Tuesday , November 29 2022

Studii de fluidizare, schimbări de sensuri de circulaţie şi noi semaforizări, pe Calea Unirii

Consilierii locali suceveni sunt chemaţi în această săptămână să analizeze şi să dea curs eventual unor soluţii pentru fluidizarea traficului rutier pe Calea Unirii. Presiunea este foarte mare, fiindcă blocajele pe principala arteră rutieră din municipiu sunt la ordinea zilei, chiar şi cu Bazarul închis. In zilele următoare se aşteaptă inaugurarea pe aceeaşi stradă a unui nou magazin Lidl dar şi redeschiderea Bazarului, în condiţiile reaprinderii apetenţei pentru cumpărături a vizitatorilor marilor centre comerciale din zonă, înainte de sărbători 

 aglomeratie_tn


Pentru a pune cât de cât la punct traficul pe principala arteră rutieră a municipiului Suceava, Primăria intenţionează să coopteze o firmă de consultanţă pentru elaborarea unei documentaţii tehnice privind instituirea unor reglementări de fluidizare a traficului pe strada Calea Unirii de la podul peste râul Suceava până la pasajul peste calea ferată Burdujeni. Argumentele din expunerea de motive semnată de primarul Ion Lungu, sunt cunoscute de majoritatea celor care folosesc această arteră de circulaţie: “Este evidentă necesitatea fluidizării traficului rutier şi reglementarea circulaţiei rutiere şi pietonale în această zonă cu respectarea prevederilor legislaţiei în domeniu. Documentaţia elaborată va avea la bază un studiu de trafic care va evidenţia fluxul de autovehicule pe oră în fiecare intersecţie”, a explicat primarul Ion Lungu în expunerea de motive.
Până când propunerea anterioară va fi votată iar o firmă specializată în studii de trafic va fi desemnată să se ocupe de problema care ulterior va trebui pusă în practică, în şedinţa de joi, săptămâna aceasta a Consiliului Local Suceava, este supus atenţiei aleşilor locali un alt proiect de hotărâre, privind instituirea unor restricţii şi reglementări rutiere în zona centrelor comerciale de pe Calea Unirii şi alte măsuri necesare fluidizării traficului rutier.
Astfel, în intersecţia dinspre Calea Unirii şi căile de acces la SC AMBRO SA şi Centrul Comercial Shopping City Suceava – calea de acces dinspre Bazar, se interzic virajele la stânga pentru toţi participanţii la traficul rutier şi se instituie obligativitatea de virare la dreapta pentru participanţii la traficul rutier care ies dinspre AMBRO şi Centrul Shopping City, pătrunzând astfel pe calea Unirii. In această intersecţie se desfiinţează sistemul de semaforizare precum şi trecerea de pietoni de pe Calea Unirii.
Trecerea de pietoni semaforizată de pe calea Unirii, din apropierea sensului giratoriu de la intrarea în parcarea magazinului Dedeman, se va muta între staţiile de autobuz de pe ambele sensuri din zonă, pentru a deservi fluxul de călători generat de acestea. Noua trecere de pietoni va fi prevăzută cu semnafor, cu comandă manuală prin buton, de pietoni.
Ar urma să se aprobe montarea unui semafor cu comandă manuală prin buton pentru pietoni la trecerea de pietoni dintre staţia de carburanţi OMV şi Bazar.
Un al patrulea punct pe ordinea de zi unui studiu de trafic pentru sincronizarea de tip “Lumină verde” a semafoarelor de pe bulevardul principal ce traversează municipiul Suceava, de la intrarea dinspre Fălticeni până la ieşirea către Botoşani. In vederea implementării acestui sistem, toate trecerile de pietoni de pe acest traseu vor fi semaforizate şi/sau reamenajate. Pentru acoperirea costurilor necesare acestor operaţiuni se are în vedere alocarea sumei de 70.000 de lei din fondul de rezervă al bugetului local.
De precizat că la sfârşitul săptămânii trecute, un drum cu maşina din centru către Burdujeni, fără altă alternativă decât Calea Unirii, a durat în medie o oră. Cu 20 de minute mai mult decât un mers pe jos relaxat. Nu se ştie dacă a fost vorba doar despre fenomenul “Black Friday” destul de mediatizat ori de incapacitatea reală a arterelor rutiere din municipiul reşedinţă de judeţ de a prelua traficul tot mai intens de la un an la altul. Dacă ţinem cont de faptul că în zilele următoare, chiar  şi fără reduceri gen “Black -Friday” la tigăi, electrocasnice, feţe de pernă şi alte produse strict necesare,  se aşteaptă inaugurarea pe aceeaşi stradă – Calea Unirii, a unui nou magazin Lidl dar şi redeschiderea Bazarului, în condiţiile reaprinderii apetenţei pentru cumpărături a vizitatorilor marilor centre comerciale din zonă, înainte de sărbători. In aceste condiţii, măsurile de fluidizare a traficului rutier în această parte a Sucevei nu doar se impun, sunt chiar obligatorii.

