Wednesday , May 18 2022

Ritmul forajelor geotehnice pe traseul viitoarei autostrăzi Pașcani-Suceava-Siret continuă să fie nesatisfăcător

Progrese mai mari au apărut pe tronsonul Pașcani-Suceava, unde forajele s-au făcut pe mai bine de un sfert din traseul propus, însă instalația de pe tronsonul Suceava-Siret a fost transferată pe sectorul Suceava-Pașcani, deoarece lucrările s-au oprit la tronsonul de la nord de Suceava până la frontieră și lungimea necesarului de foraje a crescut cu peste un kilometru.

Conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a prezentat stadiul proiectele de infrastructură din Moldova și Bucovina, directorul Cristian Pistol fiind cel care a făcut prezentarea în cadrul unei ședințe la care au participat reprezentanți ai autorităților locale, ai societății civile, și ai prestatorilor care au contracte cu compania pentru realizarea proiectelor din această zonă a țării, dar și cu membri ai Parlamentului.

În urma acestei ședință, conducerea CNAIR a transmis că ritmul lucrărilor de forare pe traseul autostrăzii Pașcani – Suceava – Siret este nesatisfăcător. Mai mult, potrivit aceleiași surse, pe tronsonul Suceava – Siret nu este mobilizată nici o instalație de foraj în teren, din cele 5 instalații declarate în cadrul ofertei tehnice de către firma care trebuie să realizeze lucrările.

Astfel, pe tronsonul 5 dintre Pașcani și Suceava – în lungime de 61,86 km – unde este în derulare, cu începere din octombrie 2020, un contract pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate (SF) și a Proiectului Tehnic (PT) în valoare de 11,72 milioane lei, fără TVA, sunt în desfășurare activitățile pentru obținerea Avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism iar simultan se desfășoară procedura pentru obținerea Acordului de Mediu. Investigațiile geotehnice au fost demarcate în septembrie 2021, au fost sistate în perioada 20.12.2021-05.01.2022 iar până la ședința de la finele săptămânii trecute au fost realizate foraje geo pe aproape 2.405 m din totalul de 9.256 m. Deși este o creștere semnificativă față de situația prezentată la data de 10 decembrie 2021 când pe această porțiune erau realizați aproape 1.000 ml, și de această dată ritmul este considerat nesatisfăcător de către CNAIR pentru că „Prestatorul nu reușește să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse”, în sensul că sunt mobilizate în teren doar 4 din cele 5 instalații de forat declarate în oferta tehnică.

De asemenea, pe tronsonul 6 dintre Suceava și Siret – în lungime de 56,17 km – unde este în derulare, cu începere din octombrie 2020, un contract pentru elaborarea SF și PT în valoare de 10,09 milioane lei, fără TVA, sunt în desfășurare activitățile pentru obținerea Avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism iar simultan se desfășoară procedura pentru obținerea Acordului de Mediu. Investigațiile geotehnice au fost demarcate în august 2021, au fost sistate în 20.12.202, informând CNAIR că instalația (singura, de altfel) mobilizată pe Suceava-Siret a fost relocată pe Pașcani-Suceava iar până la evaluarea prezentată ședința de săptămâna trecută au fost realizate foraje geo pe aproape 1.040 metri liniari din totalul de 8.164 considerați a fi necesari. De altfel, aici se pare că au apărut o serie de aspecte problematice de care însă CNAIR nu a făcut referire deoarece în situația prezentată la 10 decembrie 2021 când pe această porțiune erau realizați aproape 900 ml se specifica faptul că erau 7.133 ml propuși. Prin , cel puțin la o primă vedere, nu pare a fi vorba doar de o situație imputabilă firmei care face serviciile din cauza mobilizării deficitare, ci și despre situații nou apărute în teren. Desigur, CNAIR a comunicat doar că și de această dată ritmul este considerat nesatisfăcător de către pentru că „Prestatorul nu reușește să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse”.

În ambele cazuri, CNAIR monitorizează și verifică în permanență stadiul realizării investigațiilor geotehnice, prin personalul CNAIR Central, al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași și al Secției de Drumuri Naționale Suceava, mobilizat în teren. De asemenea, au fost instituite mecanismele contractuale, Prestatorul acumulând în prezent penalități de întârziere în cuantum de 0.001% din valoarea de contract/zi de întârziere. (D.P.)

Vezi si

Pagube de aproximativ 400.000 de euro în urma uriașului incendiu de la o firmă de prelucrarea lemnului din Vatra Dornei

Polițiștii au continuat cercetările privind incendiul de luni de la o societate de prelucrarea lemnului …