Wednesday , February 1 2023

Zahărul îmbătrânește si creste riscul de boli mintale

dulciuri

Un român consumă în medie 30 kg de zahăr anual. Nu e de mirare că din ce în ce mai mulți oameni au probleme cu greutatea, fac diabet sau carii. În plus, consumul de zahăr afectează și pielea. Mai exact, îmbătrânim mai repede. 

Toate componentele dulci din mâncare, în final, partea glucidică se va transforma în molecule unice de glucoză și fructoză. Acestea au dezavantajul că se lipesc la propriu de fibrele de colagen, unind astfel fibrele între ele.

La nivelul pielii este o abundență de fibre de colagen și de elastină, acestea fiind structuri proteice, iar fenomenul de lipire, numit și de glicare, produce alipirea acestora, adică pielea va arăta îmbătrânită, se vor forma mai multe riduri. Așadar, fenomenul de glicare înseamnă fenomenul prin care se distrug fibrele de colagen și elastină, contează și câtă apărare în fața acestui proces există, spune dr. Ruxandra Pleșea pentru Digi 24.

Apărarea ține de calitatea somnului, de aportul de grăsimi antiinflamatorii, de aportul de antioxidanți din mâncare sau poate chiar din suplimente, adaugă medicul diabetolog.

Prea mult dulce, risc de boli mintale

Zahărul nu doar ne îmbătrânește fizic. Îmbătrânirea înseamnă și îmbătrânire mintală. Zahărul este strâns legat și de bolile mintale, sunt studii care spun că persoanele care consumă mai mult zahăr pe termen lung, deci mâncare dulce, sunt mai predispuse să facă depresie și s-a pus întrebarea: oare persoanele cu depresie sunt tentate să consume mai mult zahăr ca să își amelioreze simptomele și există o relație inversă? Iar răspunsul este „nu”. Întâi a fost zahărul și apoi a venit depresia, deci acest lucru este acum clar, că zaharurile ne conduc pe drumul către dezechilibre mintale, depresie, anxietate și ar trebui să devenim mai conștienți, avertizează dr. Ruxandra Pleșea.

Continuarea pe digi24.ro

Vezi si

Ce conține muștarul vândut în magazinele din România. 88% dintre sortimente au aditivi alimentari

InfoCons a realizat un studiu pe baza produselor tip muștar care se regăsesc pe piața …