Vezi si

Premierul Nicolae Ciucă : La Mulți Ani, frumoasă Bucovină! La mulți ani, tuturor românilor bucovineni!

La 104 ani de la unirea Bucovinei cu Țara, premierul Nicolae Ciucă a transmis un …

5 comments

  1. Ionuț, ideea cu sens unc pe Calea Unirii este discutabilă deoarece ar trebui să mai existe o stradă cu patru benzi paralelă cu Calea Unirii pe care să poată fi asigurată o circulație corespunzătoare a vehiculelor (vezi de exemplu zona Șcheia).
    Însă ideea cu podul care să aibă legătură cu zona Mirăuților nu este rea, deși cred că ar merge două poduri în aval de cel de la Bazar, fie și numai pentru trafic ușor, unul într-adevăr mai aproape de Iulius Mall (ideal ar fi să fie realizată o stradă și apoi o pasarelă care să lege fie strada Bazalor, fie strada Eroilor sau capătul apropiat de Burdujeni din zona Laniște) și unul undeva aproape de fosta gropă de gunoi care să poată duce pe lângă vechiul CET (există un drum de pământ care ar putea fi asfaltat) iar de acolo amenajată o trecere peste calea ferată (în caz că nu sunt bani de pasarelă) și de acolo mai departe pe alte drumuri de pământ care pot fi asfaltate s-ar putea face o ieșie mai simplă spre drumul național ce duce spre Botoșani. Avantajele ar fi majore: niciun șofer care vrea să meargă din SV spre BT, Aeroport sau la Salcea, Dumbrăveni etc ori să vină de acolo în centrul Sucevei sau în ale cartiere excepție Burdujeni nu ar mai fi nevoit să treacă pe Calea Unirii unde e ticsit de centre comerciale și de cartierul Burdujeni care, cel puțin pe la orele de vârf, este extrem de aglomerat.

  2. Singura sansa este constructia unui pod nou peste suceava, si transformarea strazii calea unirii in sens unic.
    In rest, pietonii vor trece pe unde vor.
    un exemplu de pod peste suceava. ar putea fi in spatele iulius mall cu urcare pe strada mirauti.
    Degeaba faci fel si fel de “improvizatii” cand parcarea de la iulius mall se umple, politia nu te mai lasa sa intri si ce te faci?

  3. Se pare, Costy, că ai dreptate: pasajul respectiv a fost dat uitării. Sincer, mă îndoiesc că InterConti ar avea vreo autorizație de construcție pentru că a astupat o intrare în pasaj ca să facă o parcare pentru mașinile firmei. E drept că asta s-a întâmplat prin 2005, când pasajul respectiv era un focar de infecție. Probabil că altfel ar fi stat lucrurile dacă se aștepta până în 2007 – 2008 ca să se deschidă Shopping City. O surpriză interesantă pentru cei care au deprinderi de „șoareci de bibliotecă” ar fi studierea unor article de presă legate de începuturile proiectului Shopping City, când încă era luat în calcul pasajul subteran respectiv.
    Următoarea temă este celălalt pasaj subteran din zonă, ceva mai puțin cunoscut publicului, deși cu mult mai lung: cel care face legătura, chiar pe sub pasarela de la Burdujeni, între MES și … vă las pe voi să ghiciți. Oare mai este funcțional pasajul, nu ar putea fi valorificat chiar deloc?

  4. Cine semnează articolul? Nu neapărat că ar avea prea mare importanță, dar cred că era bine să apară numele redactorului la final.
    Pe de altă parte, problema este opacitatea aleșilor locali. Nu îmi pot imagina cum de Lungu, cu atâtea vizite în tot felul de orașe din Occident, pur și simplu nu vede soluția: mai faceți măcar două poduri și două pasaje de cale ferată, fie și cu o singură bandă pe sens și doar pentru mașini până în 7,5 t. Degeaba interziceți virajul la stânga (totuși, o măsură bună) și puneți în altă parte semafoare dacă tot pe două benzi se circulă pe fiecare sens.
    Mai nou, după ce au aprobat construcția magazinului Lil, cred că șansele să poată fi lărgită Calea Unirii la trei benzi pe sens de la sensul giratoriu de la Iulius Mall până la pasarelă sunt minime.
    Probabil că mi se va spune de deranj șamd, dar când s-au tot scos țevi și pus altele nu a fost deranj?
    Din punctul meu de vedere, nu au decât să facă strategii până la Sf. Așteaptă că poate îi prinde Mucenicul Somn pe aleșii noștri. Tot nu vor reuși să facă „un oraș de nivel european” și „Suceava – capitală de regiune” fără să aibă străzi cu trei benzi pe sens și doar cu două poduri peste râu în condițiile în care ai o mașină la trei locuitori.

  5. Chiar a fost dat uitarii pasajul subteran din dreptul magazinului Interconti?
    S-ar rezolva multe din probleme.