Thursday , April 25 2024

Primăria cere ca numele sucevenilor să nu mai apară pe listele de plată de la asociațiile de proprietari

Primăria Suceava cere asociațiilor să nu mai treacă numele proprietarilor pe listele de plată și să cumpere un soft. Viceprimarul Harșovschi cere introducerea digitalizării în activitatea asociațiilor de proprietari, astfel încât proprietarii să trimită citirile la contoare, să aibă acces la listele de plată și să facă plățile online. Pentru a „impune” acest din urmă lucru asociațiilor de proprietari viceprimarul nu a mai indicat nicio bază legală clară, ci doar a invocat respectivul regulament, deși acestea nu sunt în subordinea și nici măcar în coordonarea, ci doar în îndrumarea Primăriei.

129 de asociații de proprietari din Suceava au primit sau vor primi în curând o adresă înaintată de Primăria Suceava cu data de 25 ianuarie prin care se solicită respectivelor structuri asociative să nu mai treacă numele proprietarilor pe listele de plată ale utilităților.

Un anunț în acest sens a fost făcut de viceprimarul Sucevei, Lucian Harșovschi, care a invocat că asociațiile de proprietari trebuie să respecte regulamentul privind protecția datelor și că această măsură este stipulată într-o Hotărâre de Consiliu Local din 17 decembrie 2020. „Am spus noi acolo că este neapărat necesar, fiindcă vorbim de registrul general privind protecția datelor ca, pe listele de plată, să nu mai apară numele persoanelor. E simplu și știți și dumneavoastră cum se întâmpla: căutai pe cineva anume, intrai în scara blocului și te uitai pe lista de plată și aflai de îndată unde locuiește și la ce apartament. De aceea, listele de plată sunt în format mai mic și de aceea le spun colegilor – pentru că îi consider colegi pe cei de la asociațiile de proprietari – să țină cont de recomandarea noastră pentru că pe 25 ianuarie le-am trimis o astfel de adresă. În primul rând, nu trebuie să mai apară pe listă numele și prenumele proprietarului, ci doar numărul apartamentului”, a mai spus Lucian Harșovschi.

Conform viceprimarului, pe listele de plată trebuie să apară în schimb salariile celor de la asociațiile de proprietari. „ Totodată, în cadrul acestui regulament s-a prevăzut că trebuie trecute salariile nete ale celor de la asociațiile de proprietari. Nu ne trebuie numele și prenumele, ci doar funcția”, a spus Lucian Harșovschi. El a recunoscut că nu pot fi impuse unele lucruri, pentru că deciziile se iau în adunările asociațiilor de proprietari, dar că potrivit GDPR, trebuie să fie  respectate aceste reguli și, invocând transparența, ar trebui publicate salariile personalului angajat la respectivele structuri asociative. Potrivit viceprimarului, până acum doar 20% dintre asociații au procedat la aplicarea acestei măsuri.

Totodată, Lucian Harșovschi cere – invocând regulamentul respectiv – introducerea digitalizării în activitatea asociațiilor de proprietari în sensul de a se implementa un program, astfel încât proprietarii să trimită citirile la contoare, să aibă acces la listele de plată și să facă plățile online. Este de remarcat că pentru a „impune” acest din urmă lucru asociațiilor de proprietari viceprimarul nu a mai indicat nicio bază legală clară, ci doar a invocat respectivul regulament, deși acestea nu sunt în subordinea și nici măcar în coordonarea, ci doar în îndrumarea Primăriei. Prin urmare, este discutabil cum poate impune Primăria asociațiilor că trebuie să achiziționeze un anumit soft despre care viceprimarul nu a oferit detalii precise cu privire la cine îl face – dacă nu deja este făcut – și, poate mai important, cine suportă cheltuielile și cum vor fi suportate acestea. Aceasta mai ales în condițiile în care asociațiile de proprietari au și, de altfel, trebuie să aibă conform legii, ca orice altă asociație, un cont bancar în care să poată fi făcute plăți de către cetățeni, inclusiv electronic.

„Așa cum știți, reprezentanții acestor asociații sunt persoanele alese prin vot în baza adunărilor generale care se desfășoară, conform legii, între 1 ianuarie și 31 martie a fiecărui an. Din nefericire, pandemia nu permite desfășurarea acestor adunări generale pentru a se vota sau revota alte persoane în cadrul conducerii acestor asociații de proprietari și acum lucrăm cu cei care au fost aleși anul trecut – o parte din ei – sau chiar în 2019 pentru că de prin februarie – martie anul trecut nu s-au mai făcut adunări generale”, a mai precizat Lucian Harșovschi. (D.P.)

 

Vezi si

Cum a devenit o groapă de gunoi cea mai bună afacere a Primăriei Suceava. Economii de zece milioane de euro printr-o investiție de nici 2,5 milioane de euro

Un proiect de succes al Primăriei Suceava a fost dus la capăt u și nu …

One comment

  1. e o initiativa proasta sunt atia chiriasi,proprietari care se schimba,cauti pt reparatii pe scara pe cineva si nu stii pe cine…Idei crete ce sa zic Si apropos primaria cand se digitalizeaza sa nu umbli la 4 ghisee pt o simpla operatiune ce o poate face o singura persoana? veniti la privat sa vedeti nu dormiti prin birouricu salarii nesimitite si mai ales nemeritate Rusine celor ce iau decizii fara sa le pese de cetateni