Friday , April 19 2024

Primarul Lungu speră că în august va fi încheiat protocolul cu CNAIR pentru ruta ocolitoare nr. 2

Parteneriatul cu CNAIR va fi încheiat pe Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Metropolitană Suceava”, după actualizarea hotărârilor aprobate de consiliile locale Suceava, Ipotești și Salcea pentru realizarea investiției. Protocolul cu CNAIR este important deoarece investițiile precum șoselele de centură vor fi realizate cu finanțare europeană, dar managementul proiectului ar urma să cadă în sarcina autorităților locale implicate 

Ion Lungu Obiectiv

În luna august ar putea fi semnat parteneriatul cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru construirea cu fonduri europene a variantei ocolitoare nr. II a Sucevei pe traseul Cumpărătura-Ipotești-Salcea.

Un anunț în acest sens a fost făcut de primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, în conferința de presă de miercuri, 22 iulie. Parteneriatul cu CNAIR va fi încheiat pe Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Metropolitană Suceava”, după actualizarea hotărârilor aprobate de consiliile locale Suceava, Ipotești și Salcea pentru realizarea investiției. Protocolul cu CNAIR este important deoarece investițiile precum șoselele de centură vor fi realizate cu finanțare europeană, dar managementul proiectului ar urma să cadă în sarcina autorităților locale implicate.

Primarul Ion Lungu a explicat că a avut discuții în acest sens la București cu reprezentanții CNAIR și a mai spus despre CNAIR că a scos la licitație realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului pentru tronsonul de drum expres de la Pașcani la Suceava, tronson care va include centura respectivă ca „nod de descărcare”.

Precizăm că potrivit reglementărilor din Master Planul General pentru Transporturi, orice drum expres trebuie proiectat și realizat de așa manieră încât să permită amenajarea în următorul deceniu, dacă traficul rutier o va impune, a unei autostrăzi. De aceea, normativul de specialitate elaborat ulterior Master Planului și în vederea respectării acestuia prevede, practic, că un drum expres este ca o autostradă fără bandă de urgență, dar cu acostament de 1,5 m. Pe vechile proiecții de la Ploiești la Siret prin Focșani, Buzău, Bacău, Pașcani și Suceava trebuia să treacă o autostradă (A7), însă prin Master Plan s-a stabilit în 2014 și în varianta revizuită din 2016 doar drum expres (DX5). Vechea variantă a rutei ocolitoare nr. 2 – așa cum a fost ea concepută cu mai bine de un deceniu în urmă – avea o lungime de 12,1 kilometri, era conceput ca drum de viteză destinat traficului greu, dar numai cu o singură bandă pe sens, prevedea construirea unui pod peste râul Suceava și a unui pasaj peste calea ferată și valoarea investiției era estimată la acea vreme în jurul sumei de 38 de milioane de euro. (D.P.)

Vezi si

Aeroportul Sucevei s-a menținut pe locul 5 în primul trimestru al anului cu privire la numărul de pasageri

Finalul trimestrului 1 al acestui an a găsit aeroportul „Ştefan cel Mare” pe un loc …