Tuesday , September 27 2022

Teoretic, șoseaua de centură a Sucevei poate fi terminată până la sfârșitul acestei veri

Expertiza tehnică privind lucrările realizate până în prezent, ce a mai rămas de executat și ce s-a degradat la șoseaua de centură a municipiului Suceava a fost terminată, astfel că urmează în cel mai scurt timp să fie începute lucrări de consolidare la corpul de drum ce a fost construit pe pământ de flori. După finalizarea acestei consolidări, va fi deschisă procedura de achiziție publică pentru execuția lucrărilor pentru sectoarele I și II ale variantei de ocolire a Sucevei. Autoritățile estimează ca până la sfârșitul verii lui 2016 să fie dată spre folosință această șosea 

 
sosea centura 1

Soseaua de centură a municipiului Suceava ar putea fi dată în întregime spre circulație până la finele acestei veri. Cei de la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, au finalizat expertiza tehnică pentru sectoarele I și II ale variantei de ocolire a Sucevei, urmând ca în scurt timp să fie deschisă procedura de achiziție publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor rămase la această șosea. Durata de execuție a lucrărilor a fost estimată la aproximativ trei – patru luni de zile, astfel că până la sfârșitul acestei veri, cel târziu, ruta ocolitoare a municipiului Suceava ar trebui să fie terminată.
„Noi am făcut expertiza tehnică să vedem ce s-a executat, ce a rămas de executat, ce s-a degradat din ce s-a executat, am constatat că sunt probleme cu terenul, pentru că este teren neconform, corpul drumului a fost construit pe pământ de flori și am oferit o soluție de consolidare, care o să fie realizată din garanție, de vreo patru milioane de euro, însă probabil nu va fi nevoie de întreaga sumă.
In 30 de zile mă pot apuca de consolidare, durata de execuție a acesteia fiind una scurtă. O vom face în regie proprie, sunt niște foraje de făcut, niște coloane de stabilizare cu ciment, chestii de genul acesta”, a declarat directorul Direcției Regionale Drumuri și Poduri Iași, Ovidiu Laicu.
Amintim că la sfârșitul anului trecut, „Obiectiv” a atras atenția cu privire la faptul că șoseaua de centură a municipiului Suceava a fost construită pe un teren neconform. Lucrările la cele două tronsoane nefinalizate ale șoselei de centură a Sucevei au fost abandonate aproape un an de zile, după ce au fost descoperite unele probleme la fundație. Din cauza pământului neconform pe care s-a planificat construirea șoselei de centură a Sucevei, proiectul nu a putut fi finalizat, existând riscul ca în timp să apară tasări sau cedări ale malurilor de pământ.
„Pe tronsoanele neterminate, în urma expertizei realizate și a studiilor geo, s-a constatat că acolo este un pământ neconform, un pământ vegetal, calcaros, ceea ce conduce la faptul că în timp nu va putea suporta sarcinile din traficul greu și foarte greu. Noi putem folosi și pământuri din categorii inferioare, dar trebuie să intervenim asupra lor și să le consolidăm. In aceste condiții, vom încerca să consolidăm terenul cel puțin în dreptul celor 11 viaducte și poduri, 40 – 50 de metri de o parte și de alta, să etanșeizăm taluzul, adică să punem un geogril și apoi să nervăm ca să nu pătrundă apa în terenul de fundare și să urmărim evoluția în timp a acestei lucrări, ca să putem eventual să intervenim. In zona celor două tronsoane nefinalizate sunt cele mai mari solicitări, de la Zidul Morții până la intersecția cu DN2, la ieșirea spre Fălticeni”, explica atunci Ovidiu Laicu.
Licitația pentru finalizarea celor două tronsoane ale șoselei de centură a municipiului Suceava este în desfășurare. Autoritățile speră ca cel mai târziu în luna aprilie să fie redeschis șantierul pentru ca ruta ocolitoare a Sucevei să fie terminată într-o perioadă de maximum trei luni. Toate acestea vor fi realizate din garanția de execuție a lucrării.
