Saturday , April 20 2024

Pățania unui sucevean cu TAROM: a plătit biletul, i s-a confirmat rezervarea, dar nu s-a putut urca în avion

Vineri, 19 februarie, s-a produs un caz atipic în urma căruia un sucevean – C.M.P. – care, în data de 18.02.2021, achiziționase online, la ora 15, un bilet pentru cursa Tarom  RO 810 Suceava- București cu plecare din Suceava în data de 19.02.2021, ora 5:20, a rămas „cu banii luați și fără cursă efectuată”. Iar asta nu din cauza lui, ci o eroare a companiei naționale care, deși încasase suceveanului banii și îi dăduse confirmare pentru zbor, nu i-a dat și … număr de îmbarcare.

„Am primit factura RO1BK 014891/21 și confirmare pentru zbor NR2P2Q. În aceste condiții, m-am prezentat vineri dimineața în aeroportul de la Salcea, la ora 4:18 și pot să o dovedesc cu bonul de taxi. Cu toate acestea, la aeroport nu mi-au fact check-in și nu m-au lăsat să mă îmbarc în avion pentru că nu aveam un număr de îmbarcare. Asta este însă din cauza unei erori în sistemul celor de la Tarom, nicidecum pentru că eram eu în culpă cu ceva. După cum v-am spus, am achitat banii și pot dovedi cu factura și cu confirmarea pentru zbor”, povestește, indignat, suceveanul în cauză.

Desigur, astfel de probleme se pot întâmpla și genul acesta de erori se remediază în câteva minute. Dar numai că în alte părți, în România nu tot timpul. În tot cazul, la Suceava nu se poate rezolva așa ceva dimineața. De ce? O spune tot suceveanul nostru: „în aeroport nu era nimeni de la Tarom”.

Dacă nu ar fi de plâns, ar fi de râs, numai că un necaz nu vine niciodată singur și nu doar că nu era la ora 5 dimineața nimeni de la Tarom, la aeroportul de la Suceava, dar „nici telefon nu s-a putut da pentru că … Tarom începe programul la 7”.

Situația revoltătoare nu se oprește aici. Presupunem că, deși este în mod evident o situație cu totul neplăcută, un caz ca acesta poate fi remediat încă elegant cu scuzele de rigoare adresate în mod politicos și sincer, alături de banii care trebuie returnați cât mai rapid cu putință. Se înțelege: ambele condiții sunt obligatorii.

În cazul suceveanului nostru însă nici pomeneală de așa ceva. „A trebuit să mă întorc acasă deși conform cu cele din extrasul de cont de la Unicredit rezultă clar că banii de bilet au fost încasați de Tarom”, a spus C.M.P. supărat între altele și pe faptul că a pierdut două zile de activitate, banii de taxi și de bilet cu avionul. El a adăugat că agenția Tarom Suceava era închisă „din cauza contextului epidemiologic”, dar nici la telefonul call-center indicat în anunț nu răspunde nimeni. Supărat că nu rezolvase rapid problema cu cei de la Tarom și, nemaiștiind cum poate rezolva problema sa, suceveanul în cauză a sunat la 112 ca să reclame o infracțiune de „înșelăciune”, însă i s-a spus că nu ar fi de competența Poliției și a fost îndrumat spre Oficiul Județean de Protecție a Consumatorului, care a înregistrat plângerea.

În cursul după-amiezei zilei de vineri, suceveanul a reușit în cele din urmă să contacteze un reprezentant al TAROM care a recunoscut că a fost o greșeală a companiei și i s-a oferit drept unică soluție posibilitatea de depune o reclamație.

În aceste condiții C.M.P. nu a avut altceva de făcut decât să mai scoată un rând de bani și să-și cumpere un alt bilet, pentru ziua de luni, de astă dată printr-o agenție, în speranța că nu va mai păți din nou vreo surpriză.  (D.P.)

 

Vezi si

Bucură-te de „Egg-straordinary Easter”, la Iulius Mall Suceava!

Poți câștiga un voucher de 1.000 de euro la ABAU – metal decor –, un …

One comment

  1. Un articol care reprezinta un act de curaj al presei fata de o companie de stat care cere ajutoare pentru supravietuire in conditiile in care mai toti angajatii sunt in somaj tehnic in loc sa asigure imbarcarea pasagerilor propii dar si servicii pentru acestia cum ar fi vanzarea de bilete doritorilor (personal am vrut sa cumpar alt bilet ) mai ales ca de multe ori avioanele pleaca aproape goale
    multumim obiectiv de Suceava