Tuesday , April 16 2024

Viaductul din tronsonul II al rutei alternative Suceava-Botoșani va fi gata în trei ani

Primăria Suceava pregătește demararea lucrărilor la ultimul tronson al rutei alternative Suceava – Botoșani, cuprins între Podul Unirii și DN 29, în condițiile în care lucrările la primul tronson de la intersecția străzilor Traian Vuia cu Apeductului și până la Podul Unirii sunt aproape de final.

În conferința de presă de miercuri,  primarul Ion Lungu a făcut câteva referiri la acest subiect, numai că el a numit tronsonul de la intersecția străzilor Traian Vuia cu Apeductului și până la Podul Unirii a fi cel cu numărul II, iar tronsonul de la Podul Unirii până la intersecția cu DN 29 a fi tronsonul III. Asta este explicabil, cel mai probabil, prin faptul că primul „obiect” al investiției legat de ruta alternativă l-a constituit Podul Unirii și apoi cele două tronsoane pe care podul respectiv le leagă. Primarul a precizat că lucrările la tronsonul final al rutei alternative Suceava – Botoșani vor dura 36 de luni.

Ultimul tronson are o lungime de 2.142 metri, din care cel mai important segment este viaductul peste calea ferată, în lungime de 1.015 metri.

Primarul Ion Lungu susține că pentru viaductul propriu-zis de peste calea ferată vor fi date de Guvern 43 de milioane de lei. În cadrul Programului Național de Investiții „Anghel Saligny” a fost prevăzută deja suma respectivă. Desigur, există condiția actualizării indicatorilor tehnico-economici, edilul precizând că deja a procedadt în acest fel, valoarea actualizată a proiectului depus la Ministerul Dezvoltării ajungând la suma de 96.084.406,44 lei (echivalentul a 19.525.382 euro), deci cam cu două milioane de euro peste cât a fost estimat inițial. Valoarea actualizată pentru realizarea viaductului se ridică la 71.022.234,50 lei, adică echivalentul a 14.432.480 euro.

„De aceea am decis să finanțăm parțial din banii de la guvern viaductul de peste calea ferată. Vom depune la finanțare viaductul cu următoarea structură de finanțare: bugetul de stat – 43.000.000 lei; bugetul local – 28.022.234,5 lei”, a spus primarul Ion Lungu în conferința de presă de ieri. În paralel vor fi finanțate din surse proprii, diferența de finalizare a întregului tronson cu porțiunea cuprinsă între Podul Unirii și viaduct și ultima porțiune după viaduct, cu ieșire în DN 29, unde va fi realizat un sens giratoriu.

Cu alte cuvinte, diferența de peste zece milioane de euro cât ar fi pentru ultimul tronson al rutei alternative va fi finanțată, cel mai probabil, de la bugetul local. Totuși, edilul susține că nu ar fi un mare efort pentru Primărie. „10 milioane de euro pentru trei ani nu sunt o problemă pentru Suceava”, a dat asigurări primarul Ion Lungu. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Societate amendată cu 60.000 lei pentru abandonări de deșeuri reciclabile

Garda de Mediu Suceava a fost sesizată cu privire la abandonarea unei cantități foarte mari …