Saturday , April 20 2024

Primăria Suceava vrea să cumpere autobuze electrice și pentru zona metropolitană. Finanțarea va fi cu fonduri europene din exercițiul financiar 2021 – 2027

Primăria Suceava și-a schimbat planul de dezvoltare a unei divizii de transport public în arealul metropolitan, în sensul că nu se va recurge la transport de călători cu autobuze care să aibă motorizare Diesel, ci vor fi autobuze electrice. Aceasta, după cum a explicat primarul Ion Lungu în conferința săptămânală de presă de miercuri, 27 ianuarie, ca urmare a modificării condițiilor de finanțare din fonduri europene. „Intenția inițială era să aducem aproximativ 50 de autobuze clasice. În urma discuțiilor purtate la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Est, sunt șanse să obținem finanțare doar pentru autobuze electrice deoarece UE finanțează energia verde, iar în anumite state, ca perspectivă, nu va mai fi utilizat alt tip de transport. Renunțăm la ideea de a aduce autobuze model clasic și căutăm soluții pentru a asigura un transport electric la nivel metropolitan, fără a monta stații de încărcare în fiecare localitate, mai ales că sunt destul de scumpe și durează și mult ca procedură. De aceea luăm în calcul să aducem autobuze cu autonomie cât mai mare, să aibă capacitatea să efectueze acele trasee, iar încărcarea să fie făcută la bază, la Suceava”, a explicat Ion Lungu.

Reamintim că în varianta inițială se preconiza ca după aducerea celor 40 de autobuze electrice de mari dimensiuni (lungime de aproximativ 12 metri) și a altor autobuze de mici dimensiuni, tot cu motorizare electrică, actualele autobuze Diesel pe care municipalitatea le-a achiziționat pentru TPL în mai multe etape să fie destinate efectuării de curse între Suceava și localitățile din zona metropolitană. Ulterior, se avea în vedere chiar achiziționarea unor noi autobuze Diesel. Pe fondul modificărilor condițiilor de finanțare a achizițiilor de mijloace de transport în comun cu fonduri europene nerambursabile, se produce reconceptualizarea proiectului de transport public de călători în arealul metropolitan al Sucevei, primele estimări arătând că vor fi necesare chiar și 70 de autobuze electrice. Din cauză că nu se mai dorește procurarea unor noi stații de încărcare electrică, respectivele autobuze electrice vor avea o autonomie de peste 250 km (în condiții optime), similară cu cea a actualelor autobuze electrice produse în China de concernul ZTE și care circulă în prezent pe străzile municipiului reședință de județ. Deocamdată, ceea ce nu pare a fi modificat față de precedenta strategia a transportului public din arealul metropolitan al Sucevei este locația autobazei destinată acestuia și anume sediul actual al TPL, de pe strada Traian Vuia. Reamintim că, pentru divizia electrică a societății TPL SA Suceava, Primăria a accesat fonduri europene în vederea realizării unei noi autobaze, la capătul străzii Căpitan Gr. Andrei, din Burdujeni Sat, lucrări care sunt într-un stadiu foarte avansat. (D.P.)

Vezi si

ADU și-a lansat candidații la fucția de primar al Sucevei și președinte al Consiliului Județean

Alianța Dreapta Unită (ADU) Suceava a lansat oficial, la o ceremonie care a avut loc …