Friday , May 7 2021

Urmărirea obiectivelor personale

“Obiectivele îţi determină priorităţile – iar priorităţile hotărăsc dacă îţi vei atinge obiectivele.” Anonim

Societatea umană, atât din punct de vedere antropologic, cât și social, economic, cultural, tehnologic, și-a urmărit încă din cele mai vechi timpuri niște scopuri conștiente sau inconștiente, instituite fie din cauze ce țin de autoconservare (asigurarea continuității speciei), fie din motive ce țin de dorința asigurării unor condiții mai bune de trai, de evoluție tehnologică sau de asigurare a facilităților/serviciilor necesare pentru eficientizarea vieții de zi cu zi.

Urmărirea obiectivelor este un proces care necesită o doză mare de auto-disciplină, utilizarea corectă a aptitudinilor, deprinderilor de care dispunem, meticulozitate, dar și cunoașterea momentului oportun de a acționa.

Stabilirea unui obiectiv nu asigură și finalizarea acestuia; este un proces continuu care necesită atât implicare psihică, timp, cât și dăruire.

Persoanele care au obiective rezultate din activități care le fac plăcere (persoanele care au făcut din hobby-ul lor un job) au un avantaj foarte mare în privința timpului în care își vor îndeplini obiectivul stabilit.

Desigur, să iubești ceea ce faci nu este îndeajuns pentru a-ți împlini obiectivele.

Momentul în care alegem să îndeplinim un obiectiv este foarte important.

Dacă nu avem mintea “unde trebuie”, cel mai probabil nu vom reuși să ne concentrăm la ce avem de făcut.

Un nivel de concentrare ridicat și un mindset (mod de gândire) potrivit sunt esentiale în vederea îndeplinirii obiectivelor.

Ceea ce gândim atragem, calitatea gândurilor pe care le avem poate face diferența între reușită și eșec.

Mintea dumneavoastră este concepută să vă protejeze de pericole (prin auto-conservare), dar în anumite momente aceasta poate exagera.

Gândurile pot deveni periculoase dacă acestea ajung să vă inhibe dorința de a vă finaliza planurile sau vă determină să cădeți în capcana procrastinării (autosabotării).

În momentul în care observați apariția unor gânduri de genul acesta, nu le permiteți să vă acapareze viața.

A avea gânduri care ne creează disconfort sau care ne fac să ne îndoim de noi înșine este un proces tipic uman, important este să creăm un sistem prin care să reușim să ne îndeplinim sarcinile într-un mod eficient și să reușim să ieșim din cercul vicios al gândurilor negative (pentru aceasta, consultați cartea scrisă de Mel Robbins: “Regula de 5 secunde”).

Creați-vă mindset-ul potrivit pentru a reuși.

Expresia “think big” (gândește măreț) este cât se poate de eficientă dacă este aplicată la momentul potrivit.

Atragem ceea ce gândim.

Deși în anumite medii încă domină ideea că această expresie este un alt clișeu, puterea gândurilor este cât se poate de reală, fie că dorim să admitem sau nu, sau dacă ne convine sau nu.

Imaginați-vă că mintea dumneavoastră este ca un magnet: absolut tot ce gândim atrage lucruri pozitive sau negative.

Când ne creem un plan pentru a îndeplini un obiectiv, este absolut esențial ca gândurile noastre să fie pozitive, orientate către evoluție.

Dacă avem în minte ideea că nu vom reuși, cel mai probabil acest lucru se va întâmpla.

Nu puneți presiune pe dumneavoastră, acționati în mod inteligent.

Întreprinderea unui volum mare de muncă nu garantează întotdeauna calitatea, este mai benefic să fiți eficient.

Igiena mentală este esențială.

Pe lângă toate aceste aspecte, dacă aveți posibilitatea, luați pauze regulate pentru a vă încărca bateriile.

Când vă doriți să îndepliniți un obiectiv, nu uitați că și mintea are nevoie de relaxare, nu doar corpul.

Un alt aspect (la fel de important) de luat în considerare, este să nu vă lăsați dominat de entuziasm.

Sună paradoxal, dar entuziasmul într-o doză mare poate deveni înșelător și ne poate sabota mai devreme sau mai târziu.

Entuziasmul exagerat ne poate face să ne pierdem concentrarea, să devenim delăsători sau pur și simplu ne poate încetini procesul de îndeplinire a obiectivelor.

Când suntem hiperentuziasmați ne simțim ca și cum deja am fi îndeplinit obiectivul, ne imaginăm în acel punct (a NU se confunda cu vizualizarea, care se face într-un mod controlat, cu scop evolutiv).

Când suntem fericiți în anumite momente, putem deveni ca niște copii mici, neatenți sau naivi din cauza nivelului ridicat al dopaminei, de aceea este necesar să rămânem concentrați (fericiți, dar concentrați).

Vizualizarea este foarte benefică în parcursul dumneavoastră către îndeplinirea obiectivului (aceasta se face preferabil când avem o stare de relaxare și concentrare sporite).
Aveți încredere în potențialul dumneavoastră și Universul vă va ghida în direcția potrivită. (Raluca NICOLAE)

Vezi si

Viermii de făină, aprobați ca aliment în UE. Europenii pot mânca burgeri, paste, biscuiți, smoothie cu viermi galbeni

Comisia Europeană a anunțat că utilizarea viermilor de făină galbeni uscați ca aliment a fost …