Sunday , September 26 2021

Cum ne putem feri de burn-out (epuizarea exagerată)

 “Cel mai bun medicament este odihna” (proverb latin)

Burn-outul este una dintre afecțiunile comune secolului 21.

Contextul antropologic și evoluția social-culturală a individului a făcut ca omul să nu mai fie nevoit să facă muncă pe teren atât de mult ca în trecut, acesta având posibilitatea să întreprindă muncă de birou datorită evoluției societății moderne.

Este strâns legată de munca de birou și de statul pe o perioadă îndelungată de timp într-o singură poziție și necesitatea efectuării unor multitudini de sarcini într-un timp relativ scurt.

Printre efectele nocive la nivel fizic se numără probleme la coloana vertebrală, la nivel digestiv (cauzate de stres și de mâncatul excesiv), probleme la musculatură (mai ales în zona lombară), probleme de vedere cauzate de timpul îndelungat petrecut în fața ecranului calculatorului etc.

Efectele nocive nu sunt doar pe plan fizic, ci și pe plan psihologic. Persoanele care ajung în punctul de a suferi de burn-out pot dezvolta nevroze, stări de depresie cronică sau probleme neurologice.

Nu rămâneți blocat în aceste stări și evitați discuțiile neconstructive, deoarece nu veți face decât să vă afundați mai tare într-o stare negativă.

În lucrul cu oamenii este necesar să aveți foarte multă răbdare, să acționati cu tact și diplomație și să aveți un spirit orientat către rezolvarea de probleme.

Nu este universal valabil, dar dacă lucrați într-un colectiv la locul de muncă, veți dezvolta stări de nervozitate/frustrare foarte mari dacă persoanele din colectivul de muncă nu se încadrează în tipologia persoanelor care colaborează cu ceilalți sau care sunt individualiste ca natură și nu sunt interesate de bunul mers al organizației/instituției în care lucrați.

Fiți cumpătat în privința reacțiilor pe care le aveți față de cei din jur în mediul profesional deoarece vor fi momente în care veți fi tentat să spuneți la nervi anumite lucruri pe care le veți regreta mai târziu.

Ori de câte ori aveți ocazia optați pentru a face câteva exerciții de respirație și întinderi. Vă vor ajuta în reglarea tensiunii și veți simți o stare de relaxare.

Este important să fiți atent la sistemul nervos. Luați suplimente pe bază pe magneziu și complex de vitamine la indicația medicului, pentru a reuși să  vă păstrați cumpătul și să vă protejați corpul de efectele stresului.

De asemenea și alimentația pe care o aveți este decisivă în privința modului în care faceți față pe plan nervos și pentru a vă recupera după epuizarea fizică. Optați pentru alimente bogate în Omega 3, minerale, vitamine și antioxidanți.

Optați și pentru aromaterapie deoarece este bine cunoscut faptul ca anumite esențe sunt renumite pentru efectul calmant pe care îl au (levanțica, bradul, iasomia, lemnul de santal etc.)

Sportul este menționat de fiecare dată când vine vorba despre sănătate, până în punctul în care a devenit clișeu, dar acesta nu trebuie neglijat sub nicio formă. Mai ales exercițiile cardio sunt foarte utile pentru recuperarea și prevenirea efectelor epuizării (mersul pe jos, mersul pe bicicletă, înotul etc.)

Indiferent de metodele pe care le alegeți, faceți-vă un program pentru a vă eficientiza procesul de recuperare după epuizare și, nu în ultimul rând, ODIHNIȚI-VĂ cât de mult posibil. Vă veți încărca bateriile și este foarte important peste sistemul nervos. Chiar și 15 minute în care stați cu ochii închiși, întins pe canapea, vă vor ajuta foarte mult. (Raluca NICOLAE)

 

 

 

 

Vezi si

OMS recomandă primul tratament preventiv pentru pacienţii cu risc ridicat de a dezvolta forme severe de COVID-19

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) recomandă, pentru prima dată, o combinaţie de medicamente pentru a …