Saturday , April 20 2024

Primăria Suceava vrea să delege serviciul de iluminat public

La ultima ședință a Consiliului Local Suceava au fost adoptate trei proiecte – strategia de dezvoltare, studiul de oportunitate și regulamentul de funcționare – iar al patrulea privind caietul de sarcini va fi adoptat în luna aprilie. Durata contractului de delegare va fi de 10 ani. Motivul: Primăria Suceava nu dispune nici de dotare corespunzătoare și nici de personal specializat, lipsindu-i și licența ANRSC

Primăria Municipiului Suceava vrea să delege gestiunea serviciului de iluminat public, trei proiecte de hotărâre inițiat de primarul Ion Lungu aflate pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Suceava de joi, 28 martie, fiind adoptate iar un al patrulea urmând a fi supus adoptării în ședința din aprilie. Reamintim că, inițial, aceste patru proiecte urmau să fie adoptate în ședința de joi, 28 februarie, a Consiliului Local Suceava, la poziția a 23-a fiind un singur proiect cumulat. Ulterior, ion Lungu a decis ca să retragă de pe ordinea de zi a acestui proiect ca urmare a unor discuții ce mai trebuiau perfectate cu alte instituții ale statului.

Durata contractului de delegare a gestiunii va fi de 10 ani, cu posibilitatea de prelungire după realizarea unei analize privind eficiența economică a serviciului, în timp ce redevența va fi de minim 0,1 % din valoarea veniturilor încasate de către delegat. Cele trei proiecte adoptate la ședința din 28 martie se referă la strategia de dezvoltare privind serviciul de iluminat public, studiul de oportunitate (realizat de Atom Consulting), regulamentul de funcționare.

Din acestea rezultă că a fost luată deja în calcul delegarea gestiunea serviciului de iluminat public inclusiv pe zona care a fost modernizată în ultimii zece ani prin proiecte cu finanțare europeană nerambursabilă ori granturi elvețiene. Faptul a fost confirmat de primarul Ion Lungu atât la conferința săptămânală de presă de miercuri, 27 martie, cât și la ședința din data de 28 martie. În acest sens, aleșii locali au decis cu privire la componența comisiei de evaluare a ofertelor, după niște discuții generate de consilierul local ALDE Dan Roibu care apoi a acceptat să renunțe la amendamentul său urmând a aprofunda mai temeinic legislația privind concesionarea serviciilor publice. Practic, luna viitoare, Consiliul Local va adopta caietul de sarcini și contractul pentru delegarea gestiunii.

Conform strategiei de dezvoltare a serviciului de iluminat public 2018 – 2020, infrastructura de bază a iluminatului public din Suceava, aceasta cuprinde: 3.723 stâlpi de metal și beton; 6.386 aparate de iluminat; 5.900 console de susținere; 200,58 km de rețea electrică – aici apare o inadvertență deoarece se precizează că sunt 200,72 km de linii electrice subterane și 57,34 km de linii electrice aeriene; 150 posturi de transformare. De asemenea, în ultimii ani, consumul de energie electrică a scăzut (3.774 Mwh în 2016 – 821 Mwh în 2018), la fel și costurile de la 2,7 milioane lei în 2016 la 1,1 milioane în 2018. În prezent, întreținerea și repararea echipamentelor electrice de iluminat public este executată de asocierea Loial Impex -Electroconstrucția.

În expunerea de motive a primarului Ion Lungu se menționează că, în prezent, Primăria Suceava nu dispune nici de dotare corespunzătoare și nici de personal specializat, lipsindu-i și licență ANRSC, iar toate acestea necesare pentru asigurarea unei gestiuni directe care să asigure un serviciu corespunzător. „Se recomandă concesionarea către un operator autorizat, care să posede capacitatea tehnică și organizatorică, dotarea și experiența managerială, bonitatea și capacitatea financiară necesare prestării serviciului”, se arată în sursa citată. (D.P.)

Vezi si

ADU și-a lansat candidații la fucția de primar al Sucevei și președinte al Consiliului Județean

Alianța Dreapta Unită (ADU) Suceava a lansat oficial, la o ceremonie care a avut loc …