Astăzi, consilierii județeni vor aproba, în ședință extraordinară, repartizarea cotelor din impozitul pe venit și TVA către primăriile din județul Suceava. Președintele Consiliului Județean, Gheorghe Flutur, a convocat ședința extraordinară, nu înainte de a avea o discuție cu primarii pe tema aprobării repartizării sumei corespunzătoare cotei de 17,5% din impozitul pe venit și a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale, pe anul 2019 pe unități administrativ – teritoriale.
Formula de calcul ține seama de populația fiecărei primării, veniturile proprii estimate de Ministerul de Finanțe și impozitul pe venit estimat de același Minister. De asemenea, există o regulă conform căreia dacă unui UAT îi revine, în 2019, o sumă mai mică decât anul trecut, aceasta se completează până la concurența sumei din 2018.
Prima din categoriile de sume pentru asigurarea bugetelor minime ale primăriilor are în vedere minim 12 milioane de lei pe an pe municipiu, respectiv cel puțin șase milioane de lei pe an pe orașe, iar la comune suma este de 1.000 de lei pe locuitor pe an, dar nu mai puțin de două milioane de lei pe an.
Mai întâi, se vizează suma de 62 milioane lei din impozitul pe venit, adică cota de 17,5% din impozitul pe venit încasat la nivelul fiecărui UAT, plus cota de 18,5% din impozitul pe venit prevăzut în Legea 273/2006 a Finanțelor Publice.
Apoi sumele defalcate pentru echilibrarea bugetelor locale, este de 424,9 milioane de lei, numai că niciun municipiu și nici orașele Gura Humorului, Siret, Vicovu de Sus nu vor primi bani din această categorie. Conform legii în vigoare, nu vor primi bani din acest capitol nici comunele Coșna, Dorna Candrenilor, Poiana Stampei, Sadova, Şcheia și Pojorâta.
Urmează repartizarea sumei de 37 de milioane de lei pentru acoperirea diferențelor dintre veniturile proprii plus sumele de la punctul anterior pentru bugete minime, din 2019. În final, sunt prevăzute sumele pentru asistența socială, transferată integral prin finanțarea autorităților locale: 54 de milioane de lei. (D.P.)
Speram ca nu va deranjeaza si comentariul cu bugetul mare si srtarea deplorabila a soselelor din satul Scheia sli o sa-l postati !!!!
In legatura cu bugetele locale ne intrebam de ce oare la SCHEIA care colecteaza( NEMERITAT) sume foarte mari de la societatile comerciale din zona industriala de vest a Sucevei la bugetul local al comunei care ajunge sa fie mai mare ca al multor orase si cu toate acestea soselele care sunt in acest sat sunt in permanenta ca dupa un bombardament creind multe necazuri conducatorilor auto !!!
Daca nu-si repara soselele ar trebui sa fie LUATE DE LA BUGETUL LOCAL AL COMUNEI SCHEIA SUMELE COLECTATE DE LA SOCIETATILE COMERCIALE DIN ZONA DE VEST A SUCEVEI !!!!!!