Friday , March 29 2024

Primăria Sucevei intră în era digitală

Sucevenii vor primi actele oficiale de la Primărie în format electronic. Astfel vor fi făcute economii la buget. Condiția este ca fiecare contribuabil interesat să indice Primăriei adresa electronică la care dorește să primească înștiințările de plată, somațiile, înștiințări privind cheltuielile de executare și alte asemeneaPrimaria Sv mai 2017

Primarul municipiului Su­ceava, Ion Lungu, a declarat că în ședința Consiliului Local de săptămâna trecută a fost aprobat un proiect de digitalizare a ­do­cu­mentelor ce vor fi transmise contribuabililor, fie aceștia persoane fizice sau juridice. El a explicat că mai multe acte administrative vor putea fi transmise către contribuabili în sis­­­tem electronic, evitând astfel cheltuieli suplimentare cu re­dactarea printată a acestora și transmiterea prin poștă a documentelor. Potrivit unei liste ci­tite de primarul Ion Lungu într-o conferință de presă, este vor­ba despre următoarele tipuri de acte: titlu executoriu, înștiin­țare de plată, somație, proces verbal de stabilire a cheltuielilor de executare, înștiințare privind stingerea creanțelor fiscale, în­științare de compensare, înștiin­țare de restituire, decizii de impunere în vederea stabilirii impozitelor și taxelor datorate de persoane fizice, decizii de impunere în vederea stabilirii impozitelor și taxelor datorate de persoane juridice, declarație fiscală, decizii de impunere pentru stabilirea taxelor pentru reclamă persoane juridice și fizice, decla­rație fiscală de impunere pen­tru stabilirea taxei pentru afișaj publicitar electoral, adresă de înființare a popririi, inclusiv a celei asiguratorii, aviz de inspecție fiscală, invitație la Pri­mă­rie, proces verbal privind cheltuielile de executare silită și proces verbal de constatare și declarare a insolvabilității.lungu ion conferinta de presa 8 nov 2017primaria sv

“Sunt niște documente pe care dorim să le trimitem pe suport electronic. Noi îi in­vităm pe cei care au adresă de mail să vină la Primărie să ne aducă la cunoștință acest lucru. Este și un model de cerere care se completează. Mă refer în primul rând la persoanele juridice. Primăria  municipiului Suceava cheltuiește sume mari de bani cu trimiterea acestor documente. Plus că prin poștă ajung la destinatar într-o grămadă de timp. Ar fi și în avantajul contribuabililor, mai ales a ace­lora care nu au timp să treacă pe la Primărie. Sunt în majoritate tineri, asta este realitatea, care în acest fel pot colabora mai ușor cu Primăria. Vrem în acest fel să facem un prim pas în ceea ce privește digitalizarea”, a declarat primarul Ion Lungu, care a arătat că trebuie să ne îndreptăm pri­virea spre Estonia, care este cea mai digitalizată țară din Europa. (N.R.)

Vezi si

Femeie de 82 de ani, internată la Neurochirurgie după ce a fost lovită în cap de un panou publicitar, la Gura Humorului

O femeie de 82 de ani a ajuns în cursul dimineții de vineri la UPU …