din Bulgaria. În momentul de faţă, la acest fond au fost reclamate despăgubiri de peste 33 milioane de euro. Este vorba de fapt de scurgerea unor capitaluri naţionale din Bulgaria către România, a spus Bogoev.
Reprezentanţii sectorului de asigurări din Bulgaria au notat că cea mai mare problemă pentru ei este că media primelor de despăgubire în România este mult mai mare faţă de cea din Bulgaria. În acelaşi timp, preţul poliţelor de asigurare în Bulgaria este mai mic decât în România. O altă problemă ar fi că asiguratorii nu au cum să facă o evaluare personală a riscului când este vorba de un şofer român deoarece nu deţin nici un fel de informaţii despre persoană respectivă.
Din punctul de vedere al asiguratorilor din România, problema cu maşinile înmatriculate în Bulgaria este faptul că ei plătesc despăgubirile persoanelor afectate de accidentele rutiere, dar apoi îşi încasează banii cu o mare întârziere.
Comisarul Alexi Stratiev, director al poliţiei rutiere din Bulgaria, a declarat că, la începutul acestui an, poliţia bulgară a informat autorităţilor române despre circa 4.000 de maşini care sunt achiziţionate de români. În urma cu câteva zile am primit informaţii că doar 500 din acestea maşini nu mai au numere de înmatriculare din Bulgaria, a indicat Stratiev. El s-a declarat surprins de faptul că poliţia română nu reacţionează, deşi deţine informaţii că celelalte 3.500 de maşini nu mai aparţin unor cetăţeni bulgari.
Mona Cucu, din Comisia de supraveghere a asigurărilor, a prezentat date statistice potrivit cărora în doar patru ani numărul accidentelor petrecute în România cu autoturimse înmatriculate în Bulgaria a crescut de 15 ori: de la 204 în 2006 la 3155 în 2010. În primele şase luni ale anului, numărul acestor accidente este de 1798, Bulgaria situându-se pe primul loc în această privinţă, la mare distanţa de Italia, cu 500 de cazuri.
Poliţia română vrea să limiteze circulaţia pe şoselele de la noi a autoturismelor înmatriculate în alte ţări deoarece acestea sunt mult mai greu de verificat în trafic, iar şoferii care le conduc pot scăpa de sancţiunile din România dacă încalcă legea.
Potrivit unui proiect înaintat de Poliţia Rutieră Ministerului de Interne, şoferii romani care îşi înmatriculează maşinile în Bulgaria sau în orice altă ţară a Uniunii Europene nu vor mai putea să circule cu autovehiculele în România mai mult de trei luni. Practic, la prima oprire in trafic, masina va fi introdusă într-o bază de date a poliţiei, iar după 90 de zile aceasta va trebui fie înmatriculată în Romania, fie scoasa din tară.

Vezi si

Peste jumătate din țară se află sub cod galben sau portocaliu de ninsori și viscol

Mai mult de jumătate de țară se află sub cod gaben de ninsori și viscol, …