Monday , January 30 2023

Primăria a plătit un studiu de trafic pentru a afla ceea ce știm cu toții: în zona Bazarului se circulă îngrozitor

Principala problemă scoasă la iveală de către realizatorii studiului a fost cea a pieto­nilor, dar și faptul că străzile din Suceava au devenit neîncăpătoare pentru numărul de mașini în creștere. Realizatorii studiului plătit de Primăria Suceava propun și chestiuni care nu se pot aplica: mărirea benzii de stocare pentru viraj la stânga din sensul Suceava spre Carrefour, dar și devierea circulației rutiere pe alte artere (!) . Studiul respectiv arată încă o dată că e obligatorie construirea unui al treilea pod peste râul Suceava. Se mai propune o eventuală interzicere a traficului greu și redirecționarea circulației pietonale în zonă fie înspre pasajul subteran, care în prezent este închis, fie înspre un pasaj suprateran sau chiar realizarea unui pasaj pe sub actualul pod, în zona Bazarului 

 
aglomeratie_tn


Conform studiului de circulație, efectuat de o firmă din Iași la comanda Primăriei Suceava, în sectorul dintre podul de pe râul Suceava și pasajul peste calea ferată, pentru a rezolva problema aglomerației din zona Calea Unirii, ar fi necesare patru benzi de circulație, cele două care funcționează în prezent nemaifiind eficiente. Printre măsurile care vor fi puse în aplicare pentru a fluidiza traficul se numără și devierea circulației rutiere pe alte artere, fapt care presupune, în mod obligatoriu construirea unui al treilea pod peste râul Suceava, o eventuală interzicere a traficului greu, dar și redirecționarea circulației pietonale fie înspre pasajul subteran, care în prezent este închis, fie înspre un pasaj suprateran. O altă soluție propusă de cei care au realizat studiul este cea prin care se dorește adoptarea unui sistem de circulație de tip undă verde. Astfel, ar urma ca cele trei semafoare din zona Shoping City și Iulius Mall să permită circulația continuă a autovehiculelor, în detrimentul circulației pietonale. Acestea vor pemite și trecerea pietonilor, însă la intervale mult mai lungi de timp, comparativ cu cele din prezent.
“După o perioadă de monitorizare de zece luni a traficului în zona Bazar, în sectorul dintre podul de pe râul Suceava și pasajul peste Calea ferată, avem în sfârșit un studiu de circulație. Conform acestuia, capacitatea traficului pe Calea Unirii este depășită în zona Bazar, rezultând, în urma măsurătorilor, un număr necesar de patru benzi. Două benzi nu mai sunt suficiente. Sensul giratoriu de la Iulius Mall are nivelul de serviciu F, ceea ce înseamnă că nu este funcțional. Se vor lua măsuri de deviere a traficului și eventual de interzicere a traficului greu. Devierea traficului se va face pe alte artere de circulație, dar obligatoriu rezultă necesitatea construirii unui nou pod rutier peste râul Suceava, precum și corelarea semafoarelor pe ambele direcții de mers prin mărirea timpilor de verde și eventual adoptarea circulației de undă verde. Semafoarele la trecerile de pietoni ar urma să fie corelate, astfel încât să aibă prioritate desfășurarea traficului rutier, în detrimentul circulației pietonale”, a arătat ieri primarul Ion Lungu.
Realizatorii studiului propun mărirea benzii de stocare pentru viraj la stânga din sensul Suceava spre Carrefour
“Din păcate nu mai avem unde să extindem banda de stocaj, din mai multe considerente. Este foarte aproa­pe proprietatea fostului Mobstrat, iar strada de acolo este făcută pe fonduri europene. Trebuie să așteptăm să mai treacă un an de zile ca să putem umbla acolo”, a mai arătat ieri Ion Lungu.
O altă propunere a celor care au realizat studiul este ca banda de lângă bordură, la intersecția dinspre Suceava spre Burdujeni să aibă semafor tot timpul pe verde, semafor intermitent, pentru o circulație fluentă. Propunerea este ca, în zona Ambro, banda de la bordură să aibă semaforul mereu verde înainte, astfel încât circulația autovehiculelor să se desfășoare mai ușor.
Conform studiului principala ­pro­blemă sunt pietonii, iar pentru fluidi­zarea traficului din zonă realizatorii pro­pun punerea în circulație a pasajului subteran. “Din păcate, principala gâtuitură este în zona bazarului. Puțin probabil ca oamenii să meargă pe jos 500 de metri ca să treacă pe sub pasajul subteran. O altă propunere este realizarea unui pasaj suprateran în zona bazarului însă, chiar și așa oamenii care ies cu bagaje din bazar vor prefera să meargă pe deasupra. O altă măsură mai accesibilă, prin care oamenii coboară, nu urcă, o reprezintă construirea unor trepte și coborârea circulației pietonale pe sub pod și mutarea trecerii de pietoni de la Bazar, pe sub Podul de peste râul Suceava, caz în care avem nevoie de acordul celor de la Apele Române”, a mai arătat ieri, primarul Ion Lungu.
Circulația în zona Calea Unirii este cu fiecare an ce trece mai deficitară. Deși s-a încercat implementarea mai multor măsuri de fluidizare a traficului rutier, niciuna nu a reușit să rezolve această problemă. Numărul de mașini din municipiu crește constant, iar ve­chea organizare stradală nu mai face față fluxului de mașini care tranzitează zilnic principalele artere ale Sucevei. In prezent, se caută soluții pentru construirea unui al treilea pod peste râul Suceava, construcție care ar urma să preia o parte din aglomerația de pe Calea Unirii. Studiul urmează a fi supus spre aprobare în ședința de Consiliu Local din această lună. (Alexandra IONICA)

Vezi si

Un tânăr din Câmpulung și unul din Rădăuți, prinși în toiul nopții drogați la volan

În ultimele zile polițiștii au acționat pe drumurile publice, pentru prevenirea monitorizarea și fluidizarea traficului …