Monday , December 5 2022

Zece alimente care stimulează inteligenţa

Deşi nu reprezintă decât 2% din greutatea totală a corpului, creierul nu este un organ care să se remarce prin lipsa poftei de mâncare ba, dimpotrivă, apetitul său este de zece ori mai mare decât al celorlalte organe. Pentru a funcţiona, foloseşte, el singur, nu mai puţin de 20% din aportul caloric al unei zile.

În afară de calorii, trebuie să fim atenţi mai ales la asigurarea unor nutrienţi de calitate neuronilor noştri, printr-o alimentaţie echilibrată şi variata. Unele alimente ar trebui introduse în dieta noastră pentru a asigura creierului ceea ce are nevoie în vederea unei bune funcţionalităţi şi a obţinerii unui randament maxim, potrivit mayra.ro.

Peştele gras
conţine cele mai bogate surse de omega 3, dar, dacă nu îţi plac, ai ca alternativă uleiul de nuci sau de seminţe de rapiţă, uleiuri care au un conţinut foarte bogat în omega 3.

Leguminoasele.
Legumele uscate sunt bogate zaharuri, iar indicele lor glicemic este unul dintre cele mai joase, ceea ce permite o regularizare a cantităţii de glucide din sânge, determinând o bună aprovizionare a creierului. Dacă nu îţi plac, poţi înlocui legumele cu cerealele integrale.

Banana
este unul dintre acele fructe care constituie o importantă sursă de vitamina B6 (o singură banană acoperă un sfert din aportul nutriţional recomandat într-o dietă raţională şi echilibrată).

Ficatul (de viţel, de vită, de pasăre).
Ficatul este unul dintre acele alimente care reprezintă o sursă sigură pentru fier, atât de valoros în vederea bunei dezvoltări a organismului nostru. Ficatul este una dintre sursele cele mai importante de vitamine din grupa B. Dacă nu te numeri printre cei cărora le place ficatul ai ca alternativă jambonul, carnea de vita sau drojdia dietetică.

Fructe roşii.
Coacăzele negre, fragii, căpşunile, coacăzele roşii, murele sunt o veritabilă comoară de vitamina C. Coacăzele negre conţin de două ori mai multă vitamina C decât kiwi şi de trei ori mai multă decât portocala.

Fructe de mare. Acestea sunt bogate în vitamina B12 şi în proteine. Dacă ai reţineri în a consuma fructe de mare, poţi să mănânci, în locul lor, pâine integrală, alge sau germeni de grâu.

Ouăle contin lecitină şi fosfolipide, elemente care intră în compoziţia membranei celulelor creierului şi îi asigură elasticitatea. Ouăle sunt bogate în aminoacizi indispensabili în producerea principalilor neurotransmiţători.

Ciocolata. Prezenţa moleculelor apropiate cafeinei şi amfetaminei îi conferă ciocolatei o veritabilă putere tonică şi psihostimulativă. Conţinutul bogat în magneziu şi în molecule asemănătoare serotoninei poate să explice efectul antistres şi antidepresiv pe care îl are ciocolata şi justifică necesitatea introducerii ei în alimentaţie.

Spanacul. Particularitatea tuturor legumelor cu frunze verzi este bogăţia în vitamina B9 care participă la dezvoltarea ţesutului nervos la făt şi la reînnoirea celulelor sangvine şi a cărei lipsă este semnalată printr-o scădere a capacităţii de vigilenţă şi a memoriei.

Avocado.
Bogăţia în vitamina E a avocado-ului este excepţională, avocado fiind fructul care conţine, în cea mai mare proporţie, această vitamină. Vitamina E este unul dintre cei mai puternici antioxidanţi şi protejează ţesuturile grase ale creierului împotriva îmbătrânirii.

Vezi si

OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus

Directorul OMS avertizează că o nouă variantă îngrijorătoare a COVID ar putea apărea

Lipsa supravegherii infecțiilor cu coronavirus ar putea duce la apariție unei noi variante „îngrijorătoare”, spune …