Doar 5,5 kilometri din șoseaua de centură a Sucevei, ce trebuia terminată până în 2012, s-au deschis traficului rutier
Pe 12 martie 2015, aproape șase kilometri de rută ocolitoare a municipiului Suceava, pornind de pe DN17, șoseaua spre Humor – Câmpulung – Vatra Dornei din zona localității Scheia până la DN2, drumul spre Siret – Rădăuți, în zona comunei Pătrăuți, au fost deschiși traficului rutier, însemnând un mare pas înainte pentru o investiție ce a împlinit opt ani de zile. Restul de aproape 13 kilometri de șosea ocolitoare a rămas în sarcina  Direcției Regionale Drumuri și Poduri Iași, însă până în prezent nu s-a mai mișcat un ac. Bani pentru finalizarea investiției sunt și dacă firma ce va câștiga licitația se va dovedi a fi una serioasă, lucrările s-ar putea termina în trei luni de zile, astfel încât până la sfârșitul acestei veri, acest segment de rută ocolitoare foarte important pentru municipiul reședință de județ să fie funcțional în întregime. Dacă nu, Domnul cu mila.
Data începerii investiției la șoseaua de centură a municipiului Suceava poate fi aproximată ca fiind una din zilele lunii martie a anului 2007. Atunci  s-a obținut de la Guvern, prin intermediul CNADNR, finanțarea integrală a lucrărilor pentru un proiect considerat și acum a fi de o mare importanță. A urmat partea de proiectare, după care licitația de execuție a lucrărilor – unde s-a pierdut mult timp cu contestațiile, dar totuși spre finele anului 2008 era clar că lucrările vor începe, lucru pe deplin clarificat în prima parte a lui 2009.
In tot acest timp, s-au făcut modificări de proiect, astfel că lungimea rutei ocolitoare a coborât la 12,4 kilometri, față de 13,2, cât era în proiectul inițial și s-au mai operat unele modificări în legătură cu intersecții și poduri, dar și cu consolidări ale terenului. Au rămas incluse în proiect lucrări complexe: două pasaje de cale ferată, 12 poduri, patru viaducte. In ianuarie 2011, se estima o durată maximă a lucrărilor de 36 de luni – cu toate că, oficial, la acea vreme se discuta de finalizarea lucrărilor spre sfârșitul lui 2012 sau mijlocul lui 2013.
2011 a fost un an în care s-a lucrat din plin, 2012 a fost un an în care nu s-a mai făcut mare lucru, fiind pierdut în mare măsură, la fel ca și 2013, când s-au făcut și mai puține lucrări. Prin urmare, nici pomeneală ca în ianuarie 2014 să se termine lucrarea. Pe la jumătatea anului 2014 încă erau dezbateri dacă se reziliază sau nu se reziliază contractul cu firma ieșeană. Suma planificată pentru 2014 a fost 22,76 milioane lei. Practic, după 2014, necesarul pentru finalizarea lucrărilor rămânea de 88,5 milioane de lei, iar din 2009 până în 2013 se cheltuiseră 250,6 milioane de lei. In condițiile în care pentru 2015 au fost  prevăzute doar cinci milioane de lei, adică 5,64% din necesarul pentru finalizarea lucrărilor, se poate concluziona că și în acest an Suceava va fi sub asediul continuu al TIR-urilor și camioanelor de tot felul, nelăsându-se nicio șansă orașului să aibă un trafic rutier cât de cât mai degajat, cel puțin până la sfârșitul verii. (Dănuț ZUZEAC)

Vezi si

O femeie din Ipotești, grav rănită într-un accident în Bulgaria, are nevoie de proteze pentru a putea merge și a-și crește fetița în vârstă de patru ani

Intreaga familie a trecut printr-un crunt accident de circulație, în Bulgaria, în timp ce voiau …

One comment

  1. cetatean satul de prosti

    Te doare capul cand auzi ce prostii debiteaza directorul executiv Laicu,mare membru de partid PSD.Cred ca toti angajatii care freaca menta la birouri la DRDP Iasi vor fi scosi pe santier sa vada si ei cum se lucreaza in teren nu doar teoretic cum stiu toti.De la SDN Suceava nu prea mai are pe cine scoate ca au ramas cam putini.