Sunday , December 4 2022

Tronsonul dintre Pătrăuţi şi Scheia al şoselei de centură a Sucevei nu va fi gata la jumătatea lui septembrie

centura 5 iulie 2013

Ritmul lucrărilor a încetinit de mai bine de o săptămână, problemele cu banii nu au fost rezolvate de către antreprenorul general, iar până luni nu sunt şanse pentru o rezolvare, ceea ce face aproape imposibilă finalizarea lucrărilor de asfaltare

Cel de-al treilea tronson al şoselei de centură al municipiului Suceava nu va fi terminat nici în luna aceasta, cel puţin nu până în data de 17 septembrie când autorităţile au anunţat că va fi terminat şi deschis traficului, deşi la începutul verii anunţaseră că va fi finalizat tronsonul până pe data de 15 august.
La câteva săptămâni după ce a fost avansat acest termen au apărut primele probleme şi anume cele legate de reţinerile pe care le are Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale de a face recepţia lucrărilor pe tronsoane. La un moment dat s-a vehiculat şi ideea că nu vor fi nici măcar deschise traficului tronsoanele atât timp cât nu se face recepţia pe toată şoseaua de centură.
Ulterior, s-a revenit şi s-a avansat ideea că deschiderea tronsonului al treilea poate fi permisă înainte de finalizarea lucrărilor la toate tronsoanele şi recepţia finală a lucrărilor. Totuşi, în luna august au apărut primele senale clare că şansele ca lucrarea să fie gata la tronsonul dintre Scheia şi Pătrăuţi sunt tot mai mici.
De la nivelul Consiliului Judeţean Suceava s-au făcut câteva demersuri, mai mult sau mai puţin voalate, lansându-se ideea că se vor grăbi constructorii pentru că pe 15 august vine premierul Victor Ponta şi era bine ca deschiderea tronsonului al treiela al şoselei de centură să fie făcută în prezenţa acestuia. Nu s-a putut şi, în urma discuţiilor care au avut loc pe această temă, inclusiv cu premierul, a fost avansată varianta ca lucrările să fie finalizate până pe 17 septembrie.
Ei bine, şansele ca acest tronson să fie realizat până la acea dată scad pe zi ce trece. „Nu se mai lucrează acum aşa ca în urmă cu o lună, dar s-a lucrat totuşi”, a spus managerul de proiect, Anton Mihalache.
Săptămâna trecută nu s-a lucrat mulţumitor, iar lucrul acesta s-a observat cu ochiul liber. De asemenea, luni şi marţi ritmul a fost aproape de zero, cel puţin pe zona tronsonului al treilea unde chiar a fost zero. Nici măcar motorină nu au avut utilajele.
In alte zone se mai lucra, dar cu încetinitorul şi asta pentru că mai erau nişte rezerve şi restanţe lăsate, însă şi în acest caz se lucra mai mult din inerţie, fără tragere de inimă. Datoriile la furnizori erau şi acestea, la rândul lor, foarte mari, de mult peste două milioane de lei.
Motivul pentru care lucrările în zona şoselei de centură au încetinit ţine de bani. Valoarea pe acest an a lucrărilor, cel puţin cea facturată, a fost de 29 de milioane de lei, dar cei de la SCCF – antreprenorul general al lucrării, susţin că statul le datorează aproape 11 milioane de lei, cu tot cu TVA. Din câte se pare, este vorba de două facturi emise recent şi pentru care termenul scadent – conform contractului este vorba de 91 de zile lucrătoare – nu a trecut. Ultima factură a fost emisă cu cinci zile în urmă şi avea o valoare de aproape 6,6 milioane de lei, cu tot cu TVA iar cealaltă factură a fost emisă cu vreo trei săptămâni în urmă şi avea o valoare până în cinci milioane de lei cu tot cu TVA.
Intrebat de ce nu a abordat alte soluţii cum ar fi un credit cu care să finanţeze ce a avut de lucrat, Anton Mihalache a răspuns că mai devreme de luni nu se clarifică situaţia. „Vom aştepta până luni să vedem ce vom rezolva până atunci”, a spus Anton Mihalache.
Cel mai probabil, până luni utilajele vor fi retrase de pe şantier, iar oamenii vor fi trimişi acasă. In aceste condiţii, dat fiind şi prognoza meteo destul de instabilă, mai mulţi specialişti în construcţii au opinat că şansele ca tronsonul dintre Scheia şi Pătrăuţi să fie finalizat pe 17 septembrie, cel târziu, sunt la fel de mari ca ritmul lucrărilor, adică se apropie de zero.
Tronsonul respectiv are o lungime de aproape 5,2 kilometri şi peste tot mai trebuie turnat un strat de asfalt de uzură şi trebuie făcute lucrări la marcaje rutiere, iar acestea sunt condiţionate de vreme bună. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Foresta a încheiat anul cu o remiză la Bacău

Foresta a încheiat anul cu o remiză, scor 1-1, înregistrată sâmbătă, pe terenul celei de-a …