Thursday , April 25 2024

Un câine mort în faţa unei porţi închise cu un lacăt ruginit, ultima redută a SCCF, firma care trebuie să ne termine şoseaua de centură

Balastiera de la Costâna, care ar fi trebuit să aprovizioneze şantierul şoselei de centură a Sucevei, angajat de SCCF, a intrat în descompunere. Utilajele din interior au fost vândute la fier vechi iar poarta din plasă de sârmă a unităţii, legată cu lanţ pe care s-a pus un lacăt zdravăn, este păzită doar de un câine aflat în stare avansată de putrefacţie

balastiera sccf 1 [800x600]


Ce speranţe mai pot avea conducătorii auto din Suceava şi din ţară că în timpul vieţii lor vor putea să participe măcar la inaugurarea rutei ocolitoare a municipiului Suceava, fără a visa că o vor şi utiliza, în condiţiile în care firma care s-a angajat să facă această investiţie, SCCF Iaşi îşi vinde la fier vechi dotările, „la ţigani”, cum se exprimă constructorii în jargonul specific. Dovada vie că managerii de la SCCF Iaşi nu mai au voinţa de a perpetua afacerile în judeţul nostru, chiar şi cea vizând lucrările de la şoseaua de centură este că au vândut în această vară la fier vechi întreaga staţie de sortare şi concasare de la Costâna, de pe malul râului Suceava. Utilajele fuseseră cumpărate acum cinci ani de foştii acţionari francezi de la gupul COLAS şi valorau 300.000 de euro. După ce COLAS s-a retras, noii patroni români de la SCCF au vândut utilajele de la staţia de sortare din Costâna, la kilogram ca metal brut, pentru cel mult 20.000 de euro. Oameni de afaceri suceveni din domeniul construcţiilor deplâng prostul management a celor de la SCCF, care, dacă nu mai au chef de muncă ar fi putut măcar să vândă utilajele unora care vor să le folosească, nu să le taie cu aparatul de sudură şi să le trimită la topit, pe mai nimic.
SCCF Iaşi este acum în insolvenţă dar totodată de la aceasta se aşteaptă terminarea lucrărilor la şoseaua de centură a municipiului Suceava.
Fostul ministru al Transporturilor, Dan Sova, solicita în primăvară ca lucrările la şoseaua de centură a municipiului Suceava să fie gata până în luna iulie acestui an, după ce reprezentantul firmei constructoare, SCCF Iaşi, a spus că investiţia nu poate fi terminată mai devreme de 15 septembrie a.c.. Reprezentantul SCCF, Anton Mihalache, a explicat că sunt probleme de ordin tehnic care îi împiedică să poată duce la capăt lucrarea în termenul impus.
Această rută ocolitoare a Sucevei a fost proiectată pentru devierea traficului greu din municipiul reşedinţă de judeţ, avându-se în vedere crearea unei noi şosele care să facă legătura între DN 2 (ieşirea din oraş spre Siret) cu DN 17 (ieşirea spre Humor) şi apoi din nou cu DN 2 (ieşirea dinspre Fălticeni).balastiera sccf 2 [800x600]
Lucrările au început în toamna anului 2008 şi ar fi trebuit fă fi fost terminate în 12 iulie 2012, dar au fost suspendate fiindcă noua guvernare a sistat o perioadă finanţarea. In 2013 au fost din nou alocate fonduri, iar lucrările au fost reluate.
Obiectiv de Suceava arăta, cu câteva săptămâni în urmă că pe şantierul şoselei de centură au început să crească plopii prin asfaltul turnat cu ani în urmă,viaductele construite cu elan acum un cincinal au devenit bune oportunităţi pentru sinucigaşi, porţiunile de drum realizate au fost luate în primire de „driveri” amatori de senzaţii tari, iar perspectiva ca ruta ocolitoare a Sucevei pentru care s-au cheltuit deja zeci de milioane de euro să devină funcţională, este tot mai îndepărtată. (Neculai ROSCA)

Vezi si

O nouă sesiune de admitere la Şcoala Militară de Subofițeri Jandarmi ”Petru Rareș” Fălticeni, care a scos la concurs 350 de locuri

Data limită de înscriere a candidaților este 14 mai a.c., iar dosarele pot fi depuse …

One comment

  1. JAF LEGAL ASUPRA BANULUI PUBLIC.Ca de fiecare dată nimeni nu răspunde ,nu este penalizat.Ziariștii ar trebui să ducă anchetele până la capăt .Așa se întâmplă în orasele mari și poate se mai face ceva.