Thursday , December 1 2022

Traseul şoselei de centură a Sucevei este mai scurt cu şapte sute de metri decât a fost în proiectul iniţial

centura

Podul peste râul Suceava trebuia să aibă, iniţial, un alt amplasament şi o lungime mai mică, dar proiectul a suferit de-a lungul timpului mai multe modificări, hotărându-se la un moment dat construirea unui pod aproape de două ori mai lung, în amonte de locaţia prevăzută iniţial

Traseul rutei ocolitoare nr. 1 a municipiului Suceava este cu circa şapte sute de metri mai scurt decât s-a spus şi prevăzut, iniţial, că va fi. Ani la rândul, chiar dinaintea debutului lucrărilor respective, autorităţile au spus că traseul şoselei de centură ar fi de peste 13 kilometri. De regulă, autorităţile se refereau mereu la o distanţă de aproape 13,2 kilometri a şoselei de centură calculată de la intersecţia cu DN 2 la ieşirea din Suceava spre Fălticeni şi până la intersecţia cu DN 2 la ieşirea din municipiul reşedinţă de judeţ spre Siret.
Totuşi, lucrurile nu stau chiar aşa, iar asta din cauza modificărilor care au tot fost făcute la proiectul iniţial. Traseul a suferit unele modificări, fie din considerente ce ţin de structura terenului, cât mai ales din considerente legate de o anumită optimizare a rutei. Astfel, de la aproape 13,2 kilometri lungime, soseaua de centură a fost micşorată la puţin peste 12,4 kilometri.
Practic, s-au „pierdut” din această diminuare nişte curbe care erau prevăzute în proiectul iniţial, gândite de aşa manieră încât pasajul inferior cu drumul judeţean care ducea spre Mihoveni să fie la o distanţă de câteva sute de metri mai la vale. Dacă proiectul iniţial nu era modificat, ulterior, atunci podul care ar fi trebuit să fie peste râul Suceava ar fi avut peste două sute de metri. Numai că în acest fel traseul rutei ocolitoare era un pic mai sinuos şi mai lung.
Odată cu modificările din proiect, locaţia prevăzută pentru construirea podului peste râul Suceava a fost modificată, ca şi cea a pasajului inferior cu drumul ce duce spre Mihoveni. In felul acesta, podul peste râul Suceava a mai „câştigat” câteva sute de metri distanţă, ajungând la o lungime de jumătate de kilometru. Construcţia podului a fost mult mai dificil de realizat, nu doar pentru că era mai lung, ci şi pentru că era construit în pantă, modificându-se foarte mult cantităţile de lucrări.
Pe de altă parte, traseul de la viaductul amenajat în relativa apropiere de o pădure până spre pasajul inferior cu drumul judeţean spre Mirăuţi, apoi până la podul peste râul Suceava şi de acolo la pasajul de cale ferată s-a scurtat considerabil, fiind mai drept şi mai uşor de parcurs.
Reamintim că demersurile pentru construirea rutelor ocolitoare I şi II ale municipiului Suceava au început în perioada 2004 – 2008, Primăria reuşind la aceea dată să obţină de la Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale o finanţare doar pentru ruta ocolitoare I care trece pe teritoriul comunelor Moara, Scheia şi Pătrăuţi. Lucrările au fost aprobate la finele anului 2008 şi au demarat în prima jumătate a anului 2009, existând speranţa că vor fi finalizate până pe 15 noiembrie 2013.
Pentru ruta ocolitoare II care trece pe teritoriul comunei Ipoteşti şi pe cel al oraşului Salcea exista speranţa obţinerii unor fonduri europene, dar nu s-a reuşit relocarea fondurilor între axe în exerciţiul bugetar 2007 – 2013 al Uniunii Europene, rămânând deschisă posibilitatea accesării fondurilor în perioada 2014 – 2020. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Ioan Stan, de 1 Decembrie: Faptele noastre bune, realizările noastre, sunt cel mai înalt omagiu pe care îl putem aduce țării

Senatorul Ioan Stan, liderul PSD Suceava, a transmis un mesaj în care arată că încărcătura …

One comment

  1. Din punct de vedere economic consider ca reproiectarea este buna. Dar intreb-oare nu apar la exproprierea noilor niste clienti politici? In Romania te poti astepta la orice combinatie.