Thursday , April 25 2024

Situația școlară a 3.300 de elevi suceveni a fost afectată de predarea online. Peste 1.200 de școlari au rămas cu mediile neîncheiate, iar alți 1.100 au înregistrat corigențe la finalul semestrului I

3.292 de elevi din clasele primare și de gimnaziu, din 62 de unități de învățământ din județ, încep azi programul ”școala după școală”, în vederea recuperării pierderilor generate de predarea online. În evidențele unităților de învățământ din județ, la finalul semestrului I al anului școlar în curs, figurează 1.144 de corigenți și 1.236 de elevi care au rămas cu situațiile școlare neîncheiate. Rezultă un total de 2.380 de elevi care se încadrează în criteriile de eligibilitate din programul orelor remediale. Restul de 912 elevi înscriși în programul ”școala după școală” sunt copii care au obținut rezultate slabe în urma evaluărilor de la începutul semestrului II, părinții considerând că e nevoie de activități remediale pentru a recupera din pierderile acumulate pe perioada desfășurării cursurilor 100% online. 

La nivelul județului Suceava, s-au înscris în Programul național pilot de tip ”Şcoala după școală” un total de 3.292 de elevi, care, începând de azi, vor parcurge un program de ore remediale, în vederea recuperării pierderilor generate de predarea online. Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Județean (IŞJ) Suceava, inspectorul școlar prof. Cezar Anuței, a informat că ”au fost depuse 3.292 de cereri pentru participarea la orele remediale, în 62 de unități de învățământ cu personalitate juridică. Dintre acestea, 2.056 sunt pentru elevi din învățământul primar și 1.236 pentru elevi din învățământul gimnazial. S-au înscris 384 de cadre didactice pentru a susține aceste ore remediale, dintre care 199 la primar și 185 la gimnaziu”.

Important de precizat că situația raportată de IŞJ Suceava la finalul semestrului I al anului școlar în curs arată că 96,78% din totalul de 74.094 de elevi înscriși în unitățile de învățământ din județ au promovat cursurile. În evidențele unităților de învățământ din județ figurează 1.144 de corigenți și 1.236 de elevi care au rămas cu situațiile școlare neîncheiate. Rezultă un total de 2.380 de elevi care se încadrează în criteriile de eligibilitate din programul orelor remediale. Restul de 912 elevi înscriși în programul ”școala după școală” sunt copii care au obținut rezultate slabe în urma evaluărilor de la începutul semestrului II, părinții considerând că e nevoie de activități remediale pentru a recupera din pierderile acumulate pe perioada predării online.

Potrivit informațiilor furnizate de IŞJ Suceava, 742 de elevi sunt corigenți la un obiect, 221 sunt corigenți la 2 obiecte, iar restul de 181 au trei sau mai multe corigențe. Important de subliniat este că cei mai mulți corigenți, la toate cele trei categorii, sunt raportați în rândul elevilor din învățământul gimnazial – 536 cu câte o corigență, 148 cu câte două, iar alți 115 sunt corigenți la trei sau mai multe obiecte. Ei reprezintă aproape 70% din totalul corigenților din sistemul de învățământ din județul Suceava. Dintre cei 1.236 de elevi rămași cu situațiile școlare neîncheiate la finalul semestrului I al actualului an școlar, 330 de elevi sunt de la învățământul primar, 708 elevi de la învățământul gimnazial și 198 de la învățământul liceal zi-teoretic și vocațional. și în acest caz se obervă că situația este mai gravă în învățământul gimnazial, mai mult de jumătate din totalul elevilor cu situația școlară neîncheiată la finalul primului semestru făcând parte din această categorie.

Programul orar după care se organizează cursurile remediale se va realiza la nivelul unității de învățământ, de către cadrele didactice implicate, cu consultarea elevilor și părinților. La finalul programului ”școala după școală” unitățile de învățământ vor elabora un raport cu privire la derularea activităților remediale și rezultatele înregistrate de elevi, care va fi transmis către IŞJ.

Ministerul Educației a anunțat la finalul săptămânii trecute că va flexibiliza prevederile ordinului de ministru care reglementează programul remedial în învățământul primar și gimnaziu, pentru a se putea actualiza lunar componența și/sau numărul grupelor de elevi eligibili. Precizăm că, pentru copiii care vor să facă ore remediale, părinții trebuie să depună cereri în acest sens la unitățile de învățământ la care sunt înscriși. Elevii eligibili în Programul ”Şcoala după școală” sunt cei care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, elevii care se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau au situația neîncheiată la cel puțin o disciplină, cei care din alte motive au nevoie de activitate remedială, și anume rezultate școlare/rezultate la evaluarea inițială de la începutul semestrului prezentate de unitatea de învățământ. Pentru a putea demonstra criteriile de eligibilitate de mai sus, elevii trebui să prezinte documentele justificative, care se transmit Inspectoratului școlar. (Oana NUȚU)

Vezi si

Amenzi de peste 40.000 de lei aplicate de polițiști într-o acțiune BLOCADA organizată în Siret

Marți, 23 aprilie, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Siret  au organizat pe raza de competență …