Friday , September 30 2022

“Zidul morţii" a mai ucis un om. Se pregătesc acţiuni de protest la “singurul zid trântit efectiv în mijlocul unui drum european"

accident zidul mortii

Un tânăr de 21 de ani din Todireşti a decedat după ce s-a izbit cu maşina în pilonul şoselei de centură a municipiului Suceava. Acesta nu a adaptat viteza la condiţiile de drum, respectiv mâzgă pe carosabil şi ceaţă, intrând violent în „Zidul Morţii”. In acelaşi loc, în noiembrie 2012, alţi trei oameni au murit după ce au lovit acelaşi pilon cu un camion încărcat cu lemne. Mai multe persoane s-au mobilizat pe Facebook şi vor organiza un protest la „Zidul Morţii”, protest ce va avea loc pe data de 10 ianuarie 2014, la ora 20.00. Fostul rector al Universităţii „Stefan cel Mare” din Suceava, prof.univ.dr.ing. Adrian Graur, şi-a manifestat şi el nemulţumirea faţă de această construcţie aberantă, spunând că “s-a instalat la constructor şi la beneficiar un dezinteres total faţă de respectarea normelor de securitate adecvate unei asemenea aberante soluţii tehnice”

gabriel grosu - victima accident zidul mortii
Gheorghiţă Gabriel Grosu, 21 ani, ucis de “zidul mortii”

Un tânăr de 21 de ani din comuna Todireşti a murit după ce a intrat cu maşina în pilonul de la „Zidul Morţii” de pe DN 17, chiar în locul în care în luna noiembrie 2012 mureau alte trei persoane. Cumplitul accident a avut loc vineri, 3 ianuarie 2014, în jurul orei 23.00. Gheorghiţă Gabriel Grosu, de 21 ani, din comuna Todireşti, în timp ce conducea autoturismul Volkswagen Golf pe DN 17, ajungând la intersecţia cu şoseaua de centură a municipiului Suceava, nu a adaptat viteza la condiţiile de drum, mâzgă pe carosabil şi ceaţă, intrând în coliziune frontală cu zidul din beton de susţinere a intersecţiei denivelate. Tânărul a zburat prin parapet, maşina izbindu-se violent de zid chiar în locul unde în noiembrie 2012 alţi trei oameni au decedat. Chiar dacă pompierii SMURD au ajuns de urgenţă la locul accidentului şi au reuşit să-l scoată pe Gabriel dintre fiarele contorsionate ale maşinii acesta nu a mai putut fi salvat, rănile suferite de el fiind necompatibile cu viaţa. Totodată, în urma accidentului, semnalizarea rutieră din zonă a fost avariată, urmând să fie refăcută de Secţia Suceava a CNADNR.
Acest tragic accident ce a dus la moartea tânărului în vârstă de 21 de ani a atras atenţia opiniei publice, mulţi suceveni arătându-se nemulţumiţi de amplasarea pilonului de susţinere ce a fost construit în mijlocul drumului naţional 17, la ieşire din comuna Scheia spre Gura Humorului, la intersecţia cu viitoarea şosea de centură a Sucevei. Mai multe persoane s-au mobilizat pe facebook şi vor organiza un protest la „Zidul Morţii”, protest ce va avea loc pe data de 10 ianuarie 2014, la ora 20.00. Aceştia vor bloca trecerea în dreptul zidului în semn de respect şi solidaritate pentru cei care au murit până acum nu pentru „neadaptarea vitezei la condiţiile de drum ci pentru că este singurul zid trântit efectiv în mijlocul unui drum european”.
Fostul rector al Universităţii „Stefan cel Mare” din Suceava, prof.univ.dr.ing. Adrian Graur, şi-a arătat şi el nemulţumirea cu privire la construirea pilonului de pod printr-un mesaj postat pe facebook. Acesta a spus că „soluţia adoptată prin proiect nu răspunde nici unei norme elementare de securitate rutieră. Nu poţi plasa un asemenea pilon pe un drum european, cu bretele de ocolire la 90 grade. S-a instalat la constructor şi la beneficiar un dezinteres total faţă de respectarea normelor de securitate adecvate unei asemenea aberante soluţii tehnice”.
Profesorul universitar a mai arătat că semnalizarea rutieră luminoasă nu este una bună, fapt ce a condus la multitudinea de accidente rutiere produse în zona „Zidului Morţii”, acesta spunând că „balizele plasate în zonă sunt operaţionale doar câteva zile după producerea unui accident mortal. Ulterior lămpile sunt fie furate, fie se ard, la care se adaugă viaţa scurtă a acumulatorilor, starea acestora nefiind verificată zilnic. Am trecut în seara aceasta la ora 19.00 în zona respectivă, venind de la Dorna şi erau în funcţiune doar trei sau patru lămpi şi acelea cu un flux luminos infim”.

