Monday , October 3 2022

Verificările podurilor din Suceava nu au fost finalizate din lipsă de personal

Verificarea podurilor și a podețelor de pe drumurile județene și naționale – dispusă de prefectul Sucevei după nefericitul incident din județul Neamț unde un (fost) pod recent reabilitat s-a prăbușit – încă nu este finalizată. Iar asta, printre altele, și din cauza deficitului de personal de la nivelul Inspectoratului de Stat în Construcții.

 

„Din păcate la Inspectoratul de Stat în Construcții avem un colectiv de cinci inspectori și nu toți sunt implicați în aceste activități de verificare, având și alte lucruri de făcut care decurg din atribuțiile specifice”, a recunoscut-o chiar prefectul Alexandru Moldovan.

Până acum au fost verificate 134 de poduri de pe raza județului Suceava din care două sunt de pe drumurile naționale, iar restul de pe drumurile județene. Prefectul de Suceava a precizat că nu au fost solicitate verificări la podurile și podețele de pe infrastructura rutieră de interes local, pentru că personalul de la ISC este insuficient și autoritățile locale sunt cele care trebuie să urmărească îndeaproape aceste obiective. De asemenea, tot prefectul a spus că nu s-au avut în vedere verificări la podurile și podețele de pe drumurile forestiere și agricole, iar în ceea ce privește cele de la căile ferate s-a solicitat CFR-ului concursul, precum și sprijinul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

„Pe linie de CFR, întrucât există un număr foarte mare de poduri și podețe, s-a luat legătura cu ministerul de resort și urmează ca regia să își facă propria verificare. Nu vrem să avem situații neplăcute cum au fost în județul vecin, Neamț”, a spus prefectul Alexandru Moldovan.

Sunt și semnale pozitive până în prezent, cu toate că sunt necesare expertize la unele poduri iar în cazul câtorva zeci de poduri și podețe de pe drumuri județene sunt proiecte depuse. Dar și probleme legate de costurile mari cauzate prețurile la materii prime. „Din datele preliminare pe care le am, aproximativ 70 de poduri și podețe sunt într-o stare bună și foarte bună. Pentru cea mai mare parte din restul podurilor există, iar asta este un lucru îmbucurător, proiecte de reabilitare, dar fac o mică paranteză și spun că reabilitarea lor costă extrem de mult pentru că a fost amânată și acum va veni o <notă de plată> încărcată, care ține de creșterea cheltuielilor cu salariile muncitorilor, dar și cu materiale prime. Proiectele depuse care includ și lucrări la acele poduri sunt în diferite stadii de aprobare, avizare sau semnare de contract. Sunt câteva care au ridicat semnate de întrebare iar specialiștii de al Inspectoratul de Stat în Construcții au dispus efectuarea de expertize tehnice astfel încât să poată fi dată soluția. În momentul în care vom avea raportul final, vom da și soluția și o vom prezenta opiniei publice, așa cum am făcut întotdeauna”, a precizat Alexandru Moldovan. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Terenul viitoarei clădiri a Facultății de Medicină a fost transferat în administrarea USV

Consilierii județeni suceveni au aprobat trecerea unei suprafețe de teren de 1.440 de mp. din …

One comment

  1. Ar trebui să înceapă cu podul de la Milișăuți.