Tuesday , March 19 2024

Unde se vor muta Prefectura și Consiliul Județean

 Conducerea Prefecturii se mută în birourile directorilor Muzeului Național al Bucovinei, restul angajaților urmând să își desfășoare activitatea în trei săli din muzeul de istorie puse la dispoziție de instituția muzeală. Conducerea CJ Suceava își mută birourile în Casa Prieteniei (Biroul francez) iar birouri ale funcționarilor din CJ vor fi mai amenajate și în câteva încăperi din muzeul de istorie și din Muzeul de Științele Naturii. „Sperăm ca până la finele anului, cel târziu, să putem reveni cu activitatea în palatul Administrativ”, ne-a declarat prefectul Iulian Cimpoeșu

Având în vedere incendiul care a avut loc sâmbătă, 6 martie, la Palatul Administrativ, la solicitarea președintelui Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, prefectul județului Suceava, Iulian Cimpoeșu a convocat Comitetul pentru Situații de Urgență de la ora 16, pentru a analiza situația creată.

Unul dintre aspectele hotărâte de CJSU în după amiaza zilei de sâmbătă, 6 martie, a fost identificarea unor spații pentru relocarea unor servicii/birouri din cadrul Instituției Prefectului – Județul Suceava și a Consiliului Județean Suceava astfel încât cele două instituții să își poată desfășura activitatea în condiții optime.

Potrivit prefectului Iulian Cimpoeșu, vor fi mutate toate birourile de la Instituția Prefectului – Județul Suceava iar locația identificată o constituie niște spații din incinta Muzeului Național al Bucovinei. Potrivit celor declarate de prefect în cursul zilei de duminică urmau a se face toate formalitățile iar birourile urmau a fi amplasate în două săli de la parterul Muzeului de Istorie – de conferințe și de pedagogie muzeală – și una de expoziții de la ultimul nivel al clădirii respective – sala de expoziții, galerie de la podul muzeului. În ceea ce privește birourile prefectului și ale celor doi subprefecți, prefectul Iulian Cimpoeșu a afirmat că acestea vor fi amenajate în actualele birouri ale conducerii Muzeului Național al Bucovinei, directorii instituției muzeale urmând a-și amenaja birouri în alte spații rămase disponibile: relații cu publicul, biblioteca instituției și compartimentul pentru proiecte „Nu știm exact cât va dura această situație. Sperăm ca până la finele anului, cel târziu, să putem reveni cu activitatea în palatul Administrativ”, a declarat prefectul Iulian Cimpoeșu.

Pe de altă parte, și Consiliul Județean Suceava va avea nevoie de o nouă locație. Desigur, cu caracter provizoriu. Chiar dacă majoritatea birourilor Consiliului Județean sunt la parterul și etajul 1 al clădirii Palatului Administrativ (o parte sunt și la etajul al doilea din corpul de clădire construit în anii 60 ai secolului trecut și care are, de fapt, trei etaje iar o mică parte funcționau chiar la mansardă) și cele de la parter și etajul întâi au fost mai puțin afectate de incendiu, vor fi necesare relocări și pentru acestea.

Inițial, s-a vehiculat faptul că doar în așa numitul „Birou francez” (Casa Prieteniei, fostul sediul al DSP Suceava) vor fi mutate birourile CJ Suceava care vor trebui evacuate. Desigur însă că spațiile respective din întreaga Casă a Prieteniei nu sunt suficiente și atunci s-a apelat din nou la infrastructura care ar putea-o pune la dispoziție instituția muzeală.

De aceea, în cursul zilei de duminică, 7 martie, Consiliul Județean Suceava a fost convocat în ședință extraordinară pentru a stabili exact care vor fi locațiile unde își vor desfășura activitatea fiecare din birourile administrației județene sucevene. De altfel, o parte din Casa Prieteniei era destinată pentru birourile Direcției Județene de Drumuri și Poduri, prin urmare, doar de o parte din spații mai putea dispune CJ Suceava.

După cum se întrevedea încă de sâmbătă și s-a stabilit, de altfel, la ședința de duminică, a rămas că în Casa Prieteniei (la biroul francez) – denumită în hotărârea adoptată de deliberativ „sediul Direcției județene de Drumuri și Poduri” din strada Ion Grămadă nr. 1-3 – vor fi amenajate birourile președintelui CJ, Gheorghe Flutur și a celor doi vicepreședinți ai săi, Cristi Crețu și Niculai Barbă, ale cabinetelor președintelui și vicepreședinților, ale administratorului public și compartimentul de secretariat. La acestea se adaugă Direcția de Finanțe-Contabilitate a CJ Suceava cu excepția Compartimentului programe guvernamentale, venituri bugetare și executare silită, dar cu prezența Serviciului Buget și a Compartimentului salarizare.

Astfel, s-a conturat clar că tot în clădirea Muzeului de Istorie – unde este și sediul instituției Muzeului Național al Bucovinei – vor fi alocate spații pentru alte birouri din CJ Suceava din care unul la ultimul nivel (podul mansardabil) la care au fost stabilite spații și pentru cei de la Prefectură, dar și câteva spații de la etajul 1.

Președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur avusese în vedere alocarea de spații de așa manieră încât activitatea muzeală cu publicul să fie – chiar și în actualul context pandemic – cât mai puțin afectată. De aceea, cu excepția sălii expoziționale de la podul mansardabil care a fost cedată pentru Prefectură, doar cea unde este prezentat turul virtual al Sucevei de odinioară (sala VR) va mai fi cedată Consiliului Județean și asta doar pentru că în contextul pandemic actual nu poate fi deschisă publicului. Numai că în clădirea care găzduiește muzeul de istorie nu mai puteau fi alocate foarte multe spații pentru CJ Suceava, fără a se afecta expozițiile permanente. Astfel, în respectivele spații au fost trimiși cei de la Serviciul Logistic.

Astfel, era natural faptul că soluția la care s-a apelat este cea a unor spații de la alte clădiri de la unități subordonate, între care Muzeul pentru Științele Naturii. Este vorba de biroul de relații cu publicul și de sala de conferințe unde a fost amenajată, cu caracter temporar, o expoziție destinată îndeosebi copiilor, despre dinozauri. Acolo vor funcționa Secretarul Județului și Direcția administrație publică locală, cu excepția compartimentului secretariat.

Serviciul pentru proiecte din fonduri externe al CJ Suceava va funcționa în clădirea Bibliotecii Bucovinei „I.G. Sbiera”. În clădirea învecinată bibliotecii și unde funcționa doar Centrul Național de Informare Turistică au fost trimise Direcția tehnică – cu excepția serviciului UIP și UMP – precum și serviciul de achiziții publice și contracte.

De asemenea, Serviciul de resurse umane și relații cu instituțiile publice – cu excepția Compartimentului salarizare – va funcționa în imobilul Centrul Cultural Bucovina din strada Universități nr. 2.

Totodată, a fost alocată o clădire de pe strada Oituz, nr. 15, care avea destinația „centru de plasament” pentru clădire spații administrative. În acest sens, a mai fost revocat și dreptul pe care Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului l-a avut pentru administrarea respectivei clădiri. În respectiva clădire vor funcționa Direcția Arhitect – șef, Serviciul Turism (CNIPT) și Serviciul Diasporă și parteneriate externe, birourile Strategie Dezvoltare Județeană și Audit Public Intern, precum și compartimentele Programe guvernamentale, venituri bugetare și executare silită și Corp Control al Președintelui.

Pe lângă acestea, s-a aprobat și solicitarea (o formalitate necesară, de altfel) Instituției Prefectului cu privire la alocarea unor spații în clădirea muzeului de istorie și despre care ne-am referit în cele de mai sus.

Tot în hotărârea adoptată duminică de CJ Suceava s-a precizat că „toate măsurile se aplică pe perioadă determinată, până la reluarea activității în Palatul Administrativ”.

Despre Hotărârea nr. 72/06.03.2021 CJSU Suceava menționăm că în aceasta se stabileau mai multe lucruri, nu doar despre mutarea CJ și a Instituției Prefectului. Astfel, primul aspect stabilit este legat de asigurarea măsurilor necesare privind cercetarea cu rigurozitate la fața locului astfel încât să fie identificate elementele privind stabilirea cauzei probabile de producere a incendiului de către o comisie formată din specialiști aparținând Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Bucovina” al Județului Suceava, Inspectoratul de Poliție Județean Suceava (inclusiv Serviciul Criminalistic), personal de la locul de muncă și reprezentanți ai companiei E.On.

De asemenea, s-a decis dispunerea de urgență a măsurilor necesare pentru înlăturarea efectelor negative ale incendiului prin degajarea elementelor de construcție afectate de incendiu, astfel încât să fie eliminat riscul de accidentare a locuitorilor din zonele imediat învecinate. Totodată, CJSU a decis asigurarea perimetrului exterior prin balizare și control al accesului personalului neautorizat de către efective aparținând Poliției Locale a municipiului Suceava, monitorizarea accesului la interior de către efective de jandarmi și personal angajat al instituției.

Pe de altă parte, CJSU a hotărât stabilirea prin ordin de prefect unei comisii de evaluare a pagubelor produse de incendiu, formată din reprezentanți ai Instituției Prefectului – Județul Suceava, Consiliul Județean Suceava, Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Bucovina” al Județului Suceava, Inspectoratului de Stat în Construcții Suceava, Direcției de Cultură, Culte și Protejarea Patrimoniului Cultural Național Suceava, Inspectoratului Teritorial de Muncă Suceava. (Dan PRICOPE)

 

Vezi si

Ultima săptămână de înscrieri pentru admiterea la Colegiul Național Militar ”Ştefan cel Mare”. Pașii privind probele sportive, psihologice și vizita medicală

 Înscrierea se face online, de către unul dintre părinți (sau tutore) sau mergând personal la …