Wednesday , April 24 2024

Despădurirea, principala problemă de sustenabilitate a ţării, în viziunea românilor

Despădurirea reprezintă principala problemă de sustenabilitate a ţării în viziunea românilor şi a doua problemă din lume, după poluarea aerului, potrivit unui studiu remis marti de Reveal Marketing.


Caracterul sustenabil al unui produs (68%) este mai important decât confortul oferit de proximitatea faţă de acesta (65%). Schimbarea comportamentului oamenilor (76%) este percepută ca fiind cea mai importantă soluţie pentru a construi o societate sustenabilă.

Românii îşi doresc mai multă implicare din partea companiilor în iniţiative sustenabile, îndeosebi prin încurajarea reciclării (18%), educarea populaţiei înspre un stil de viaţă sustenabil (11%) şi prin utilizarea de materiale/ambalaje reciclabile (10%).

Adesea alegerea corectă nu este şi cea uşoară, iar românii sunt pregătiţi să parcurgă distanţe mai mari pentru a cumpăra produse sustenabile.

Alegerea unui produs care corespunde atât nevoilor personale, cât şi de mediu nu este una uşoară pentru consumatori. Conform rezultatelor studiului, preţul accesibil (79%) completat de caracterul sănătos (ingrediente naturale – 72%), şi sustenabil (producţie în mod responsabil – 69%, grija faţă de mediul înconjurător – 67%) al produsului sunt cele mai importante atribute în alegerea unui produs.

Valori crescute ale acestor atribute sunt prezente în particular în cazul familiilor moderne şi a celor tradiţionale, segmente de consumatori cunoscute ca fiind ghidate în viaţa de zi cu zi de valori precum sănătate, siguranţă, grijă şi protecţie.

Românii consideră că problemele de sustenabilitate actuale pot fi combătute în principal prin responsabilizarea cetăţenilor, reglementările guvernelor şi iniţiativele companiilor.

Dacă ne referim la problemele de sustenabilitate din prezent, românii consideră distrugerea zonelor naturale ca fiind cea mai mare problemă cu care se confruntă ţara noastră (50%) şi a doua cea mai mare problemă la nivel global (38%), după poluarea aerului (42%).

Teama generalizată legată de distrugerea constantă a zonelor naturale şi de consecinţele acesteia asupra mediului şi calităţii vieţii îi determină pe 6 din 10 români să declare că în maximum 5 ani ar trebui dublate ca volum suprafeţele împădurite.

În ceea ce priveşte acţiunile companiilor care au cel mai mare potenţial să determine un comportament de consum mai responsabil în rândul cetăţenilor, se numără încurajarea reciclării (18%), practicarea unor preţuri accesibile pentru produsele sustenabile (12%) şi educarea populaţiei prin promovarea sustenabilităţii(11%).

În aceeaşi ordine de idei, 6 din 10 români sunt de părere că dublarea suprafeţelor împădurite este o acţiune cu caracter sustenabil ce ar trebui implementată cu prioritate în următorii 5 ani.

“Având în vedere că încrederea românilor în stat este una redusă şi în continuă derivă, aceştia se îndreaptă din ce în ce mai mult către sectorul privat, cerând răspunsuri din partea companiilor şi în cazul provocărilor societale mai largi cum ar fi sustenabilitatea. Dacă analizăm atitudinile consumatorilor observăm că aceştia sunt din ce în ce mai conştienţi de nevoia de a salva resursele planetei şi că îşi doresc o schimbare la nivelul mentalităţii şi comportamentului populaţiei. În acest context, o companie cu obiective sustenabile clar stabilite şi care deserveşte acestui scop social într-o manieră credibilă şi activă este tipologia de companie care va prospera pe viitor”, a declarat Marius Luican, directorul general al Reveal Marketing Research. AGERPRES 

Vezi si

Noi medicamente intră pe lista celor gratuite şi compensate de la 1 mai

Ministerul Sănătăţii anunţă, marţi, introducerea în lista de medicamente compensate şi gratuite a unui număr …