Wednesday , February 1 2023

Strategia de circulație pe sensuri unice în Suceava ar putea fi votată joi, dar aplicată nu se știe când

Reorganizarea circulației în municipiu este lăsată pe altădată, în funcție de „oportunitate”, consilierii urmând să voteze documentația în sine, nu și vreun termen de intrare în vigoare a studiului de traficsens unic

Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Suceava din data de 21 iunie va fi supus dezbaterii în vederea aprobării proiectul reorganizării circulației rutiere în municipiul Suceava pe sensuri unice, pe străzile principale. În proiectul de hotărâre al Consiliului Local inițiat de primarul Ion Lungu și de viceprimarul Lucian Harșovschi (semnătura acestuia din urmă nu apare însă nici la proiect, nici la expunerea de motive) nu se prevede o dată precisă a intrării în vigoare a respectivului studiu de trafic, ci doar aprobarea acestuia ca atare, urmând ca punerea în aplicare a documentației tehnice să fie aprobată în funcție de oportunitate de către Consiliul Local. Practic, în ședința de joi, consilierii locali suceveni vor aproba doar că sunt de acord cu documentația în sine, nu și cu privire la un termen precis de implementare a acesteia.

Pe de o parte, în raportul serviciului de specialitate – semnat de directorul Florin Cerlincă și șef serviciu Tiberiu Lazăr – se arată că „anul de bază al studiului este 2018, iar modelul de transport va reprezenta un instrument care va fi utilizat pentru prognoza traficului pe următorii 10 ani”, fiind totodată luate în calcul date demografice, distribuția spațială a numărului de locuitori, date socio-economice și de utilizare a teritoriului, rețea rutieră, transport public local, date și fluxuri de trafic.

Pe de altă parte, în expunerea de motive, Ion Lungu arată că municipiul Suceava este un „nod rutier de comunicații” unde intră și ies cinci artere de interes republican (5 drumuri naționale, din care 4 direcții sunt drumuri europene) și 3 artere de interes județean (drumuri județene). Inițiatorii proiectului explică faptul că, în prezent, circulația rutieră a devenit mult mai intensă, iar desfășurarea deplasărilor a devenit anevoioasă, inconfortabilă, o sursă de pierdere de timp, de nesiguranță și de primejdii.

Creșterea traficului este cauzată de numărul mare de autovehicule, iar pe arterele principale ale municipiului Suceava s-a atins limita superioară a capacității de circulație. Nu a fost neglijată nici sporirea dotărilor rutiere specifice (stații de alimentare cu carburanți, ateliere de reparații, spălătorii auto, etc.), care conduc inevitabil la aspecte negative din punct de vedere al circulației rutiere, acestea creând probleme de acces, de ieșire/intrare din/în fluxul circulației stradale. La acestea se adaugă dificultăți de ordin urbanistic, în sensul lărgirii substanțiale a unor artere sau tronsoane de străzi, realizarea drumurilor ocolitoare ale municipiului, asigurarea unor ample stații de parcare.

Drept consecințe, au fost luate în calcul următoarele: îngreunarea desfășurării circulației rutiere, uneori blocarea unor zone pe lungi intervale de timp în cursul zilei, creșterea pericolului de accidente, periclitarea securității circulației pietonilor, afectarea condițiilor urbanistice de mediu normale ale cetățenilor, prin creșterea zgomotului, sporirea emisiilor de gaze de eșapament.

Potrivit lui Ion Lungu, se impune implementarea unor măsuri care să crească viteza de deplasare a vehiculelor și să reducă emisiile de gaze cu efect de seră. „Este imperios necesară găsirea de soluții relativ simple de adaptare a infrastructurii rutiere existente pe arterele principale ale municipiului Suceava la stadiul actual și de perspectivă al traficului rutier”, se mai arată în expunerea de motive a inițiatorilor. (Dan PRICOPE)

 

Vezi si

Ioan Balan – Prețurile mari ale energiei ne obligă la investiții tot mai puternice pentru creșterea eficienței energetice

Deputatul PNL Ioan Balan consideră că prețurile mari la energie, determinate de agresiunea barbară a …

One comment

  1. Dl primar si vice decät sa toto taiati frunze la …. Gänditiva la pasajele subterane in loc la treceri de pietoni, la eliminarea- restrictionarea traficului greu , la o noua centura ocolitoare a municipiului si nu cea a Cnadr, si nu mai aprobati centre comerciale in oras.