Friday , March 29 2024

Soseaua de centură a Sucevei ar putea fi gata până la 15 noiembrie

centura 1A

„Facem demersuri pe lângă autorităţile centrale pentru finanţare astfel încât să nu fie sincope. Sperăm să avem o rectificare pozitivă şi să avem sume pentru finalizarea centurii oraşului Suceava”, a spus preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor

Lucrările la şoseaua de centură a municipiului Suceava, care au început spre finele lui 2008 şi ar fi trebuit finalizate în 12 iulie 2012, vor fi gata până în 15 noiembrie. Potrivit lui Radu Iordache – reprezentant al firmei “Luca Way”, angajată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pentru a asigura serviciile de consultanţă la proiectul privind şoseaua de centură a Sucevei – sunt şanse ca toate cele trei tronsoane ale rutei ocolitoare I a Sucevei să fie date în folosinţă până la mijlocul lunii noiembrie a.c..
Radu Iordache a declarat, după o inspecţie făcută împreună cu preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Suceava, Cătălin Nechifor, pe şantierul şoselei de centură a municipiului Suceava, că nu mai sunt de achitat datorii pentru lucrările la ruta ocolitoare şi că este asigurată finanţarea.
Nu acelaşi lucru a spus şi Cătălin Nechifor într-o conferinţă de presă care a avut loc înainte de vizita pe şoseaua de centură. Astfel, şeful administraţiei judeţene declarase că plăţile au fost făcute către SCCF în sumă de 220 de milioane de lei din cele peste 350 cât ar fi valoarea finală estimată a lucrărilor iar pentru anul acesta a fost asigurată o finanţare de 73 de milioane de lei, existând însă posibilitatea suplimentării banilor la o rectificare bugetară din această vară. „Facem demersuri pe lângă autorităţile centrale pentru finanţare astfel încât să nu fie sincope. Sperăm să avem o rectificare pozitivă şi să avem sume pentru finalizarea centurii oraşului Suceava”, a spus Cătălin Nechifor.
Totuşi, Radu Iordache a spus că lucrările au fost reluate în 4 martie şi că vor fi finalizate, la toate cele trei tronsoane, până în data de 15 noiembrie, cerând constructorului să se mobilizeze pentru a finaliza lucrările, în condiţiile în care finanţarea este asigurată. De asemenea, preşedintele CJ Suceava a susţinut că sunt mobilizate utilajele şi materialele necesare execuţiei lucrării. centura 2A
Cătălin Nechifor a respins acuzaţiile liderului PDL Suceava, senatorul Gheorghe Flutur, care şi-a exprimat îngrijorarea că lucrările nu vor fi finalizate nici în acest an întrucât se lucrează „cu cinci muncitori şi o roabă”. Cătălin Nechifor a spus că a constatat că sunt unii cetăţeni de la PDL „foarte preocupaţi de subiect””, dar că înainte de a face declaraţii ar trebui să iasă din birou şi să vadă că firma s-a mobilizat, are deschise şase puncte de lucru pe cele trei tronsoane, are 50 de muncitori, utilaje şi camioane.
Preşedintele CJ Suceava a mai susţinut că ritmul de execuţie este „consistent” şi că într-un termen relativ scurt ar putea fi deschis tronsonul care face legătura între DN 2 şi DN 17, între Pătrăuţi şi Scheia. El a mai declarat că presiunea pusă pe firma de construcţii pentru mobilizare este absolut normală, în condiţiile eforturilor care se fac pentru a asigura finanţarea şi mai ales că şoseaua de centură va degreva traficul greu din municipiu, în special pe ruta spre graniţa cu Ucraina, dar şi spre zona Transilvaniei.
Radu Iordache a explicat că tronsonul dintre Scheia şi Pătrăuţi are nevoie de cam o lună şi jumătate pentru a fi dat în folosinţă, asta în condiţiile în care se pot realiza lucrări ample de consolidare a unei porţiuni de cam 150 de metri şi apoi de amenajat zona carosabilă. De altfel, aceeaşi problemă era şi în toamna anului trecut pentru că, altminteri, pe trosonul respectiv care are în jur de 5 kilometri mai trebuie doar turnat stratul de uzură şi de finalizat amenajările la intersecţia giratorizată cu DN 17. In ce priveşte aceasta din urmă, Radu Iordache a spus că ar mai fi necesară cam o lună de zile. Referitor la turnarea stratului de asfalt de uzură, consultantul a spus că s-ar putea face în termen de patru zile, dar se analizează posibilitatea ca darea în folosinţă să se facă şi în lipsa turnării stratului de uzură, un răspuns final nefiind încă.
In schimb, lucrări mai ample s-au făcut pe tronsonul dintre Scheia şi Moara şi de la Moara până aproape de straţia de 110 kV, pe aceste două tronsoane fiind vizibile progresele făcute faţă de cum se prezenta situaţia în toamna lui 2012, când nu mai era nicio speranţă că ar putea să mai înainteze măcar cât de cât lucrările. Acum au fost atacate toate viaductele, inclusiv pasajul care trebuia făcut peste calea ferată în apropiere de satul Sfântul Ilie, pe unele porţiuni din tronsonul al doilea al şoselei de centură fiind turnat asfaltul şi doar pe unul singur utilajele întârziind lucrarea din cauza ploilor.
Reamintim că preşedintele PDL Suceava, senatorul Gheorghe Flutur, a cerut, săptămâna trecută, premierului Victor Ponta lămuriri privind lucrările pentru finalizarea rutei ocolitoare a municipiului Suceava, menţionând că cei cinci muncitori şi o roabă nu pot termina lucrarea în octombrie, conform termenului asumat de Guvern.
In replică, ieri, şeful administraţiei judeţene a ţinut să repună în discuţie şi faptul că, din punctul său de vedere, traseul şoselei de centură a Sucevei nu este cel mai potrivit. El a arătat că traseul a fost stabilit în 2007 şi nu înţelege de reprezentanţii PDL voiau să fie finalizate lucrările într-un an în condiţiile în care ei nu le-au finalizat din 2007 când a fost proiectată centura şi până la mijloicul lui 2012.centura 3A
Precizăm că lucrările la şoseaua de centură a municipiului Suceava au demarat în forţă abia în 2009 iar marile probleme de care s-au lovit constructorii erau legate de exproprierile de terenuri care nu s-au făcut la termen. Intre timp, au fost suplimentate unele cantităţi de lucrări pentru că proiectul a fost modificat în ceea ce priveşte unele viaducte. De asemenea, au fost necesare şi consolidări în zone unde au fost reactivate alunecările de teren, iar asta a suplimentat costurile. Până în mai 2012, când a fost oprită finanţarea, volumul lucrărilor ajunsese cam la 74%, conform celor de la CNADNR. In luna august 2012 nu au mai fost date alte fonduri şi nici în lunile de toamnă, prin urmare lucrările au fost sistate. Au fost reluate în luna martie a acestui an, după ce în bugetul pentru 2013 a fost inclusă o sumă de peste 70 de milioane de lei. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Puștan de 12 ani, filmat conducând un BMW prin Verești (VIDEO)

Miercuri dimineață, pe rețeaua  Facebook, pe pagina ”Suceava Fail”, a fost postată o înregistrare video …