Alte trei persoane şi-au pierdut viaţa după ce s-au izbit cu camionul în „Zidul Morţii”
Amintim că în data de 17 noiembrie 2012 un cumplit accident de circulaţie s-a produs în zona denumită de suceveni „Zidul Morţii”. Un camion marca Man ce venea dinspre Mălini şi se îndrepta către comuna Bosanci a intrat în plin în zidul de susţinere al viitoarei şosele de centură. Trei oameni şi-au pierdut viaţa după ce autoutilitara încărcată cu lemn de construcţii s-a izbit frontal cu peretele de piatră ridicat recent de constructori. Ioan Sutu, de 64 de ani, din comuna Bosanci, a angajat proprietarul unui camion să meargă către Mălini de unde să cumpere lemn necesar construirii de către unul dintre ginerele său a unui autoservice.accident nov 2012 zidul mortii

Ioan Sutu a plecat dimineaţa la drum cu maşina lui Dorin Sandu, de 48 ani. La rugămintea nepotului său de 10 ani Ioan Sutu a acceptat să-l ia şi pe acesta în maşină. S-au întors spre seară cu maşina încărcată de material lemnos şi doar la câţiva kilometri de casă s-a produs tragedia. Conform poliţiştilor la ora 17.43 pe DN 17, în afara comunei Scheia, Dorin Sandu, de 48 ani, din comuna Scheia, posesor al permisului de conducere pentru categoriile ,,B,C,E” din anul 1982, în timp ce conducea autoutilitara încărcată cu material lemnos, pe fondul neadaptării vitezei la configuraţia drumului, respectiv o curbă la stânga, în condiţii de vizibilitate redusă, ceaţă densă, a intrat în coliziune frontală cu stâlpul de susţinere al intersecţiei denivelate cu DN 17 şi şoseaua de centură a municipiului Suceava, aflată în lucru. In urma impactului conducătorul auto, precum şi pasagerii Ioan Sutu, de 64 ani şi Gabriel C., de 10 ani, toţi trei din comuna Bosanci, au decedat. După producerea acestui accident autorităţile sucevene au dispus ca semnalizarea zonei să fie luminoasă, dar au cerut proiectantului drumului şoselei de ocolire să găsească soluţii care să conducă la evitarea producerii unor astfel de accidente, soluţie care pare că nu a fost găsită încă. În prezent, în zona respectivă se lucrează la construirea unui sens giratoriu în jurul pilonului podului care ar urma să fie luminat pe timp de noapte. (Constantin ZUZEAC)

Vezi si

Leii ucraineni refugiați la Rădăuți au ajuns în Africa de Sud

Simba și Mir, cei doi lei care luni au fost preluați de la Grădina Zoologică …

2 comments

  1. Ar trebui sa apara un criminalist pregatit in disciplina ERGONOMIE CRIMINALISTICA. Aceasta stiinta contribuie la aducerea in fata justitiei a proiectantilor care prin proiectele lor provoaca moartea sau accidente.

  2. Zidul a fost facut cel mai probabil pentru ca un politician sau altul sa afiseze bannere pe el.