Wednesday , April 24 2024

TEO TRANS CONSULTING, o firmă de garsonieră din București, iar a găsit un sac cu bani pe drumurile din Suceava

O firmă cu doar 4 angajați, dar cu o cifră de afaceri imensă, a câștigat licitația de întreținere a drumurilor naționale din județul Suceava. Este vorba de o cunoștință mai veche a sucevenilor – SC TEO TRANS CONSULTING SRL, acuzată acum câțiva ani că a rasolit o bună parte dintre lucrările la centură. Firma îi aparține lui Adrian Mugurel Teodorescu, frate cu Răzvan Emil Teodorescu, fost director de achiziții din cadrul CNADNR, și pune constant mâna pe contracte grase de la Compania de Drumuri, în toată țara. Acum se va ocupa vreme de patru ani de întreținerea podurilor, podețelor și pasajelor din zonele Câmpulung și Suceava. Pentru această grea treabă firma va încasa nu mai puțin de 20,77 milioane de lei, adică la vreo 4 milioane și jumătate de euro

Licitația organizată de Compania N­a­țio­nală de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A pentru executarea lucrărilor de întreținere cu­ren­tă reprezentând întreținerea podurilor, pasajelor, podețelor și a tuneluri, precum și întreținerea zidurilor de sprijin și prevenirea efectelor inundațiilor – pe o perioadă de 4 ani – atât pe drumurile aferente Secției Drumuri Naționale (SDN) Câmpulung, cât și pe cele aferente SDN Suceava a fost adjudecată de o firmă din București. Este vorba despre SC TEO TRANS CONSULTING SRL. Astfel, valoarea contractului pentru SDN Câmpulung Moldovenesc este de 9,69 milioane lei față de 12,16 milioane lei cât fusese estimat iar pentru SDN Suceava a fost de 11,08 milioane lei față de 13,78 mili­oane lei cât era estimat. Cum s-ar zice, am avut și oleacă de noroc, economiile rezultate la licitație fiind de peste cinci milioane lei.

Conform datelor publicate pe portalurile de specialitate listafirme.ro și pe topfirme.ro, firma TEO TRANS CONSULTING SRL avea în anul 2017 doar patru angajați și un profit de 815 mii lei la o cifră de afaceri de 22,5 milioane lei. Conform analizei publicată pe portalul termene.ro, cota de piață a firmei TEO TRANS CONSULTING SRL era de 1,17% la nivel de București și de 0,26% la nivel de țară.

OBIECTIV a scris pe larg, la începutul anului 2015 despre o mulțime de nereguli descoperite la lucrările executate de TEO TRANS CONSULTING la Centura Sucevei. Bani plătiți de CNADNR înainte de recepționarea lucrărilor, o parte dintre ele nu au mai fost executate niciodată, lucrări prost executate sau materiale neconforme cu cele din caietul de sarcini, toate au fost tratate mereu cu multă îngăduință de șefii de la Compania de Drumuri.

CITITI si: 

Şi site-ul www.dezvaluirea.ro, prezintă legăturile dintre TEO TRANS CONSULTING SRL și Centura Sucevei. Astfel, potrivit sursei citate, societatea respectivă a încheiat cu Direcția Regională de Drumuri și Poduri – la acea dată structura făcând parte din precursoarea de azi a CNAI, respectiv CNADNR, contractul care a avut ca obiect realizarea „Lucrărilor rămase de executat din cadrul obiectivului, varianta de ocolire Suceva” având o valoare estimată de 5.800.000 lei fără TVA.  „Culmea, la aceasta selecție de oferte s-a înscris o singura societate comercială și anume firma lui Adrian Mugurel Teodorescu (fratele lui Răzvan Emil Teodorescu, fost director de achiziții din cadrul CNADNR), SC Teo Trans Consulting SRL din București care a făcut o propunere financiară de 5.464.931 lei fără TVA. Ulterior prin renunțarea la unele lucrări, valoarea contractului a fost diminuată la 5.317.228 lei fără TVA printr-un act adițional semnat între cele două părți”, se arată în sursa citată.

Au fost emise ulterior mai multe ordine de începere a lucrărilor care au fost suspendate din cauza condițiilor meteo nefavorabile. După aceea, prin încălcarea legislației, a caietului de sarcini și a contractului încheiat cu Direcția Regională de Drumuri și Poduri, SC Teo Trans Consulting a  subcontractat lucrările cu SC SUCT SA pentru curățare și amorsare suprafață, transport și suprafață la obiectivul variantă de ocolire a municipiului Suceava – 131.500 lei fără TVA – și cu Electroprest SRL pentru lucrări pentru sistemul de iluminat fotovoltaic – 3.000.000 lei fără TVA.

Inspectorii ANAF, precizează aceeași sursă, au constatat că „nu au fost respectate prevederile legale, pct. 4.4 din contract precizează că pentru numirea subantreprenorilor propuși după semnarea contractului  va fi obținut și acordul prealabil al beneficiarului. De asemenea, potrivit HG 925/2006 (la acea dată erau valabile prevederile OUG nr. 34/2006 privind achizițiile publice și, prin urmare, normele metodologice de aplicare a acestora prin respectiva hotărâre care, însă, din 2016 nu mai este de actualitate întrucât și legislația s-a modificat – n.red.) în cazul în care părți din contractul de achizitie publica urmează să se îndeplinească de unul sau de mai mulți subcontractanți, autoritatea contractantă are obligația de a solicita, la încheierea contractului de achiziție respectiv prezentarea contractelor încheiate între viitorul contractant și subcontractanți. În acest caz beneficiarul nu a fost informat cu privire la încheierea celor două contracte de subantrepriză”. Este de menționat că, în 2014 când se întâmplau aceste lucruri, TEO TRANS CONSULTING SRL avea nouă angajați, o cifră de afaceri de 8,4 milioane lei și un profit net de 159 mii lei.

De menționat că licitația privind drumurile naționale organizată anul acesta și a cărui rezultat a fost comunicat zilele trecute a fost, de fapt, organizată de CNAIR pentru toate secțiile de drumuri naționale din zona Moldovei respectiv pentru întreținere curentă poduri, pasaje, podețe, tuneluri, ziduri de sprijin și prevenirea efectelor inundațiilor – pe o perioadă de 4 ani – la nivelul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași astfel: Lot 1 SDN Bacău, Lot 2 SDN Bârlad, Lot 3 SDN Botoșani, Lot 4 SDN Câmpulung, Lot 5 SDN Focșani, Lot 6 SDN Galați, Lot 7 SDN Iași, Lot 8 SDN Piatra Neamț, Lot 9 SDN Suceava.

Concurența cea mai mică a fost pentru secțiile de drumuri naționale din județul Suceava, două oferte depuse și ambele admise. Au fost și secții de drumuri naționale unde concurența a fost mai ridicată.

La nivelul DRDP Constanța, societatea Teo Trans Consulting SRL a avut chiar mai mult „noroc”, adjudecând mai multe loturi decât în Moldova, fiind vorba după cum s-a precizat în mai multe surse media, despre SDN Constanța, SDN Tulcea, SDN Brăila, SDN Slobozia și SDN Călărași. (D.P.)

 

Vezi si

VIDEO. A început demolarea garajelor din spatele Primăriei, pe locul unde va fi ridicată prima parcare supraterană din Suceava

Miercuri dimineață, în prezența viceprimarului Lucian Harșovschi, a început demolarea garajelor de pe stada Ștefan …