Wednesday , December 7 2022

Dieta care preintampina aparitia cheliei

Mare parte dintre barbati se confrunta, la un moment dat, unii chiar inainte de a implini 30 de ani, cu problema caderii parului. Fie ca acesta devine din ce in ce mai rar sau ca in anumite zone refuza cu incapatanare sa mai creasca, e o problema care se poate reflecta asupra ego-ului masculin.

Daca podoaba ta capilara nu mai e cum era sau ai cazuri in familie care te fac sa crezi ca te-ai putea confrunta cu acesta problema, cel mai simplu e sa actionezi incepand cu schimbarea dietei. Schimbari mici pot face diferenta, conform Askmen, care prezinta o lista a alimentelor ce incurajeaza pastrarea parului pe cap.

Prune uscate

Pe langa faptul ca-ti vor oferi energie mai mult decat alte alimente, acestea incurajeaza pastrarea podoabei capilare pe cap pentru ca reprezinta una dintre putinele surse de fier (in afara carnii). Desi inca nu se stie in ce fel fierul ajuta parul, s-a observat ca persoanele cu o carenta de fier au de suferit si la nivelul parului – caderea acestuia, subtierea, rarirea, uscaciunea si chiar decolorarea.

Mazare

Daca pana acum nu ai vazut aceasta leguma ca pe un super-aliment, poate ar fi cazul sa-ti schimbi modul de a gandi. Si nu e vorba despre faptul ca mazarea ar contine antioxidanti in cantitati nemaipomenite sau alte vitamine sau minerale. Mai degraba e vorba despre echilibrul de vitamine si minerale, inclusiv din cele extrem de importante pentru par, cum ar fi fier, zinc si vitamine din complexul B. S-a demonstrat ca lipsa celor mentionate aduce si schimbari negative la nivelul parului.

Crevete

Desi se stie ca a limita cantitatea de carne rosie este o miscare inteligenta, barbatii extrem de atenti cu masa lor musculara nu prea stiu cu ce sa o inlocuiasca. Crevetele reprezinta o alternativa, mai ales ca lupta pe doua fronturi, ingrijindu-se si de sanatatea parului. Contin din plin Vitamina B12, fier si zinc, vitamine si minerale-cheie in lupta cu calvitia.

Fasole

Legumele precum fasolea sunt cunoscute ca fiind aliatii unui par sanatos. Fasolea contine fier si zinc, insa este si o excelenta sursa de proteine. Studiile au aratat ca deficienta de proteine poate duce la degradarea sanatatii parului si chiar pierderea lui. In anii ’70, schimbarile in ceea ce priveste aspectul parului tradau pacientii subnutriti.

Nuci

Extrem de prietenoase cu parul, nucile contin mai multi acizi omega 6 decat oricare alte alimente, avand si o concentratie mare de zinc, fier si Vitaminele B1, B6 si B9, plus proteine. Din pacate insa, contin si ceva seleniu, un mineral despre care se stie ca duce la caderea parului, daca nu se afla in dozele optime in organism.

Seminte de dovleac

Ca si nucile, semintele de dovleac abunda in nutrientii de care parul are nevoie, aici intrand proteinele, acizii grasi omega 6, fierul si zincul. O mana de seminte de dovleac, de floarea-soarelui, de migdale, de nuci poate fi usor de transportat si poate reprezenta gustarea perfecta, revitalizanta pentru podoaba capilara.

Oua

N-ai fi ghicit, insa ouale nu te ajuta doar sa-ti pastrezi podoaba capilara, ci iti pot indesi chiar parul. Si asta pentru ca ouale contin majoritatea nutrentilor de care parul are nevoie, in concentratie mare. Contin proteine, Vitamina B12, fier, zinc si chiar acizi grasi omega 6. O carenta a oricaruia dintre nutrientii mentionati se reflecta la nivelul parului. Ouale reprezinta si o buna sursa de biotina, Vitamina B7, care adesea este prescrisa pacientilor care incearca sa previna caderea parului.

Ficat de vitel

Nimeni nu a spus ca a manca sanatos este usor. Desi probabil nu ai pune ficatul de vitel pe lista alimentelor obligatorii pentru o dieta echilibrata, cu efecte vizibile inclusiv la nivelul parului, e greu sa faci insa abstractie de faptul ca fiecare 30 de grame de ficat de vitel iti ofera de aproape 3 ori portia zilnica recomandata de Vitamina B12, alaturi de biotina, alte vitamine diun complexul B, fier, zinc si proteine – toti nutrienti importanti pentru mentinerea sanatatii parului.

Sardine

Daca pana acum nu se aflau pe lista ta de cumparaturi, ar fi bine sa-ti schimbi atitudinea vizavi de ele, din moment ce iti aduc o portie sanatoasa de proteine, fier, zinc si multa Vitamina B12. In plus, sardinele vin cu o bogatie de acizi grasi omega 3, dar si cu Vitamina D, greu de gasit in alte alimente. Studiile au aratat ca in cazul pacientilor care faceau chimoterapie, Vitamina D si omega 3 ii ajutau sa-si pastreze parul pe cap. (ziare.com)

Vezi si

OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus

Directorul OMS avertizează că o nouă variantă îngrijorătoare a COVID ar putea apărea

Lipsa supravegherii infecțiilor cu coronavirus ar putea duce la apariție unei noi variante „îngrijorătoare”, spune …