Tuesday , May 14 2024

Ultimul accident de la “Zidul morţii” nu poate fi încă explicat din cauză că Poliţia Suceava nu are bani să plătească necropsia tânărului decedat

zidul mortii [800x600]

Poliţiştii suceveni nu pot finaliza dosarul accidentului de la “Zidul morţii” pentru că IPJ Suceava nu are fonduri disponibile pentru a achita costurile necropsiei tânărului şofer mort în accident. Astfel, va mai dura până când se va stabili un vinovat în acest dosar, cel mai probabil acesta fiind tot mortul u la începutul acestui an un tânăr de 21 de ani a decedat după ce a intrat cu maşina în pilonul amplasat pe mijlocul lui DN 17, denumit de localnici “Zidul Morţii”

Astăzi se împlinesc trei luni de la accidentul mortal de la “Zidul Morţii” în urma căruia Gheorghiţă Gabriel Grosu, de 21 de ani, din comuna Todireşti a murit după ce a intrat cu maşina în pilonul amplasat pe mijlocul lui DN 17. Chiar dacă a trecut timp suficient de la accident, dosarul nu a putut fi finalizat şi nu se ştiu încă cu exactitate circumstanţele în care tragicul incident a avut loc. S-a ajuns la această situaţie pentru că Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Suceava nu are fonduri pentru a achita costurile necropsiei lui Gheorghiţă Gabriel Grosu. In momentul în care sunt alocate fonduri, IPJ Suceava plăteşte nercopsiile şi alcoolemiile în funcţie de vechime, astfel că probabil va mai dura până când raportul de necropsie va ajunge la dosar. Nici în acel moment cercetările nu vor fi finalizate pentru că în urma rezultatelor necropsiei, procurorul poate cere o expertiză de specialitate, astfel că acest dosar pare departe de a fi finalizat, iar cel mai probabil vinovat va fi găsit tot mortul .
Reamintim că un tânăr de 21 de ani din comuna Todireşti a murit după ce a intrat cu maşina în pilonul de la „Zidul Morţii” de pe DN 17, chiar în locul în care în luna noiembrie 2012 mureau alte trei persoane. Cumplitul accident a avut loc în data de 3 ianuarie 2014, în jurul orei 23.00. Gheorghiţă Gabriel Grosu, de 21 de ani, din comuna Todireşti, în timp ce conducea autoturismul Volkswagen Golf pe DN 17, ajungând la intersecţia cu şoseaua de centură a municipiului Suceava, nu a adaptat viteza la condiţiile de drum, mâzgă pe carosabil şi ceaţă, intrând în coliziune frontală cu zidul din beton de susţinere a intersecţiei denivelate. Tânărul a zburat prin parapet, maşina izbindu-se violent de zid chiar în locul unde în noiembrie 2012 alţi trei oameni au decedat. Chiar dacă pompierii SMURD au ajuns de urgenţă la locul accidentului şi au reuşit să-l scoată pe Gabriel dintre fiarele contorsionate ale maşinii acesta nu a mai putut fi salvat, rănile suferite de el fiind necompatibile cu viaţa. Totodată, în urma accidentului, semnalizarea rutieră din zonă a fost avariată, urmând să fie refăcută de Secţia Suceava a CNADNR.
Acest tragic accident ce a dus la moartea tânărului în vârstă de 21 de ani a atras atenţia opiniei publice, mulţi suceveni arătându-se nemulţumiţi de amplasarea pilonului de susţinere ce a fost construit în mijlocul drumului naţional 17, la ieşire din comuna Scheia spre Gura Humorului, la intersecţia cu viitoarea şosea de centură a Sucevei. Astfel, 500 de persoane s-au mobilizat pe facebook şi au organizat un protest la „Zidul Morţii” ce a avut loc pe data de 10 ianuarie 2014, la ora 20.00.
Modul în care s-a produs accidentul soldat cu trei morţi de la “Zidul morţii” a fost elucidat după aproape un an
Nici primul accident mortal produs la “Zidul morţii” nu a putut fi explicat într-un timp foarte scurt, cercetările durând aproape un an de zile. Reamintim că în data de 17 noiembrie 2012 un alt cumplit accident de circulaţie s-a produs în zona denumită de suceveni „Zidul Morţii”. Un camion marca Man ce venea dinspre Mălini şi se îndrepta către comuna Bosanci a intrat în plin în zidul de susţinere al viitoarei şosele de centură. Trei oameni şi-au pierdut viaţa, după ce autoutilitara încărcată cu lemn de construcţii s-a izbit frontal cu peretele de piatră ridicat recent de constructori. Ioan Sutu, de 64 de ani, din comuna Bosanci, a angajat proprietarul unui camion să meargă către Mălini de unde să cumpere lemn necesar construirii de către unul dintre ginerele său a unui autoservice. Ioan Sutu a plecat dimineaţa la drum cu maşina lui Dorin Sandu, de 48 de ani. La rugămintea nepotului său de zece ani Ioan Sutu a acceptat să-l ia şi pe acesta în maşină. S-au întors spre seară cu maşina încărcată de material lemnos şi doar la câţiva kilometri de casă s-a produs tragedia.
La sfârşitul anului trecut s-a stabilit, conform expertizei, că şoferul Dorin Sandu circula cu circa 82 km/h, iar când a văzut pilonul a frânat până pe la 60 km/h, aceasta fiind viteza cu care s-a izbit în zidul ridicat în mijlocul drumului. Expertul a precizat că dacă şoferul conducea conform indicatoarelor cu 30 km/h tragedia putea fi evitată. Totodată, expertiza mai arată că în camion era încărcat lemn în greutate de zece tone, când limita maximă admisă este de 4,5 tone. Expertul judiciar a mai precizat că pilonul era semnalizat deficitar şi că ar fi fost necesare mai multe lămpi cu lumină galbenă intermitentă ca măsuri suplimentare de semnalizare. (Constantin ZUZEAC)

Vezi si

Șofer din Vicov, beat cui de dimineață, prins de radar conducând cu 123 km/h prin localitate și depășind pe linie continuă

Duminică dimineață, în jurul orei 09:41, pe str. Ștefan cel Mare în localitatea Bivolăria – …