Alte stiri
MAE protestează față de violarea spațiului național al României de o dronă de atac rusească
acum 1 hour
Mihai Roman și-a încheiat cariera de fotbalist cu un supermeci de retragere pe noul stadion din Putna (FOTO)
acum 3 hours
Ministerul Educației a pus în consultare, luni, un proiect de metodologie care reglementează cadrul specific privind înființarea, organizarea și funcționarea consorțiilor școlare la nivelul sistemului de învățământ preuniversitar.
Consorțiile școlare sunt structuri asociative, fără personalitate juridică, constituite în baza unui contract de parteneriat, din două sau mai multe unități de învățământ preuniversitar, cu personalitate juridică, de stat și/sau particulare și confesionale, autorizate să funcționeze provizoriu/acreditate.
“Obiectivul general al unui consorțiu școlar constă în asigurarea calității educației care să genereze pentru beneficiarii primari condițiile necesare pentru formarea și/sau dezvoltarea competențelor-cheie și pentru profesionalizarea progresivă, în acord cu profilul educațional al absolventului fiecărui nivel de învățământ”, prevede proiectul citat de Agerpres.
Proiectul prevede că la constituirea consorțiului școlar unitățile de învățământ preuniversitar vor avea în vedere posibilitatea de a derula activități comune ale elevilor și cadrelor didactice. În acest sens vor fi analizate condițiile de acces între unitățile de învățământ preuniversitar, distanța dintre unitățile de învățământ, căile de acces, existența mijloacelor de transport în comun și a transportului școlar.
Consorțiile școlare au următoarele obiective specifice:
* facilitarea accesului la servicii educaționale de calitate pentru toți elevii;
* îmbunătățirea calității serviciului de educație prin adaptarea la nevoile și opțiunile elevilor (curriculum la decizia elevului din oferta școlii adoptat în funcție de necesitățile unităților de învățământ care fac parte din consorțiu);
* dezvoltarea de programe curriculare și extracurriculare la nivelul unităților de învățământ, inclusiv pentru secții și structuri în limbile minorităților naționale;
* eficientizarea alocării de resurse de la bugetele locale și utilizarea sustenabilă a bugetelor proprii;
* facilitarea accesului unităților de învățământ din cadrul acestora la proiecte în parteneriat cu alte instituții și organizații publice ori private, din țară sau din străinătate;
* efectuarea de stagii de pregătire practică atât pentru elevii din învățământul liceal tehnologic și postliceal, cât și pentru cei înscriși în alte programe curriculare sau extracurriculare;
* investigarea nevoilor de educație și formare profesională dintr-un sector de activitate sau arie teritorială de interes comun și planificarea coordonată a ofertei, pe termen mediu și lung, pentru acoperirea optimă a nevoilor identificate;
* realizarea de acțiuni coordonate pentru acoperirea nevoilor de orientare și consiliere a elevilor;
* colaborarea în teritoriu pentru asistență specializată, consiliere și sprijin în favoarea familiilor elevilor cu risc de părăsire timpurie a școlii;
* colaborarea pentru specializările/calificările care presupun competențe combinate;
* promovarea colaborării interdisciplinare în vederea stimulării inovării și formarea competențelor pentru dezvoltare sustenabilă în societatea cunoașterii;
* colaborarea pentru asigurarea calității prin benchmarking, schimb de bune practici în cadrul rețelei și cu școli din Uniunea Europeană, în special privind implementarea asigurării calității, învățarea centrată pe elev, elevii cu nevoi speciale, elaborarea de materiale de învățare etc.;
* realizarea de acțiuni comune de marketing pe piața serviciilor educaționale;
* diversificarea ofertei de servicii educaționale, prin programe de stimulare a performanței, de educație timpurie, de realizare a programului “școală după școală” de formare a adulților, contractarea unor servicii pentru întreprinderi și comunitățile locale (de exemplu: studii, cercetări, consultanță etc.).
Contractul de parteneriat se încheie pentru o perioadă de 3-5 ani, cu posibilitatea de prelungire cu acordul părților, prin act adițional. Contractele de parteneriat și actele adiționale la acestea se semnează de conducerea fiecărei unități de învățământ, parte a consorțiului.
“În vederea optimizării gestionării resurselor umane, cu acordul părților, se poate realiza mobilitatea personalului didactic între unitățile de învățământ membre ale consorțiului, cu acordul expres al angajatului implicat în mobilitate, cu respectarea metodologiei privind mișcarea personalului didactic, aprobată anual prin ordin al ministrului Educației”, mai prevede proiectul. (Agerpres)
Sistemul de supraveghere radar a identificat și urmărit, în noaptea de sâmbătă spre duminică, traseul …