Sunday , November 27 2022

Pod refăcut la patru ani şi jumătate după ce a fost distrus de inundaţii, un altul prinde cinci ani

pod [800x600]


In cursul zilei de astăzi va fi redeschisă circulaţia rutieră pe un pod din comuna Mănăstirea Humorului care a fost distrus în vara anului 2010 de inundaţiile care s-au abătut spre finele lunii iunie şi începutul lunii iulie, afectând numeroase porţiuni de drumuri, căi ferate, precum şi poduri aferente unor porţiuni de drumuri naţionale şi judeţene. Unul dintre podurile respective era situat pe drumul judeţean care face legătura între oraşul Gura Humorului şi comuna Mănăstirea Humorului şi care se opreşte dincolo de Poiana Micului, în codrii care duc spre comuna Suceviţa. Podul respectiv a fost distrus cu totul de ape, neputând fi folosit nici măcar de sătenii sau de turiştii care ar fi vrut să circule pe jos sau cu biciletele. In 2011, a continuat refacerea mai multor obiective de infrastructură rutieră afectate de inundaţiile de anul trecut, printre care şi podul respectiv. Numai că, din considerente pe de o parte birocratice, pe de altă parte din motive care ţin de capacitatea scăzută a unor antreprenori, unele lucrări din 2011 nu au fost finalizate decât după ani mulţi. In această categorie intră şi un pod dintre Mănăstirea Humorului şi satul Poiana Micului. Preşedintele Consiliului Judeţena Suceava, Cătălin Nechifor, a explicat că deşi podul face parte dintr-un drum judeţean, lucrările au fost finanţate prin Compania Naţională de Investiţii care a şi organizat licitaţia câştigată de firma suceveană SOCONI.
Preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor a precizat că au fost ani în şir tărăgănate lucrările de firma respectivă, fiind depăşit termenul pentru ca, în 2014, să se renunţe la contractul cu SOCONI iar CNI să atribuie lucrarea firmei Florconstruct. Aceasta din urmă a început lucrările toamna şi le-a terminat, pe partea carosabilă ca atare, fiind efectuate probele şi permiţându-se redeschiderea traficului rutier. “Va fi deschisă mâine (azi – n.red.) circulaţia rutieră. Totuşi, investiţia nu va fi recepţionată în totalitate pentru că mai trebuie efectuate lucrări cum ar fi apărările de maluri în aval şi amonte de pod, pe partea stângă şi pe partea dreaptă”, a afirmat Cătălin Nechifor. El a explicat că, de asemenea, în zilele următoare se va renunţa cu totul şi va fi desfiinţată varianta alternativă de circulaţie pe lângă podul respectiv, însă aceasta nu se va face de către CNI, ci este o lucrare în responsabilitatea Direcţiei de Drumuri şi Poduri a CJ Suceava. Ruta respectivă este alcătuită din tuburi de 1,5 m diametru, însă întreţinerea era costisitoare şi problematică la fiecare ploaie mai puternică. In schimb, noul pod cu câte o bandă pe fiecare sens de mers este, în opinia specialiştilor, mai sigur decât vechiul pod distrus de ape. Acesta din urmă era de tip monolit cu două deschideri, însă cel nou va avea o singură deschidere de 27 de metri lungime, construit pe nişte grinzi speciale. Valoarea lucrărilor de construcţii – montaj, conform proiectului avizat de CNI este de 2,245 mi-lioane lei. In ce priveşte infrastructura rutieră judeţeană afectată de inundaţiile din 2010 şi unde încă mai sunt de făcut lucrări, tot prin CNI şi cu firme care le-au tărăgănat, CJ Suceava ar mai avea de recepţionat un pod la Pârteştii de Jos, în această vară estimându-se a fi terminate lucrările, adică la cinci ani de când a fost distrus podul. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Uniunea Națională a Barourilor din România a donat trei ambulanțe noi, complet utilate, către instituții spitalicești din Ucraina

La 25 noiembrie 2022, la sediul spitalului din localitatea Ciudei, Ucraina, a avut loc predarea …