Alte stiri
Cosmin Matei, fotbalistul Sepsi, depistat pozitiv la testul antidoping după meciul cu U Craiova
acum 8 hours
Șofer de 45 de ani găsit în stop cardio-respirator într-un camion ieșit în decor, la Dorna Candrenilor (FOTO)
acum 9 hours
Polonia, Bulgaria și Lituania, între altele, și-au acuzat vecinii din Vest că vor să-și protejeze propriile companii de logistică. Cu alte cuvinte: practică protecționismul. Țările acuzate au arătat că este vorba despre concurență neloială, posibilă din pricina salariilor de „dumping” în industria de transport marfă, ce este operată în principal de companii din Europa de Est.
Ce este „echitabil”? Chestiunea este uriașă, deoarece peste 70 la sută din traficul de camioane din Europa este gestionat de est-europeni, potrivit cifrelor autorității statistice europene Eurostat.
Că ceva trebuie să se schimbe la nivelul condițiilor de lucru pe drumurile și autostrăzile europene dovedește teribilul incident din toamna trecută, când 39 de cadavre au fost descoperite într-un container de camion cu plăcuțe de înmatriculare bulgărești în apropiere de Londra. Întrebat despre o posibilă responsabilitate a Bulgariei în acest caz, premierul de la Sofia a răspuns că respectivul camion nu a mai fost niciodată în Bulgaria după ce a fost înmatriculat în 2017.
E la fel ca pe mare, unde cele mai multe nave călătoresc sub pavilionul câtorva paradisuri fiscale. Astfel de „pavilioane” există și pe străzile Europei, numai că în direcția Europei de Est. Da, putem vorbi despre protecționism. Însă este mai important să îmbunătățim condițiile de lucru ale acestor nomazi moderni. Chiar dacă unele țări din Europa de Est au anunțat deja că doresc să atace noile reguli, este nevoie de standarde de muncă mai bune, dar și de salarii mai mari pentru șoferii de camioane. Dacă aceste lucruri nu vor funcționa în transporturi, înseamnă că nu vor funcționa nici în industria cărnii. (Henrik Böhme, Deutsche Welle; SpotMedia.ro)
Băiatul de doi ani care a dispărut dintr-o localitate din Botoșani a fost găsit în …