Friday , April 23 2021

Aterizare ratata la Cluj Napoca: Blue Air spune ca directorul aeroportului ar trebui sa ceara scuze

blueair iesit pista

Blue Air, compania al carei avion a iesit, joi, de pe pista pe aeroportul din Cluj Napoca, a anuntat ca toti pasagerii programati la zborul 0B9301 pe ruta Otopeni – Cluj – Barcelona au ajuns la destinatia finala.
Compania a mai transmis intr-un comunicat de presa remis Ziare.com ca niciun alt zbor Blue Air programat joi nu a fost afectat de acest incident.
Acestia au amintit pas cu pas ce s-a intamplat joi cu aeronava YR-BAS de tip Boeing 737 seria 400. Aceasta a decolat din Bucuresti la ora 07:05 conform orarului de zbor cu destinatia Barcelona via Cluj. La bord se aflau 110 pasageri si 6 membri ai echipajului, urmand ca de la Cluj sa fie imbarcati alti 45 de pasageri.
“- Ajuns in apropierea aeroportului Cluj, in conformitate cu procedurile standard de apropiere si aterizare, comandantul avionului a intrat in contact cu servicul de dirijare a traficului al aeroportului Cluj, primind informatia ca pista este in curs de dezapezire si fiind instruiti sa intre in procedura de asteptare pana la redeschiderea pistei estimata la ora 07:50. Echipajul a urmat aceste instructiuni si a inceput procedura de asteptare, urmand sa primeasca noi informatii de la controlorii de trafic ai aeroportului Cluj.
– Pe parcursul procedurii de asteptare (holding), comandantul a evaluat inclusiv posibilitatea aterizarii pe unul din cele 2 aeroporturi de rezerva, informandu-se asupra conditiilor meteorologice.
– La ora 07:51, in conformitate cu instructiunile primite anterior, echipajul a recontactat organul de dirijare a traficului de la care a primit autorizarea de apropiere si aterizare pe aeroportul Cluj.
– Avionul a luat contact cu solul la ora 08:00. Comandantul a sesizat pe parcursul procedurii de decelerare ca aderenta la sol nu este in conformitate cu informarea primita inaintea aprobarii de aterizare, avionul derapand si parasind suprafata pistei cu cca 10m.
Procedura de aterizare a fost efectuata in conformitate cu normele operationale ale fabricantului aeronavei cat si ale companiei, norme aprobate de catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana, bazandu-se pe buletinele meteo transmise de catre controlori Romatsa si emise de catre Aeroportul Cluj. Conform acestor buletine, franarea pe suprafata pistei de aterizare era medie spre buna, ceea ce permitea aterizarea in siguranta”, se arata in comunicatul respectiv.
Compania a vrut sa lamureaza unele speculatii aparuta in presa pe parcursul zilei si a precizat ca avionul a decolat de la Otopeni alimentat cu suficient carburant pentru a efectua misiunea de zbor, pentru a putea survola un timp limitat aeroportul de destinatie si pentru a ajunge la un aeroport de rezerva cu cel putin rezerva minima legala de combustibil.
“Cantitatea de combustibil ramasa la bordul aeronavei dupa aterizare la Cluj a fost de 3000 Kg. Precizam ca in niciun moment in timpul zborului echipajul nu a solicitat aterizarea de urgenta din lipsa de combustibil sau orice alt motiv”, se mai arata in document.
De asemenea, Blue Air ii solicita public directorului general al Aeroportului International Avram Iancu din Cluj, Dl David CICEO, sa-si retraga declaratiile eronate si incriminante la adresa companiei si sa prezinte scuze publice pentru dezinformarea deliberata a publicului si pasagerilor.
“In momentul de fata exista deschisa o ancheta de catre Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile din subordinea Ministerul Transporturilor si in masura in care apar concluzii le vom comunica publicului”, se incheie comunicatul.

Vezi si

Grecia, inclusă pe LISTA țărilor cu risc epidemiologic ridicat​. Cei care vin în România din aceste state intră în carantină

Comitetul Național pentru Situații de Urgenţă (CNSU) a adoptat joi noua „listă galbenă” cu țările …

One comment

  1. oculardesuceava

    directorul nu trebuie sa isi ceara scuze, ca nu e in cazul unui omolog al sau, dar mai din est, care in timp ce sughita, emana vapori, ca o fabrica de spirt.
    aici e gargara nechematilor, tehnic se face o ancheta, cu date analizate, ceva serios, nu trosc scuze. si daca ancheta va dovedi, ca nu e vinovat, vin pasagerii inapoi sa ii ceara lui scuze ca l-au banuit aiurea? hai sa fim seriosi, copilarii de astea nu merg la asemenea chestii. e ca si cum, s-ar prabusi un avion, pilotul scapa, vine turma de presiune, care nu stie cauza prabusirii, dar se repede la pilot si il declara vinovat, punindu-l sa stringa toata mizeria de jos, adica resturile avionului. pai pe judecati de astea lungu ar trebui sa fie pus la dat cu mopul pe toate strazile, pina la sfirsitul zilelor lui. ori nu e asa, lungu mai are un pic si de la cite slujbe a servit cu tov. pimen, ajunge sfint in viata. unii, vazind cum inca ii merge, se inchina deja cind il vad…