Monday , April 29 2024

Un tren automotor produs la Pașcani, testat la Pojorâta

La finele săptămânii trecute, un tren automotor produs la Electroputere VF Pașcani s-a aflat în teste în județul Suceava, la Pojorâta, pe secția de cale ferată 502, la o altitudine de 720 de metri.

Un tren automotor produs la Pașcani, testat la Pojorâta Obiectiv

Automotorul produs de Electroputere VFU Pașcani este destinat transportului pe distanțe medii cu viteză maximă de 120 km/h și este alcătuit din trei vagoane (vagon motor + vagon remorcă + vagon motor). După cum este menționat pe pagina de specialitate România Feroviară, cu acel automotor pot călători în total 164 de pasageri (142 la clasa a 2-a și 22 la clasa 1), iar trenul are 60 de metri lungime.

„Atenție, se testează trenul automotor DMU-01, la Pojorâta (altitudine 720 m), în conformitate cu noile reglementări și tendințe europene unde se pune accent deosebit pe decarbonizare (după englezescul <decarbonisation>), unde un tren cu peste 200 de locuri poate înlocui 10 microbuze sau 5 – 6 autocare. O companie din Pașcani, Electroputere VFU Pașcani și susținută de un holding important din Sud-Est-ul Europei, Grampet Group, vine cu o soluție pentru protejarea mediului, confortul călătorilor, eliberarea șoselelor, redu­cerea consumului de combustibil și multe alte avantaje pe care le-a reliefat și Petrache Poenaru, și A.D. Xenopol, și Geo Bogza și zeci de alți militanți pentru transportul pe calea ferată în lucrările publicate de-a lungul a două secole. Nu există om din Electroputere VFU Pașcani, în trecut Remar Pașcani, care să nu fi pus umărul la treabă pentru realizarea automotorului DMU, amprenta și dăruirea fiecăruia regăsindu-se în imaginea acestuia când străbate munții, dealurile sau câmpiile României. Ar fi păcat ca experiența dobândită să se rezume la fabricarea unei singure unități, având în vedere resursa umană și dotările care se regăsesc la Pașcani. Sper ca primii 150 de ani de tradiție care au trecut peste umerii celor care au lucrat, lucrează sau vor lucra la Pașcani în acest domeniu, materialul rulant, apreciat din toate punctele de vedere în întreaga lume – ecologie, economie, rapiditate, siguranță, confort – să sădească pasiunea și perseverența pentru fabricarea perechilor automotorului DMU-01!”, a precizat, pe contul de facebook al celor de la România Feroviară, inginerul Mihai Tudosă de la Electroputere VFU Pașcani.

Proiectul trenului de la Pașcani a început în 2011 – 2012, atunci s-a decis construirea unui DMU (Diesel Multiple Unit), iar materialele au început să sosească în 2013-2014 pentru construirea acestui prim prototip. O mare parte dintre componente vin de la companii cunoscute din Europa, iar designul exterior și cel al cabinei au fost realizate la Pașcani.

Compania a fost privatizată în 2004 și face parte din grupul Grampet. În 2013, „Remar” a devenit „Electroputere VFU Pașcani”.  Printre altele, compania repară și vagoane pentru CFR Călători, a modernizat și trenuri pentru Repu­blica Moldova și construiește și tramvaie. Firma din Pașcani a produs și vândut 5 automotoare D1M în Republica Moldova, unele circulând pe rute importante precum Chișinău – Odesa.

Electroputere VFU Pașcani a avut afaceri de 86,9 milioane lei în 2019 (puțin mai mici decât în 2018), aproape trei sferturi fiind generate de activitățile feroviare (reproiectarea, reconstrucția și modernizarea vehiculelor feroviare). Profitul net a fost de 6,75 milioane lei, de peste două ori mai mare decât în 2018. Numărul mediu de angajați a fost de 509, conform datelor de pe site-ul Ministerului Finanțelor. (D.P.)

 

Vezi si

CE Szeged. Canotorii suceveni Florin Arteni și Florin Lehaci, argint european la dublu rame. Ancuța Bodnar, doar bronz alături de Simona Radiș la dublu vâsle

Campioanele olimpice en titre la dublu vâsle feminin, suceveanca Ancuţa Bodnar şi botoșăneanca Simona Radiş, …