Thursday , July 25 2024

Stomatologii suceveni avertizează asupra publicității nedeontologice pentru racolarea clientelei. ”Stomatologia se transformă din medicină în comerț cu dinți”

Colegiul Medicilor Stomatologi Suceava a transmis zilele trecute către Colegiul Medicilor Stomatologi din România o scrisoare prin care atrage atenția asupra fenomenului publicității nedeontologice și a concurenței neloiale în stomatologie. Stomatologii suceveni spun că au constatat cu tristețe transformarea, din ce în ce mai rapid, a stomatologiei din medicină în „comerț cu dinți”. De multe ori, aceste reclame, fie că sunt afișate la cabinet, în spațiul public, difuzate la radio și televiziune sau că apar pe pliante sau promoții prin magazine, conțin informații false, pentru atragerea clientelei, cum ar fi „dinți pe viață” sau „garanția lucrărilor pe viață”, avertizează CMS Suceava. Medicii suceveni  spun că stomatologia a ajuns să „vândă” prețuri mici prin reclame insistente si agasante (”Acum, manopera de numai 100 lei devine doar 95″, ”doar 5 locuri disponibile”, oferte de sărbători, de vacanțe, de început de școală etc.). ”În cazul în care nu se dispun măsurile imediate, conform legislației în vigoare, pe viitor va fi tot mai greu, chiar imposibil, de a fi remediate aceste derapaje”, a declarat  dr. Doru Mateiciuc, președinte al Biroului Executiv al Colegiului Medicilor Stomatologi Suceava.

”Goana după un venit mai mare si acapararea unei clientele consistente a luat locul medicinei empatice și umane, uneori chiar de ordin social. Vedem permanent în social-media și în viața cotidiană foarte multe campanii de publicitate agresivă, ce lezează demnitatea medicului stomatolog, pe care noi, ca organism profesional, suntem obligați de lege, de standardele profesiei și de etică să o apărăm”, se arată în sesizarea transmisă de Colegiul Medicilor Stomatologi (CMS) Suceava.

Ei spun că stomatologia a ajuns să „vândă” prețuri mici prin reclame insistente si agasante (exemplu: acum, manopera de numai 100 lei devine „doar 95″, „doar 5 locuri disponibile”, oferte de sărbători, de vacanțe, de început de școală etc.).

”S-a a ajuns până la a se plăti la magazine diverse și la farmacii, pentru a se distribui cărți de vizită si pliante felurite, chiar prin a prinde acestea de ștergătorul mașinilor prin parcări sau prin distribuție în taxiuri, pentru a mai „acapara” un pacient, doi, până la contractarea destul de dubioasă dintre cabinete stomatologice (mici sau mari) cu magazine alimentare/supermarketuri, pentru oferirea de reduceri încrucișate”, avertizează medicii suceveni.

Aceștia amintesc și faptul că în niciuna dintre profesiile liberale (avocati, notari, arhitecți, contabili) nu este permis acest tip promovare și nici nu se folosește agresiv, fiind sub demnitatea profesională. ”Nici măcar profesiile de meșteșug nu folosesc un nivel atât de degradant de racolare a clientelei. Dar, din păcate, stomatologia o folosește, și chiar din plin”, se arată în scrisoarea transmisă de CMS Suceava.

Stomatologii suceveni consideră că, încurajați de o astfel de publicitate degradantă, dar agresivă și persuasivă s-a ajuns ca o parte dintre pacienți să se târguiască asupra prețurilor, câteodată fără urmă de bun simț. ”Am ajuns în zona de „bazar” al serviciilor stomatologice, din cauza acestor reclame, care dau dreptul aparent pacienților să ne desconsidere calitatea muncii și să negocieze cu medicii stomatologi prețurile manoperelor si materialelor”, se plâng medicii suceveni.

Astfel, având în vedere legislația, Colegiul Medicilor Stomatologi Suceava sesizează Colegiul Medicilor Stomatologi din România, cu privire la derapajele din ce în ce mai dese și mai flagrante din spațiul public (în toate formele acestuia), cu privire la campaniile de promovare și informare neadecvată a oferirii de servicii stomatologice, precum și atingerea, lezarea și denaturarea, chiar denigrarea imaginii stomalogiei din România prin aceste metode, de către entități private, care nu respectă legislația din domeniu, în special codul deontologic al medicului stomatolog referitor la practicarea deontologică a stomatologiei cu tot ceea ce presupune aceasta, prin reclame înșelătoare și comparative, omisiuni grave în informațiile furnizate, precum și prin concurența neloială în domeniul serviciilor stomatologice. ”De multe ori, aceste reclame, fie că sunt afișate la cabinet, în spațiul public, difuzate la radio și televiziune, sau că apar pe pliante sau promoții prin magazine, conțin informații false, pentru atragerea clientelei (de exemplu: „dinți pe viață”, „garanția lucrărilor pe viață”)”, avertizează CMS Suceava.

În sesizarea menționată, medicii suceveni roagă insistent Colegiul Medicilor Stomatologi din România să  folosească  toate atributele și pârghiile legale directe, cât și indirecte (prin relația cu instituțiile statului) pentru a stopa aceste practici considerate necolegiale, incorecte deontologic și neconcurențiale, ce lezează imaginea stomatologiei românești și aduc grave prejudicii eticii medicale și ținutei corpului profesional.

La nivelul județului am atras atenția celor care o încalcă, am fost și am discutat direct unde a fost cazul și sperăm că cei vizați se vor alinia cerințelor și se vor ține de promisiune. La nivel național sperăm că CMSR va acționa în limitele legii. În cazul în care nu se dispun măsurile imediate, conform legislației în vigoare, pe viitor va fi tot mai greu, chiar imposibil, de a fi remediate aceste derapaje”, a declarat dr. Doru Mateiciuc, președinte al Biroului Executiv al Colegiului Medicilor Stomatologi Suceava.  (O.S.)

 

Vezi si

Dinos and Sea Monsters: expoziție de animale marine gigant și dinozauri animatronici, în parcarea Iulius Mall Suceava

O parte dintre misterele erei mezozoice pot fi descoperite în parcarea Iulius Mall, prin intermediul …