Thursday , August 18 2022

Primăria Suceava ar putea face o asociere cu CNAIR pentru realizarea șoselei ocolitoare 2 Salcea-Ipotești-Moara

In baza unei recente ordonanțe de urgență există posibilitatea realizării unor asocieri între autoritățile locale și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru variante ocolitoare – drumuri de legătură, drumuri alternative ca soluții pentru descongestionarea traficului, modernizarea și reabilitarea acestora. Primarul Sucevei, Ion Lungu, a solicitat CNAIR să ia în calcul asocierea cu municipiul Suceava pentru realizarea șoselei ocolitoare nr. 2 a municipiului Suceava și să obțină finanțare și pentru restul de executat din ruta alternativă Suceava-Botoșani. Primăria a transmis ieri  dimineață  CNAIR o scrisoare de intenție ca municipiul Suceava să fie inclus în acest program pentru două proiecte, respectiv varianta ocolitoare 2, DN 2-DJ 208 A-DN 29 de la Cumpă­rătura-Ipotești-Salcea (proiect în valoare de 38 de milioane de euro) și finanțarea lucrărilor rutei alternative Suceava-Botoșani, cu o valoa­re rămasă de executat de 4,6 milioane de euro, Ion Lungu arătând însă că “prioritatea este ruta ocolitoare 2, Ipotești-Salcea”

În baza unei recente ordonanțe de urgență există posibilitatea realizării unor asocieri între autoritățile locale și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru variante ocolitoare, drumuri de legătură, drumuri naționale, autostrăzi, drumuri expres, drumuri alternative ca soluții pentru descongestionarea traficului, modernizarea și reabilitarea acestora. Ordonanța de urgență – inițiată de Ministerul Fondurilor Europene nu a ajuns în Monitorul Oficial – privește măsuri de evitare a dezangajării de fonduri europene și pentru finanțarea proiectelor de infrastructură. În acest sens, primarul Sucevei, Ion Lungu, a solicitat Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – pe fondul unor noi prevederi legislative care introduc o serie de facilități de colaborare între CNAIR și autoritățile locale – să ia în calcul că municipiul Suceava vrea să se asocieze cu CNAIR pentru realizarea șoselei ocolitoare nr. 2 a municipiului Suceava și să obțină finanțare și pentru restul de executat din ruta alternativă Suceava-Botoșani. În actul normativ se menționează că este necesară o Asociație de Dezvoltare Intercomunitară care să preia lucrările respective și Ion Lungu a explicat că Zona Metropolitană Suceava funcționează ca ADI.

Astfel, miercuri dimineață a transmis CNAIR o scrisoare de intenție ca municipiul Suceava să fie inclus în acest program pentru două proiecte, respectiv varianta ocolitoare 2, DN 2-DJ 208 A-DN 29 de la Cumpărătura-Ipotești-Salcea. Potrivit unor estimări mai vechi, proiectul are o valoare de 38 de milioane de euro. Un  al doilea proiect pentru care Primăria face demersuri la CNAIR în scopul asocierii pentru o finanțare ulterioară a lucrărilor este finanțarea rutei alternative Suceava-Botoșani, cu o valoare rămasă de executat de 4,6 milioane de euro.

Totuși, Ion Lungu a arătat că prioritatea este ruta ocolitoare 2 Ipotești-Salcea. „Ar fi ideal să facem ruta ocolitoare 2 să închidem inelul ocolitor (este impropriu spus închidere fiindcă este necesar și o rută care să asigure devierea traficului spre și dinspre Dorohoi, lucru care probabil va fi făcut într-o altă etapă ca drum de legătură între tronsoanele de drum expres de la Suceava la Siret și de la Suceava la Pașcani – n.r.). Este o oportunitate”, a spus primarul Ion Lungu, adăugând că pentru centura rutieră nr. 2 este o documentație pregătită de firma Consitrans. De menționat că, recent, pe site-ul CNAIR s-au publicat informații cu privire la programul de investiții iar cel puțin din planșele realizate rezultă că ruta ocolitoare 2 Ipotești-Salcea face parte integrantă din drumul rapid Suceava-Dej-Baia Mare (drum expres este doar de la Baia Mare la Dej iar de acolo până la Bistrița – Vatra Dornei și mai departe spre Suceava este, practic, un nou drum care are, cel mai probabil, o singură bandă pe sens). Pentru drumul rapid Baia Mare – Suceava a fost scoasă la licitație realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pe trei loturi – unul pe zona de drum expres mai sus menționată, celelalte două pe parte de drum „TransRegio”, estimându-se că în luna august va fi semnat contractul cu firma câștigătoare. (D.P.)

Vezi si

Angajații Spitalului Județean care au stat mai mult de zece zile în concediu trebuie să se testeze Covid când revin la muncă

S-a luat această decizie din cauza creșterii numărului de cazuri de Covid. Reprezentanții DSP avertizează …