Alte stiri
TABEL – Circumscripțiile școlare pentru grădinițele din localitățile urbane din județul Suceava
acum 4 days
Cel puțin trei copii răniți într-un atac la o școală primară din Finlanda, lângă Helsinki. Suspectul este minor
acum 3 weeks
Oamenii de ştiinţă trimişi de guvernul canadian au folosit membrii subnutriţi ai populaţiilor indigene drept subiecţi, fără ca aceştia să ştie, în experimente efectuate în anii ’40 şi ’50 ce doreau să testeze efectul intervenţiilor nutriţionale.
Aceste teste, ce au fost efectuate pe numeroşi copii din şcolile finanţate de statul canadian, au fost în mare parte uitate până în cursul acestei luni, când cercetătorul Ian Mosby, ce studiază istoria nutriţiei la Universitatea Guelph din Canada, le-a descris într-o cercetare publicată în jurnalul Social History, scrie stiintasitehnica.com.
Experimentele au început în 1942, când cercetătorii guvernului canadian au vizitat mai multe comunităţi indigene din nordul provinciei Manitoba şi au descoperit că foametea şi malnutriţia afectau o mare parte din populaţie. „Reacţia lor imediată a fost să studieze probleme prin testarea suplimentelor nutriţionale”, relatează Mosby. Dintr-un grup de 300 de persoane malnutrite selectate pentru teste, 125 au primit suplimente cu vitamine, iar restul au servit drept grupul de control, nefiind tratate.
Un set de experimente similare a debutat în 1947, după ce inspectorii guvernamentali au descoperit că malnutriţia era foarte răspândită în şcolile ce erau finanţate de stat şi gestionate de biserică – şcoli pe care copiii indigeni, aflaţi sub îngrijirea statului, erau obligaţi să le frecventeze. De-a lungul următorilor cinci ani, cercetătorii au folosit aproximativ 1.000 de copii din şase şcoli pentru a testa intervenţiile nutriţionale.
Tags canadieni copii experimente malnutriti nutritional suplimente vitamine
Un studiu recent realizat de UCLA Health din Los Angeles a scos la iveală o …