Wednesday , November 30 2022

Orange şi E-on continuă să rămână în topul reclamaţiilor sucevenilor

eon [800x600]

Din cele 242 de reclamaţii înregistrate de la începutul anului, 53 sunt împotriva operatorilor de telefonie mobilă şi 12 sunt la adresa companiei E-on  

Din totalul reclamaţiilor depuse de către suceveni la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava, cele mai multe se îndreaptă împotriva agentului economic Orange, urmat îndeaproape de către E-on. In cazul firmei de telefonie, reclamaţiile cuprind diverse aspecte ale relaţiei client-operator cum ar fi refuzul agentului economic de a rezilia contractul, perceperea abuzivă a contravalorii abonamentului, în condiţiile în care contractul era deja reziliat, valoarea nejustificată a facturii de prestări servicii telefonice, în condiţiile în care cartela a fost defectă, deci petentul nu s-a putut folosi în acea perioadă de serviciile de telefonie mobilă. Sucevenii au mai menţionat în reclamaţiile lor faptul că serviciile de internet cât şi cele de telefonie mobilă au fost neconforme, iar unii s-au trezit cu prelungirea în mod abuziv a contractelor sau cu telefoane în perioada de garanţie cu multiple defecte. “In cazul operatorilor economici de telefonie mobilă, în urma cercetării aspectelor sesizate de consumatori, parte din aceste reclamaţii au fost constatate ca întemeiate, aplicându-se sancţiuni contravenţionale pentru încălcarea drepturilor consumatorilor. In acelaşi timp putem preciza că s-au recuperat de către petenţi sumele achitate nejustificat, iar în cazul celor cu telefoane mobile în garanţie acestea au fost reparate sau înlocuite, după caz”, ne-a declarat Vasile Latiş, şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava. In cazul E-on, sucevenii au reclamat facturarea incorectă a cantităţii de energie electrică consumată în mod real de către consumatori până la emiterea facturii de regularizare, debranşarea abuzivă, întreruperi neanunţate în reţeaua de furnizare care determină defectarea aparatelor electrocasnice interioare sau a unor reţele de calculatoare. Au fost şi cazuri când s-a solicitat în mod abuziv taxă de rebranşare, deşi consumatorul nu fusese debranşat, costul fiind impus incorect sau cazuri când rebranşarea s-a făcut într-un termen mai îndelungat decât termenul de 48 de ore angajat de Furnizor.
“Din totalul reclamaţiilor referitoare la serviciul de furnizare a energiei electrice, majoritar este aspectul ce se referă la facturarea incorectă a cantităţii de energie consumată. In urma cercetării aspectelor sesizate de către consumatori s-au constatat în cele mai multe cazuri încălcări ale drepturilor consumatorilor şi s-au aplicat amenzi contravenţionale. In acelaşi timp, o parte din petiţionari au recuperat sumele achitate nejustificat operatorului economic”, a completat Vasile Latiş. Din totalul reclamaţiilor de 242 depuse de către populaţie de la începutul anului la Protecţia Consumatorilor, 53 sunt împotriva operatorilor de telefonie mobilă şi 12 sunt la adresa companiei E-on.
Inspectorii din cadrul Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor au efectuat în primele două luni ale anului, un număr de 552 de acţiuni de control şi au aplicat 283 de amenzi în valoare de 293.500 de lei. 56 de amenzi în cuantum de 68.000 de lei au fost aplicate unor unităţi de alimentaţie publică pentru lipsa preţurilor şi pentru delimitarea incorectă a spaţiului destinat fumătorilor de cel al nefumătorilor. (Cristina RUSTI)

Vezi si

Peste 300 de polițiști suceveni acționează în perioada minivacanței de Sf. Andrei și 1 Decembrie

În perioada 30 noiembrie – 04 decembrie, polițiștii de ordine publică și rutieră din cadrul …