Monday , November 28 2022

Somnul nu îngrasa, dimpotriva, completeaza dietele

Cine vrea s\ sl\beasc\ prime[te de obicei recomand\ri în privin]a schimb\rii regimului alimentar [i a practic\rii exerci]iilor fizice. Persoanele care vor s\ piard\ în greutate ar trebui îns\ s\ se gândeasc\ [i la un regim de somn adecvat, arat\ un studiu american, ap\rut în International Journal of Obesity [i citat de Agerpres.

Oamenii de [tiin]\ au descoperit c\ [ansele de a ajunge la greutatea dorit\ sunt de dou\ ori mai mari dac\ somnul de noapte dureaz\ între [ase [i opt ore. Se mai recomand\ [i un regim de via]\ activ, sc\derea nivelului stresului [i a poftei de mâncare nes\n\toas\. Cercet\rile efectuate la Kaiser Permanente, Portland (SUA), arat\ c\ cine vrea s\ sl\beasc\ cel pu]in cinci kilograme are [anse mai mari s\-[i ating\ scopul dac\ reu[e[te s\ se streseze mai pu]in [i s\ doarm\ suficient.

Studiul s-a desf\[urat pe aproape 500 de adul]i, cu vârsta medie de 55 de ani, to]i suferind de obezitate. În cadrul cercet\rii, ei au participat la 22 de [edin]e de consiliere, au mâncat cu 500 de calorii mai pu]in pe zi [i au practicat exerci]ii fizice cel pu]in trei ore pe s\pt\mân\. Au mai ]inut un jurnal, în care au notat cât dormeau [i date despre nivelul stresului. Dup\ [ase luni, 60% dintre participan]i au pierdut cel pu]in cinci kg. Cercet\torii au mai ar\tat c\ persoanele care ]in regim alimentar au mai multe [anse de reu[it\ dac\ dorm între [ase [i opt ore pe noapte. Aproape trei sferturi dintre participan]ii la studiu care au avut [i niveluri sc\zute de stres [i au dormit între [ase [i opt ore pe noapte au avut [anse mai mari s\ sl\beasc\ cu cinci kg.

{ansele lor de succes au fost de dou\ ori mai mari decât în cazul persoanelor care au avut niveluri mai ridicate de stres [i au dormit [ase ore sau mai pu]in pe noapte.

‘Acest studiu arat\ c\, cine vrea s\ sl\beasc\, trebuie s\ încerce s\ doarm\ cât trebuie [i s\-[i reduc\ stresul’, spune principalul autor al studiului, dr Charles Elder. ‘Unii au nevoie doar s\-[i mai scurteze programul zilnic [i s\ mearg\ mai devreme la culcare. Al]ii vor descoperi c\ mi[carea contribuie la reducerea stresului [i-i ajut\ s\ doarm\. Tehnicile pentru minte [i corp, cum ar fi medita]ia, pot fi [i ele utile unor persoane’, adaug\ el.

Vezi si

Diabetul zaharat și somnul

Somnul reprezintă aproximativ 30% din viața unei persoane. Durata medie de somn pentru o persoană …