Sunday , September 26 2021

Sute de elevi de clasa a VIII-a, victime ale învățământului online. 108 elevi au rămas cu situația școlară neîncheiată, 225 au corigențe, iar alți 37 sunt repetenți

Concluzia după desfășurarea Evaluării Naționale este că, în acest an școlar, învățământul online, impus de pandemia de COVID, a făcut sute de victime printre elevii de clasa a VIII-a din județul Suceava. Pe de o parte, cei cu situațiile școlare neîncheiate, corigenții și repetenții, pe de alta copiii care nu au avut încredere în cunoștințele acumulate, care au decis să nu susțină examenele de final de gimnaziu. Important de precizat că în acest an școlar, în care cursurile online au predominat, nu s-au susținut tezele, iar mediile au putut fi încheiate și cu două note la fiecare disciplină, indiferent de numărul orelor din planul cadru.

Cei 370 de elevi de clasa a VIII-a care nu s-au regăsit printre candidații înscriși la Evaluarea Națională 2021 sunt corigenți, repetenți sau elevi cu situații școlare neîncehiate. Potrivit Inspectoratului Școlar Județean Suceava, la finalul clasei a VIII-a, situația școlară a 108 elevi a rămas neîncheiată, alți 225 elevi au înregistrat corigențe, iar 37 de copii au rămas repetenți. Restul de 4.994 de absolvenți de clasa a VIII-a au fost înscriși automat de către unitățile de învățământ pentru a susține cele două probe scrise din cadrul Evaluării Naționale. Dintre aceștia, 249 au absentat la proba de limba și literatura română, iar la proba de matematică s-au înregistrat 264 de absenți.

Drept urmare, concluzia după desfășurarea Evaluării Naționale este că, în acest an școlar, învățământul online, impus de pandemia de COVID, a făcut sute de victime printre elevii de clasa a VIII-a. Pe de o parte, cei cu situațiile școlare neîncheiate, corigenții și repetenții, pe de alta copiii care nu au avut încredere în cunoștințele acumulate, care au decis să nu susțină examenele de final de gimnaziu. Important de precizat că în acest an școlar, în care cursurile online au predominat, nu s-au susținut tezele, iar mediile au putut fi încheiate și cu două note la fiecare disciplină, indiferent de numărul orelor din planul cadru.

Pentru anul şcolar 2020-2021, perioada de desfăşurare a examenelor de corigență este 5-20 iulie, pentru toate ciclurile de învățământ: primar, gimnazial, liceal și profesional. Potrivit Ministerului Educației, elevii din clasa a VIII-a care vor promova examenul de corigență se vor putea înscrie la admiterea în clasa a IX-a, pe locurile rămase libere, în a doua etapă de admitere în învățământul liceal. Aceasta se va desfășura în perioada 9 – 13 august, perioadă în care pot fi repartizați și absolvenții clasei a VIII-a care nu au susținut Evaluarea Națională. De asemenea, elevii aflați în această situație pot participa în etapa a doua de admitere în învățământul profesional și învățământul profesional dual, în perioada 6-9 august. Elevii corigenți care nu s-au prezentat la sesiunea de corigențe din perioada 5-20 iulie 2021 sau nu au promovat examenul de corigență, vor fi declarați repetenți.

La finalul primului semestru din acest an școlar erau în risc de a rămâne cu situația școlară neîncheiată circa 65.000 de elevi din toate clasele, după cum a anunțat Ministerul Educației. Prin urmare, situația de corigență pentru 16.500 de elevi dintr-un singur an de studiu, clasa a VIII-a, înseamnă mai mult decât toți corigenții din toate clasele la un loc din anii trecuți, potrivit datelor comparate de edupedu.ro. (Oana NUȚU)

 

Vezi si

Florin Cîțu și-a anunțat echipa de conducere a PNL. Gheorghe Flutur – prim-vicepreședinte Politici Publice. Bogdan Gheorghiu – vicepresedinte politic

Florin Cîțu și-a anunțat, la Consiliul Național al PNL de duminică echipa de prim-vicepreședinți și …