Friday , February 3 2023

Ne-am tot fript, da’ tragem iar nădejde – Ministrul Transporturilor: Am înființat antrepriza de construcții. Primul proiect cred că va fi finalizarea Centurii Suceava

Lucian Şova, ministrul Transporturilor, a anunțat joi că mult așteptata antrepriză de construcții din cadrul Companiei de Drumuri va deveni operațională în scurt timp. Scopul antreprizei: va prelua șantierele rezultate în urma unor rezilieri de contracte ori în urma unor abandonări a lucrărilor de către constructori . Ministrul Şova consideră că primul proiect pe care-l va aborda respectiva antrepriză va fi abandonata noastră șosea de centură. Din păcate, oficialul de la Transporturi nu a oferit nicio dată concretă la care s-ar putea produce minunea reluării lucrărilor. Incepută acum 11 ani, centura noastră amărâtă e gata în proporție de 85%, dar de trei ani nu mai mișcat nimeni un pai pe șantierul abandonat de constructori

centura 1

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a anunțat joi seara că a fost înființată la nivelul CNAIR antrepriza de construcții care va prelua șantierele rezultate în urma unor rezilieri de contracte ori în urma unor abandonări a lucrărilor de către constructori. ”La Compania de Drumuri am înființat și în scurt timp va deveni operațională o antrepriză de construcții în interiorul Companiei de Drumuri care să preia astfel de șantiere, ori în urma unor rezilieri ori în urma unor abandonări a lucrărilor de către constructori. Însă primul proiect pe care cred că îl vom aborda cu această antrepriză de lucrări va fi finalizarea Centurii Suceava”, a spus ministrul Transporturilor, Lucian Şova, la Digi 24. Nu vor fi făcute lucrări mai mari de 100 milioane lei cu această antrepriză, a declarat el, acest lucru fiind stabilit în urma unor discuții cu Comisia Europeană.

Reamintim că timp de 11 ani autoritățile nu au putut termina 12 km de drum cu câte o bandă pe sens care să ocolească municipiul Suceava. Aproape cinci kilometri au fost deschiși în 2015, iar restul de șapte kilometri au fost abandobați la un stadiu de 85% în urmă cu trei ani, când a fost reziliat contractul cu constructorul. De atunci și până în prezent autoritățile de la drumuri au bâlbâit proiectul și au tot înaintat diverse termene. Pentru 2018 proiectul nu a primit deloc alocare bugetară, dar Compania de Drumuri a lansat totuși o licitație pentru finalizarea lucrărilor. Reprezentanții CNAIR au anunțat acum câteva luni că dacă licitația se prelungește, au în vedere și continuarea proiectului în regie proprie printr-o nouă companie publică de construcții, cea despre care ministrul Şova a anunțat joi seara că  s-a înființat.

Centura începe la intrarea DN2 dinspre Fălticeni/București, intersectează DN17 la ieșirea spre C-lung Moldovenesc/Vatra Dornei/Cluj și se termină în partea de nord a orașului, intersectând DN2 spre Siret. În 2015, cu chiu cu vai au fost deschiși traficului circa 5 km între DN17 spre Vatra Dornei și DN2 spre Siret, însă pentru restul de 7 kilometri până spre DN2 în sud spre București – partea esențială a ocolitoarei – totul s-a blocat.centura

Contractul a fost reziliat în urma unor probleme cu constructorul, deși lucrările erau gata în proporție de 85%, cu poduri și pasaje ridicate și asfalt turnat pe mare parte din drum. De atunci Compania de Drumuri a tot promis că fie va relua licitarea  proiectului, fie îl va termina în regie proprie.

La începutul acestui an proiectul a mai primit o lovitură: în bugetul pe 2018 pentru centura Sucevei s-au alocat ZERO lei pe credite bugetare.

Totuși, în luna martie Compania de Drumuri a lansat într-un final licitația pentru remedierea și finalizarea lucrărilor pe tronsonul ce face legătură între DN17 (Şcheia – ieșirea dinspre vest din Suceava către Gura Humorului/Bistrița) și DN2 (ieșirea dinspre sud din Suceava către Fălticeni) – un contract estimat la circa 18 milioane de euro. S-au depus trei oferte la final de aprilie, iar termenul la zi pentru evaluarea lor este 23 august 2018.

“Antrepriza de construcții e în curs de operaționalizare. Până nu va fi operațională, nu putem face un grafic pentru lucrări”, a declarat luna trecută, pentru HotNews.rom purtătorul de cuvânt al Companiei de Drumuri, Alin Şerbănescu.  „Momentan mergem în paralel cu ambele planuri, gândim în beneficiul proiectului. Dacă licitația merge și putem atribui contractul mai repede, atunci mergem pe această variantă. Dacă lucrurile trenează, vom prelua noi proiectul în regie proprie. Deși mulți ne-au acuzat că nu facem nimic, încercăm să găsim soluții legale pentru a eficientiza finalizarea acestui proiect, inclusiv prin preluarea de către noi”, a declarat Şerbănescu. (T.A.)

 

Vezi si

Bucovina Rădăuți și-a adus antrenor cu licența A

Gruparea rădăuțeană l-a numit în funcția de antrenor principal pe Marius Lup (46 de ani), …