Wednesday , April 24 2024

O saptamana de infern pe strada principala a Sucevei

Ieri, din centrul orasului pana in Burdujeni s-a ajuns in aproximativ o ora

o groapa s\pata pe Calea Unirii, în dreptul trecerii de pietoni de la Carrefour, da peste cap traficul rutier din municipiu cel pu]in o s\pt\m=na circula]ia rutiera pe sensul de drum din centrul municipiului Suceava spre cartierul Burdujeni s-a f\cut, ieri, cu viteza melcului, iar [ansele sa se redreseze în urm\toarele doua – trei zile sunt aproape nule cele mai mari blocaje apar în trafic la orele de v=rf ale zilei, c=nd ma[inile Ambulan]ei [i alte echipaje de interven]ie p\trund pe contrasens ca sa poata ajunge la destina]ie cauza acestui blocaj o constituie faptul ca s-a intervenit la re]elele de utilit\]i în zona por]ii 2 de la Ambro SA, iar carosabilul trebuie acoperit, pe o por]iune de drum, cu beton care se înt\re[te foarte greu

{oferii care s-au încumetat ieri sa traverseze municipiul Suceava ar fi trebuit sa se aprovizioneze anterior cu pache]ele de m=ncare, apa [i multa r\bdare. Ore întregi a durat drumul din centrul Sucevei p=na în cartierele Burdujeni sau I]cani pentru autobuze, microbuze, taxiuri [i alte mijloace de transport.
Aproape toata s\pt\m=na, sucevenii vor trebui sa suporte calvarului unui trafic infernal, cu autoturisme circul=nd bara la bara pe artera principala a ora[ului, pe o lungime care poate ajunge în jurul a doi kilometri. Toate acestea din cauza unei gropi s\pata de „meseria[ii” care tot c=rpesc într-una pe la str\zile din ora[. De aceasta dat\, este vorba despre o lucrare f\cuta la re]eaua de utilit\]i din zona industrial\. Mai exact, o subtraversare pe Calea Unirii, în zona por]ii nr. 2 de la Ambro SA Suceava, adica la vreo 10 – 15 metri distan]a de sensul giratoriu de la pasarela CFR de la Burdujeni. Lucrarea trebuia sa înceapa luni seara [i sa fie afectate doua benzi de circula]ie iar p=na mar]i diminea]a trebuia sa fie finalizat\, urm=nd ca doar pe una din benzile de pe sensul de mers spre Burdujeni sa mai fie deranjuri. Pe o por]iunea din aceasta band\, situata în apropiere de trecerea de pietoni, urma sa se toarne „masiv de ancorare”, adica un fel de beton special prev\zut pentru astfel de lucrare. În atare condi]ii, pentru ca betonul sa faca priza era necesar ca un timp apreciat la patru – cinci zile sa se interzica traficul rutier în zona unde s-a f\cut lucrarea. Mar]i diminea]a însa nu era rezolvata problema iar din Burdujeni p=na în centrul ora[ului era necesar cel pu]in 30 de minute de oarcurs în trafic. Chiar daca spre amiaza sensul de mers din Burdujeni spre centrul Sucevei era deblocat, situa]ia era catastrofala pe cel\lalt sens de mers.
Un sir de autoturisme de peste un kilometru lungime s-a format de la sensul giratoriu de la pasarela CFR de la Burdujeni [i p=na dincolo de intersec]ia str\zii Traian Vuia cu Calea Unirii. Sensul de circula]ie spre Burdujeni a fost obturat, dar la aceste lucru au contribuit [i [oferii unor camioane care circulau pe podul de peste r=ul Suceava ignor=nd restric]ia impusa pentru vehiculele cu masa de peste 7,5 de tone. Nu este doar vina acelor [oferi de camioane pentru ca oricum cauza principala a fost obturarea uneia din benzile de circula]ie, însa prezen]a în trafic a camioanelor nu a fost de natura sa u[ureze situa]ia, ci sa o complice mai mult. În treac\t fie spus, de[i se anun]ase începerea organiz\rii de [antier la podul de la Burdujeni, ieri nu era nici urma de muncitor sau utilaj în zon\, ci doar imaginea dezolanta a unui pod îndoit la mijloc ca o bucata de plastilin\.
Astfel, la amiaz\, participan]ii în trafic mergeau chiar [i mai bine de jum\tate de or\, în unele cazuri aproape o or\, din centrul Sucevei p=na în Burdujeni. Asta în vreme ce pe sensul de mers din Burdujeni spre centrul ora[ului se circula, cel pu]in la orele amiezii, mult mai degajat [i mai liber. Niciun agent de circula]ie nu fusese trimis în zon\, motivul fiind acela ca oricum nu ar fi putut rezolva problema [trangul\rii traficului, deoarece betonul pus la groapa din fa]a trecerii de pietoni din apropiere de poarta a doua a SC Ambro SA Suceava nu putea sa faca priza în c=teva ore. Aceasta este re]eta brevetata la Suceava pentru blocajele în trafic: lucr\ri desf\[urate f\ra respectarea graficelor, nu de pu]ine ori cu oameni pu]ini sau utilaje proaste. Nu doar strada principala a fost afectat\. C=teva cozi de ma[ini se formasera [i pe str\zile Traian Vuia [i Energeticianului, mai exact în zona sensului giratoriu de la Bazar, zeci de autoturisme a[tept=nd sa poata sa se încadreze în sensul giratoriu [i sa iasa de la Iulius Mall. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană organizează  o delegație de companii internaționale interesate să descopere potențialul de afaceri al orașului Siret și al Bucovinei

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România)  organizează în perioada 22-24 mai o delegație …

No comments

  1. Sa traiasca domnu’ Lungu, nu?
    Iar voi cei de la ziar, angajati-va un corector, ca doar sunteti oameni cu scoala acolo…De fiecare data numai greseli in toate articolele. JENANT. Parca ati fi de la CanCan