Wednesday , May 25 2022

Interacțiunea cu statul ”consumă” o zi din concediul a 7 din 10 români și problema nu se rezolvă de la prima vizită  

Opt din zece români susțin că nu rezolvă, de la prima vizită, problema pentru care s-au prezentat la ghișeul unei instituții publice, în condițiile în care 70% dintre contribuabili sunt nevoiți să-și ia o zi de concediu pentru a rezolva probleme ce țin de interacțiunea cu statul, arată un studiu recent efectuat de Asociația Română pentru Smart City, cu sprijinul Dell Technologies.

Pe lista obstacolelor pe care le-au întâmpinat în situația în care nu au rezolvat problema la ghișeu se află faptul că nu aveau toate documentele (47,03%) și defecțiuni tehnice sau erori umane din cadrul instituției (46,85%).
Conform aceluiași studiu, șase din zece români consideră că România este o țară birocratizată excesiv, iar reducerea birocrației ar spori șansele de a urca în clasamentul țărilor cu acces la servicii digitale.

Dintre toate interacțiunile pe care le-au avut în trecut cu instituțiile statului, 35,9% dintre respondenți spun că niciuna dintre acestea nu au avut loc în mediul digital, 21,89% declară că doar o interacțiune a avut loc în mediul digital și 16,93% că au avut două interacțiuni la care nu au fost nevoiți să se deplaseze.
Totodată, majoritatea celor chestionați nu dau mari șanse digitalizării complete a instituțiilor administrative ale statului, în viitorul apropiat. Astfel, 27,87% consideră că acest lucru se va întâmpla peste zece ani, 22,68% peste cinci ani, în timp ce 20,63% sunt de părere că digitalizarea nu va avea loc deloc.
“Concluziile sunt îngrijorătoare, având în vedere că 88,66% dintre români obișnuiesc să interacționeze cu instituțiile statului pentru plata taxelor și impozitelor, iar 67,01% pentru obținerea sau reînnoirea unor acte sau documente oficiale”, susțin realizatorii studiului.

Un alt studiu efectuat de Asociația Română pentru Smart City a consultat părerea reprezentanților statului cu privire la gradul de digitalizare din instituțiile publice.
Potrivit cercetării, principala nevoie identificată de către respondenți este transparența (în procese și durata lor), aceștia subliniind faptul că “o evidență a circuitului documentelor ar fi foarte necesară”, urmată de conectarea datelor și comunicarea între instituții. În plus, 63% dintre participanții la acest studiu, realizat în 27 de instituții publice, au declarat că își iau informațiile despre evoluția tehnologică direct de la locul de muncă.

De asemenea, 85% dintre cei chestionați au indicat că prioritatea digitalizării ar trebui fie accesibilitatea și îmbunătățirea infrastructurii (acces rapid la resurse), una dintre soluțiile cele mai importante pentru simplificarea birocrației din România fiind utilizarea soluțiilor Cloud. Cu toate acestea, din totalul numărului de respondenți, doar 22% afirmă că folosesc această soluție de stocare, deși 78% consideră că ar spori considerabil eficiența.

Asociația Română pentru Smart City, alături de Dell Technologies, au dat startul unei campanii pentru digitalizarea României – “România Fără Ghișee” – al cărei obiectiv este debirocratizarea instituțiilor statului prin implementarea de soluții tehnologice adaptate nevoilor cetățenilor.
“România Fără Ghișee” este o campanie ce își propune să contribuie la transformarea digitală a orașelor din România, iar Asociația Română pentru Smart City a lansat petiția prin care îndeamnă reprezentanții autorităților publice de a se alătura demersului și de a deschide oportunități în orașele lor. Prin parteneriatul cu Dell Technologies, reprezentanții instituțiilor au ocazia de a beneficia de consultanță gratuită din partea echipei de experți a Dell.  (Agerpres)

Vezi si

Schemă românească de 100 milioane de euro pentru regenerarea pădurilor, aprobată de Comisia Europeană

Comisia Europeană a aprobat, în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat, o schemă …