Wednesday , June 23 2021

Agenția Europeană a Medicamentului: Alergiile severe ar trebui adăugate pe lista cu posibile efecte secundare ale vaccinului AstraZeneca

Alergiile severe ar trebui adăugate pe lista posibilelor efecte secundare ale vaccinului anti-COVID19 AstraZeneca, după identificarea unor legături probabile cu reacţii de acest gen în Marea Britanie, a anunţat vineri Agenţia Europeană a Medicamentului (EMA), relatează AFP, citată de Agerpres.

Agenţia europeană a anunţat joi că investighează o problemă separată legată de tulburări de coagulare, ceea ce a determinat Danemarca, urmată de alte ţări europene, să suspende utilizarea vaccinului dezvoltat de laboratorul britanic AstraZeneca şi Universitatea Oxford. EMA a afirmat totuşi joi că utilizarea acestui vaccin este sigură.

Agenţia Europeană a Medicamentului a declarat vineri într-un comunicat că „a recomandat actualizarea informaţiilor despre produs pentru a include anafilaxia şi hipersensibilitatea (reacţii alergice) ca efecte secundare”.

„Actualizarea se bazează pe o examinare a 41 de cazuri de posibilă anafilaxie observate în rândul a aproximativ 5 milioane de vaccinări din Marea Britanie”, a explicat agenţia cu sediul la Amsterdam.

„După o analiză atentă a datelor, comitetul însărcinat cu evaluarea riscurilor medicamentelor a constatat că o legătură cu vaccinul este probabilă în cel puţin unele dintre aceste cazuri”, a adăugat EMA.

Cu toate acestea, Agenţia Europeană a Medicamentului a declarat că anafilaxia, considerată o „reacţie alergică severă”, este deja un „efect secundar cunoscut care poate apărea, foarte rar, la vaccinuri”.

Informaţiile privind vaccinul AstraZeneca/Oxford indică deja faptul că persoanele care primesc vaccinul trebuie ţinute sub „supraveghere atentă timp de cel puţin 15 minute” după administrare, în caz de reacţii alergice.

Vezi si

Vremea în următoarele patru săptămâni: reprize de caniculă și precipitații, mai ales în sud și est

Meteorologii anunță că în următoarele patru săptămâni temperaturile vor fi în creștere în aproape toată …