Thursday , April 25 2024

Peste 700 de reclamaţii, depuse de suceveni la Protecţia Consumatorului de la începutul anului

reclamatii

Conform CJPC, cele mai multe reclamaţii s-au îndreptat împotriva Orange Romania şi E-ON Romania. Amenzi în valoare de 40.400 de lei şi 14 avertismente pentru nereguli depistate la comercializarea ochelarilor de soare şi a produselor cosmetice de protecţie solară

La Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Suceava, de la începutul anului au fost depuse un număr de 783 de reclamaţii. Cele mai multe dintre acestea au vizat firmele S.C. ORANGE România şi E-ON România. In cazul firmei S.C. ORANGE România, un număr de 80 de suceveni au reclamat refuzul operatorului de a rezilia contractul, perceperea abuzivă a contravalorii abonamentului în condiţiile în care contractul era deja reziliat, servicii de internet şi de telefonie mobilă neconforme, telefoane achiziţionate cu multiple defecte în perioada de garanţie, prelungirea în mod abuziv a contractelor. Locul doi în „clasament” este ocupat de S.C. E-ON ENERGIE ROMANIA SA cu 56 reclamaţii. Dintre acestea, opt reclamaţii au fost la contractele de furnizare a gazelor naturale şi 48 la furnizarea de energie electrică. Reclamaţiile au vizat aspecte ca facturare incorectă, debranşare abuzivă, facturarea costului dublu pentru revizia tehnică a instalaţiei de gaz interioară, întreruperi neanunţate în reţea, perceperea taxei de rebranşare în mod abuziv, deşi consumatorul nu fusese debranşat.
De la începutul anului acesta, la Comisariatul Judeţean pentru CJPC Suceava a mai desfăşurat două tematici. O tematică de control a vizat respectarea prevederilor legale la comercializarea ochelarilor de soare. „Au fost controlaţi 23 de agenţi economici, iar la 19 dintre aceştia s-au constatat deficienţe, cantitatea cu abateri fiind de 543 de perechi de ochelari în valoare de 28.530 de lei”, a declarat Vasile Latiş, şeful CJPC Suceava.
S-au aplicat 12 amenzi în valoare de 23.600 de lei şi 13 avertismente. Abaterile constatate au fost lipsa denumirii şi adresei furnizorului, lipsa categoriei de filtru pe ramă sau etichetă, lipsa informaţiei privind tipul polarizării, lipsa etichetei cu avertismente, lipsa traducerii etichete cu instrucţiunile de utilizare şi lipsa afişării firmei.
Cea de-a doua tematică de control a privit verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea produselor cosmetice de protecţie solară şi a autobronzantelor. In urma controlului la nouă din cei 18 agenţi economici s-au constatat abateri, în valoare de 6.907 lei.
Etichetele produselor conţineau informaţii incomplete referitoare la expunerea excesivă la soare în orele de vârf (11.00-15.00), lipsa informaţiilor privind cantitatea ce trebuie aplicată pentru a se obţine sau păstra protecţia preconizată, preţ scris incorect la produsele cu preţ redus şi nespecificarea firmei de producţie. Drept urmare, s-au aplicat opt amenzi în valoare de 16.800 de lei şi un avertisment. (G.G.)

Vezi si

Lungu: „Suceava putea arde deșeurile la Bioenergy, dar s-a negociat prost aquis-ul comunitar. Ministerul Mediului să se grăbească”

Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, a reiterat proiectul său de a valorifica deșeurile menajere – …